TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wasiak: Kolej nadrabia zaległości
PAP - Opublikowano: 27.11.2014 12:25:51
Wasiak: Kolej nadrabia zaległości
Pieniądze unijne na inwestycje kolejowe w latach 2007-2013 nie są zagrożone - oceniła minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak. \'Mogłoby być lepiej, ale kolej nadrabia zapóźnienia\' - dodała. Wasiak pytana przez PAP, jak ocenia wydawanie przez PKP środków z funduszy europejskich z perspektywy na lata 2007-2013 powiedziała, że na początku były z tym problemy. \'Mogłoby być lepiej, ale trochę nadrabiamy zły początek, kiedy cała kolej zetknęła się z bardzo dużymi wyzwaniami związanymi z zapóźnieniami w projektowaniu (inwestycji - PAP). Mieliśmy bardzo mało firm projektujących. Kolej wpadła wtedy w opóźnienia związane z projektowaniem, przygotowaniem inwestycji, ale potem w drugiej części tego okresu rozliczeniowego PKP nadrabiała zapóźnienia\' - powiedziała Wasiak po posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury. Dodała, że liczy, iż w nowej perspektywie finansowej (lata 2014-2020) uda się to zrobić lepiej. \'Myślę, że ta perspektywa będzie zarządzana z większym doświadczeniem i lepiej\' - zaznaczyła. Szefowa MIR pytana przez PAP, czy resort zwróci się do Komisji Europejskiej o wydłużenie możliwości rozliczania pieniędzy ze starej perspektywy unijnej na inwestycje kolejowe, odparła: \'Poparliśmy postulat Słowacji dotyczący przedłużenia okresu rozliczenia, ale robimy to w interesie całej Grupy Wyszehradzkiej (...) tak żeby te środki spójnościowe się nie zmarnowały, ponieważ wydaje się, że cały region będzie z tego korzystał\' - powiedziała Wasiak. Jak podkreśliła, nie jest to jednak główny polski postulat uzależniający nasze relacje z Unią w zakresie rozliczania środków UE. Zgodnie z obecnymi regulacjami UE pieniądze z obecnej perspektywy (2007-2013) można rozliczać do końca 2015 r., Grupa Wyszehradzka postuluje o wydłużenie tego okresu do końca 2016 r. Wasiak dodała, że najważniejsze jest, aby udało się skończyć projekty inwestycyjne na kolei w terminie. Jak zaznaczyła minister, nie chodzi tylko o zamknięcie sprawy \'wykorzystania pieniędzy, ale w ogóle kończenia powoli remontów, które paraliżują jeżdżenie po polskiej sieci kolejowej\'. Na inwestycje kolejowe w programie operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-13 przeznaczono 4,8 mld euro. W przyszłej perspektywie na projekty kolejowe ma trafić ponad 10 mld euro.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Unia Europejska
MIR
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....