TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Warszawa: Danuta Hübner w pociągu z Warszawy do Łodzi
WWW.PKP.PL - Opublikowano: 19.12.2008 13:36:17
Warszawa: Danuta Hübner w pociągu z Warszawy do Łodzi

Danuta Hübner –Komisarz Unii Europejskiej do spraw Polityki Regionalnej była 18 grudnia 2008 roku pasażerem pociągu PKP Intercity z Warszawy do Łodzi. 678 mln złotych –na taką sumę Europejski Funduszu Rozwoju Regionalnego sfinansował modernizację drogi kolejowej Warszawa Łódź.
I etap tej modernizacji zakończył się w czerwcu 2008 roku. Drugi etap rozpocznie się w II połowie 2009 roku i zakończy w 2012 roku. Dzięki funduszom UE przeznaczonym na ten cel, czas przejazdu między Warszawą a Łodzią skróci się z 90 minut (obecnie) do 65 minut w 2012 roku. W sumie zmodernizowanych zostanie około 100 km drogi kolejowych, łączącej ze sobą blisko 5 mln mieszkańców aglomeracji: warszawskiej i łódzkiej.
Już teraz, na modernizowanej linii, kursują najnowocześniejsze pociągu Grupy PKP, również kupione dzięki środkom z Unii Europejskiej. Łączny koszt zakupu wszystkich jedenastu pociągów to 171 mln zł. Pieniądze na ten cel pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT Unii Europejskiej. Wkład własny zapewnił Budżet Państwa.
26 listopada 2008r. Komisja Europejska przyjęła w formie komunikatu do Rady Europejski Plan Naprawy Gospodarczej –„European Economic Recovery Plan”, który stanowi odpowiedź na dotkliwe skutki kryzysu gospodarczego i próbę znalezienia sposobu jego rozwiązania.
Punkt 2.3.c Europejskiego Planu Naprawy Gospodarczej wskazuje, że pomoc, zgodnie z założeniami Strategii Lizbońskiej, powinna być skierowana na infrastrukturę oraz efektywną produkcję energii.
„...Europe needs to accelerate its investments in infrastructure, particularly in the environmentally-friendly transport-modes which are part of the Trans-European Networks (TENs), high-speed ICT networks, energy interconnections, and pan-European research infrastructures.”
Chodzi tu głównie o przyspieszenie prac inwestycyjnych realizowanych w ramach różnych programów jednakże, w odniesieniu do transportu, nacisk postawiony został na Transeuropejską Sieć Transportową TEN-T.
Dokument wymienia także środki pochodzące z Funduszu Spójności, z którego przeznacza się 347 miliardów EUR na lata 2007 –2013 w ramach polityki spójności.
W odniesieniu do sektora transportowego Plan zapowiada alokację 500 mln EUR na projekty transportowe w ramach programu TEN-T na rok 2009 (czyt. w ramach „call’u 2009”–czyli wezwania Komisji Europejskiej do przysyłania propozycji projektów). Oprócz tego KE realizuje program wieloletni (Multi-Annual TEN-T Programme), który także posiada swój budżet.
Już w październiku 2008r. Komisja Europejska wyszła z inicjatywą podjęcia działań zapobiegających rozszerzaniu się trwającemu kryzysowi gospodarczemu oraz działań mitygujących jego obecne negatywne efekty. W rezultacie prac KE powstał Europejski Plan Naprawy Gospodarczej („European Economic Recovery Plan”), który został oparty na dwóch głównych filarach:
- Pierwszym filarem ma być duży zastrzyk zdolności nabywczej do gospodarki w celu zwiększenia popytu i stymulacji zaufania. Komisja Europejska proponuje, aby Państwa Członkowskie i Unia Europejska jak najszybciej porozumiały się, co do natychmiastowego wydatku w wynoszącego 200 miliardów EUR (1,5% PKB) w celu zwiększenia popytu zgodnie z Paktem Wzrostu i Stabilności (Stability and Growth Pact).
- Drugi filar opiera się na potrzebie przeprowadzenia krótko-terminowaych działań w celu wsparcia konkurencyjności Europy w długim okresie. Plan wyznacza obszerny program działań skierowanych w właściwe inwestycje. Oznacza to inwestycje w wydajność energetyczną, czyste technologie oraz w infrastrukturę. Jednocześnie szereg działań naprawy przedstawionych w planie ma pomóc Państwom Członkowskim w otwarciu nowych środków finansowych dla małych i średnich przedsiębiorstw, zniesieniu przeszkód administracyjnych i w wsparcie inwestycji modernizacyjnych infrastruktury. Celem planu jest nadanie mocnego impulsu gospodarce Unii Europejskiej w kierunku gospodarki nisko-emisyjnej tzw.: „low-carbon economy”.
- Dokument podkreśla także, iż u jego podstaw leży solidarne działanie i ochrona rynku pracy. Instrumentami, które posłużą do realizacji planu będą między innymi: European Globalisation Adjustment Fund oraz European Social Fund (Europejski Fundusz Społeczny).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP
PKP IC
ED74
PKP PR
Łódź
Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....