TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Warszawa: Według PKP groźby strajkowe Leszka Miętka - Prezydenta ZZMK w Polsce są nieuzasadnione
WWW.PKP.PL - Opublikowano: 18.02.2008 14:27:44
Warszawa: Według PKP groźby strajkowe Leszka Miętka - Prezydenta ZZMK w Polsce są nieuzasadnione
Związek Pracodawców Kolejowych, który prowadzi negocjacje w imieniu pracodawców Grupy PKP ze wszystkimi związkami zawodowymi w Grupie PKP został zaskoczony deklaracjami Leszka Miętka - Prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce o chęci przeprowadzenia strajku.

Pracodawcy Grupy PKP i NSZZ „Solidarność”Sekcji Krajowej Kolejarzy już ustalili termin kolejnego spotkania na 21 lutego 2008 roku. Trwają również rozmowy z Federacją Związków Zawodowych Pracowników PKP. Rozmowy wskazują, że pozostałe związki zawodowe chcą uzyskać porozumienie i nie chcą przeprowadzać niezgodnej z prawem akcji strajkowej. Jakiekolwiek działania strajkowe w Grupie PKP, które chce przeprowadzić Leszek Miętek –Prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce będą niezgodne z prawem i Ustawą o Rozwiązywaniu Sporów Zbiorowych z dnia 23 maja 1991 roku.

Prezydent Leszek Miętek zapowiedział jeszcze przed rozpoczęciem mediacji z pracodawcami przeprowadzenie akcji strajkowej uderzającej w klientów Grupy PKP. Także pytania, które mają pojawić się w referendum strajkowym organizowanym przez Prezydenta Leszka Miętka są niezgodne z prawem ponieważ jedno z dwóch pytań referendum jest odmienne od wniosku, który rozpoczął spór zbiorowy. Prawo daje możliwość w takiej sytuacji nałożenia sankcji karnych i odszkodowawczych dla organizatorów strajku.

Deklaracje Prezydenta Leszka Miętką są tym bardziej niezrozumiałe, iż deklaruje on wolę „usprawniania działalności przewozów pasażerskich”poprzez działania strajkowe. Trwają negocjacje płacowe ze wszystkimi związkami zawodowymi w Grupie PKP na temat wzrostu wynagrodzeń.
Pracodawcy Grupy PKP reprezentowani przez Związek Pracodawców Kolejowych i NSZZ „Solidarność”Sekcji Krajowej Kolejarzy już ustalili konieczność kompleksowego rozwiązania kwestii wzrostu wynagrodzeń w roku 2008 i w kolejnych latach. Obie strony ustaliły termin następnego spotkania na 21 lutego 2008 roku.

Dzisiaj odbywają się także rozmowy z Federacją Związków Zawodowych Pracowników PKP. Wszystkie te związki chcą prowadzić negocjacje. Rozmowy wskazują, że pozostałe związki zawodowe chcą uzyskać porozumienie i nie przeprowadzać niezgodnej z prawem akcji strajkowej. W 2007 roku średnie wynagrodzenie w Grupie PKP wzrosło o 10,5%. W 2008 roku Zarządy spółek Grupy PKP chcą, zgodnie z wcześniejszymi planami, podnieść wynagrodzenia od 10% do 16% w zależności od sytuacji finansowej danej spółki Grupy PKP –jej wyników finansowych i wskaźników wydajności w spółce.

Postulaty płacowe na poziomie zgłaszanym przez Prezydenta Leszka Miętka, czyli czterokrotnie większym niż możliwości pracodawców oznaczają bardzo negatywne skutki dla kondycji pracodawców –utratę płynności finansowej spółek Grupy PKP już w pierwszej połowie 2008 roku, stratę dla Grupy PKP na koniec roku na poziomie kilkuset milionów złotych, załamanie odnotowanego w 2007 roku trendu wzrostu przewożonych pasażerów i wydawanych na inwestycje pieniędzy. Dlatego w negocjacjach pracodawców szczególny nacisk kładziony jest na utrzymanie równowagi między przychodami a kosztami działalności gospodarczej. Drugim istotnym aspektem podnoszonym przez pracodawców jest konieczność zrealizowania przez nich przewidzianego na 2008 rok planu inwestycji –szczególnie w zakresie modernizacji linii kolejowych i taboru.

Sposób działania Prezydenta Leszka Miętka i przeprowadzenie nielegalnej akcji strajkowej zagraża przewidzianemu przez strategię rządu dla kolei procesowi rozwiązania wieloletnich problemów Grupy PKP, w tym szczególnie rozwiązania problemu rekompensaty finansowej dla spółki PKP Przewozy Regionalne.


Podstawowe liczby związane z negocjacjami płacowymi w Grupie PKP
1 –tyle związków zawodowych w Grupie deklaruje chęć strajku podczas prowadzonych rozmów
3 –z tyloma związkami zawodowymi w Grupie PKP prowadzone są obecnie negocjacje płacowe
4 –po tylu miesiącach zabraknie pieniędzy na wypłaty w Grupie PKP po spełnieniu żądań Prezydenta Leszka Miętka
14 –tyle procent pracowników Grupy PKP reprezentuje Prezydent Leszek Miętek
1 tys zł –takiej podwyżki domaga się Prezydent Leszek Miętek (550 zł w uposażeniu zasadniczym wynagrodzenia oznacza 1000 złotych podwyżki w całym wynagrodzeniu)
15 mln zł –tyle kosztuje przewoźników Grupy PKP jeden dzień strajku w sieci kolejowej
395 mln zł –tyle straty na koniec roku zanotuje PKP CARGO po spełnieniu żądań Prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszka Miętka

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP
Strajk
ZPK
ZZMKwP
NSZZ Solidarność
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....