We Wrocławiu powstaje nowy przystanek. Muchobór

inforail
03.07.2020 12:45
0 Komentarzy

Nowy Wrocław Muchobór- dwa perony i bezpieczne dojście podziemnym przejściem z 4 windami zwiększydostępność i atrakcyjność podróży koleją nie tylko w aglomeracji – poinformowałMirosław Siemieniec z PKP PLK.

Jak dodał obok kursujących pociągów budowany jest pierwszyperon i konstrukcja przejścia pod torami. Inwestycję o wartości blisko 16 mlnzł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują z RPO województwa dolnośląskiego.

Zdaniem Siemieńca nowy przystanek Wrocław Muchobór budowanyjest tuż obok biurowców i nowej zabudowy, która w ostatnich latach powstała wokolicy. Zapewni mieszkańcom i pracownikom dogodny dostęp do pociągów. Dwaperony o długości 200 m będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadaniez pociągów, m.in. w kierunku Legnicy, Głogowa, Lubina, Węglińca, Zgorzelca,Wrocławia Głównego. Będą długie wiaty i nowe ławki. Tablice informacyjne ioznakowanie ułatwią orientację w podróży. Dla osób o ograniczonychmożliwościach poruszania się przewidziano udogodnienia, m.in. cztery  windy i system oznakowania dotykowego.Bezpieczne dojście do peronów zostanie poprowadzone nowym przejściempodziemnym. Będą też stojaki rowerowe.

Przebudowa przystanku obejmuje również przyległy przejazd naul. Traktatowej. Nowe urządzenia zabezpieczenia skrzyżowania kolejowo-drogowegozwiększą poziom bezpieczeństwa. Będzie nowa jezdnia. Zmiany usprawnią ruchdrogowy w okolicy przystanku – wskazał rzecznik prasowy PKP PLK.

Simieniec zaznaczył, że roboty na przystanku WrocławMuchobór nie ograniczają kursowania pociągów. Prace prowadzone są na poziomietorów i w kilkunastometrowym wykopie. Na przystanku widać konstrukcjęprzebudowanego 200 m pierwszego peronu. Montowana jest długa metalowakonstrukcja wiaty. Przygotowane jest miejsce dla instalacji teletechnicznej. Wgłębokim wykopie, obok zamkniętych dla ruchu pociągów torów, widać segmentyżelbetowej obudowy przejścia podziemnego. Materiały niezbędne do kolejnych pracwykonawca już przygotował na placu budowy. Ze względu na sąsiedztwo czynnychtorów, na budowie konieczne jest zachowanie szczególnej ostrożności.

Przez Wrocław Muchobór w ciągu doby przejeżdża ponad 100pociągów. Blisko 70 pociągów pasażerskich zatrzymuje się na przystanku.

Inwestycja oprócz peronów i przejazdu obejmuje równieżsąsiadujące tory, rozjazdy i urządzenia sterowania. Wartość inwestycji wynosiok. 16 mln zł. Zakończenie przewidziane jest w 2021 r.

Więcej kolei naDolnym Śląsku

Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacjaprzystanku Wrocław Muchobór to jeden z projektów RPO woj. dolnośląskiego, wramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego ObszaruFunkcjonalnego (ZIT WrOF). W ramach RPO woj. dolnośląskiego w grudniu 2019 r.oddano 2 nowe przystanki Jelenia Góra Zabobrze i Jelenia Góra Przemysłowa orazprzystanek Mokronos Górny pod Wrocławiem. Pięć nowych przystanków będzie naodnawianej trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc. Przebudowanezostaną przystanki na linii z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę; a na liniido Jeleniej Góry powstaje nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Będzie też nowyprzystanek w Iwinach. We Wrocławiu budowany jest przystanek Wrocław Szczepin.(PKP PLK)

Komentarze