Wąskotorowa linia Gniezno-Jelonek zostanie przebudowana
Powiat gnieźnieńskiogłosił przetarg, którego przedmiotem jest przebudowa oraz rewitalizacjawąskotorowej linii kolejowej.
Szczegółowym zakres zamówienia jest przebudowa orazrewitalizacja wąskotorowej linii kolejowej na odcinku Gniezno-Jelonek, w tym:
1) Usunięcie zalegające ziemi na torach kolejowych – odcinki(510m): 0,780-0,870 (90m) 1,500-1,630 (130m) 2,950-3,240 (290m);
2) Uzupełnienie podsypki tłuczniowej w torze kolejowym -odcinki: (460m) 1,000-1,200 (200m) 1,640-1,830 (190m) 2,190-2,230 (40m)3,440-3,470 (30m);
3) Odtworzenie rowu w przekopie – odcinki: (330m) 1,200-1,400(200m) 1,420-1,550 (130m);
4) Wymiana podkładów kolejowych – odcinki: (podkłady zostanądostarczone) (380m) 0,000-0,300 (300m) 0,520-0,540 (20m) 0,660-0,670 (10m)0,720-0,730 (10m) 0,950-1,050 (100m) 1,780-1,820 (40m);
5) Podbicie toru kolejowego – odcinki: (470m) 0,510-0,550(40m) 0,590-0,600 (10m) 0,620-0,630 (10m) 0,970-0,980 (10m) 1,020-1,030 (10m)1,500-1,570 (70m) 1,600-1,630 (30m) 1,780-1,820 (40m) 1,920-1,960 (40m)2,060-2,070 (10m) 2,130-2,140 (10m) 2,220-2,240 (20m) 2,270-2,280 (10m)2,310-2,320 (10m) 2,660-2,670 (10m) 2,760-2,770 (10m) 2,920-2,930 (10m)3,010-3,020 (10m) 3,060-3,070 (10m) 3,160-3,170 (10m) 3,220-3,230 (10m)3,500-3,510 (10m) 3,570-3,600 (30m) 3,850-3,860 (10m) 3,970-4,000 (30m);
6) Rozjazdy – częściowa wymiana podrozjezdnic w torachgłównych stacji Gniezno Wąskotorowe: (1/3 wyboru w 7 rozjazdach, podrozjezdnicebędą dostarczone) 0,000-0,300 (300m);
7) Demontaż dwóch rozjazdów S42:
a) Położonego około km linii 0,765-0,775 przed przejazdemprzez ulicę Wrzesińską,
b) Położonego około km linii 1,915-1,940 przed przejazdemprzez ulicę Witkowską;
8) Zabudowa brakującego odcinka toru po demontażu rozjazdów toremna podkładach drewnianych;
9) Wykonanie zgodnie z projektem przebudowy linii kolejowejw rejonie stacji Jelonek: – odtworzenie toru bocznego z montażem rozjazdów -przebudowa toru głównego – odtworzenie peronu – budowa chodnika – stworzenieodwodnienia liniowego.
Ostateczny stan linii na przedmiotowym odcinku winienspełniać wszelkie parametry do jego późniejszej eksploatacji w ruchu kolejowym.
Wszystkie wymienione powyżej prace powinny zostać zrealizowanedo 31 lipca 2018 roku.
Oferty w przetargu można składać do 1 marca 2018 roku. Kryteriawyboru to: cena – 60% oraz skrócenie czasu realizacji zamówienia – 40%.
Będzie to pierwsza większa inwestycja w infrastrukturę GnieźnieńskiejKolei Wąskotorowej, której zarządcą jest powiat gnieźnieński. Ale to niekoniec. Według zapowiedzi samorządowców w kolejnych latach mają być realizowaneprace na następnych odcinkach, które umożliwią dojazd do dalszych stacji.Dzięki pierwszemu etapowi inwestycji, jeśli wszystko zakończy się w terminie,pociągi będą mogły wyjechać na trasę, jeszcze w tegoroczne wakacje. Trzymamykciuki!
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze