TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Warszawski Wawer niezadowolony z planów rozbudowy kolei
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 04.03.2019 09:27:30
Warszawski Wawer niezadowolony z planów rozbudowy kolei (foto: Wikipedia, Cezary Piwowarski, lic. CC BY-SA 4.0)

Warszawscy radni wystosowali apel do władz Warszawy i PKP, aby przy dalszym planowaniu i realizacji inwestycji związanej z rozbudową linii kolejowej w dzielnicy Wawer wzięli pod uwagę potrzeby mieszkańców.

"Planowana na terenie Dzielnicy Wawer inwestycja PKP jest w obecnym kształcie niezgodna z interesem mieszkańców" - czytamy w niedzielnym komunikacie przesłanym przez warszawską radną Annę Auksel-Sekutowicz (Koalicja Obywatelska).

Jak wyjaśniła, plany zakładają rozbudowę linii o dwa dodatkowe tory, budowę wysokiego nieestetycznego nasypu/wiaduktu oraz brak ekranów akustycznych. "Apelujemy do władz m.st. Warszawy i PKP, aby potrzeby mieszkańców Wawra zostały uwzględnione przy planowaniu i realizacji tego zadania inwestycyjnego" - podkreśliła.

O uwzględnienie potrzeb mieszkańców dzielnicy apeluje też wiceprzewodniczący Rady m.st Warszawy Sławomir Potapowicz (Koalicja Obywatelska): "Wzywamy władze m.st. Warszawy oraz PKP, aby w ramach dalszego procesu uzgadniania inwestycji brały pod uwagę przede wszystkim potrzeby mieszkańców - należy zapewnić wdrożenie rozwiązań zapewniających redukcję hałasu i zapewniających walory estetyczne oraz użytkowe" - podkreślił Potapowicz cytowany w niedzielnym komunikacie.

Jego zdaniem przebudowa nie poprawi w znaczący sposób komunikacji mieszkańców Wawra, a "budowa wyniesienia o wys. 7 m zmieni pejzaż znacznej części dzielnicy i będzie to źródło hałasu".

Radny dzielnicy Wawer Wojciech Godlewski (KO) uważa, że planowane tory "należy zagłębić i zadbać o elementy wygłuszające, co przyczyni się do redukcji hałasu i poprawi estetykę, szczególnie że prędkość ruchu ma po zakończeniu zaplanowanych przez PKP prac wzrosnąć do 160 km/h". "Należy też zwrócić uwagę na zbiorniki rozsączające, które PKP chce zlokalizować poza pasem przewidzianym na tory (...). Zmienią one stosunki wodne i niektórym mieszkańcom może się np. pojawić woda w piwnicach" - wskazuje cytowany w komunikacie Godlewski.

Wykładowca Politechniki Warszawskiej z zakresu projektowania dróg i były Burmistrz Gminy Wawer Dariusz Godlewski proponuje zagłębienia linii kolejowej w wykopie. "Mieszkańcy w znacznie mniejszym stopniu odczuwaliby hałas i drgania związane z ruchem kolejowym. Dużo łatwiej podczas budowy i później byłoby poprowadzić ruch poprzeczny. Zamiast tuneli czy wiaduktów wyniesionych na 7 m. w górę, lokalne ulice i przejścia dla pieszych i rowerów biegłyby po terenie. To też znaczna oszczędność terenu" - zaznaczył.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
  • Wawerskie Linie Autobusowe – 04.03.2019

    Jezu... Po co ekrany? Ekrany zniszczą krajobraz o wiele bardziej niż ten wiadukt. Stanowcze nie!

  • Igor Należniak – 04.03.2019

    Halo PLK u naszych południowych sąsiadów się da https://www.wykop.pl/link/4809723/czesi-instaluja-przy-torach-niskie-ekrany-dzwiekochlonne/

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 04.03.2019

    @Igor Należniak Owszem, ale wątpię, że zostanie to wprowadzone w Polsce.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....