Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Węgierskie koleje budują wagony do 200 km/h. Przygotowania do otwarcia rynku

inforail
03.04.2018 11:56
0 Komentarzy

Węgierskie kolejeMÁV-Start ruszyły z projektem budowy 70 wagonów dalekobieżnych kategorii IC + wwarsztatach w Szolnok.

Projekt jest finansowany z budżetu państwa jako rekompensataza brak finansowania przez rząd strat w wyniku świadczenia usług pasażerskich wostatnich latach.

MÁV-Start już produkuje partię 20 wagonów IC + do prędkości200 km/h z wózkami firmy Siemens do użytku w pociągach międzynarodowych.

Pierwotnie nowy projekt obejmował 100 jednostek do prędkości160 km/h, co umożliwiłoby korzystanie z wózków wyprodukowanych w kraju. Podwyższenieprędkości do 200 km/h skutkowało obniżeniem liczby produkowanych wagonów do 70.MÁV-Start pierwotnie planował rozpocząć seryjną produkcję pojazdów IC + w 2013r., ale do tej pory wykonano tylko dwa prototypy.

Po modyfikacji oryginalnego projektu w celu spełnieniawymagań TSI, MÁV-Start rozpoczął budowę 20 wielofunkcyjnych wagonów w Szolnok. Jednostkidrugiej klasy będą miały miejsca na wózki inwalidzkie i rowery, podczas gdy te pierwszejklasy będą miały wydzielone miejsce na część gastronomiczną i siedzenia klasybiznes. Wagony będą klimatyzowane, wyposażone w gniazdka elektryczne czyładowarki USB, a także Wi-Fi.

Produkcja pierwszej partii pojazdów produkcyjnych rozpoczęłasię w maju 2017 r., a wagony miały rozpocząć służbę w przyszłym miesiącu.Termin ten wydaje się jednak nierealny, gdyż żaden z nich nie jest jeszczebliski ukończenia.

Obecne przetargi na drugą partię dotyczą komponentów do 35wagonów drugiej klasy i 35 wagonów „uniwersalnych” bezprzedziałowych. Dostępnośćdużej liczby pojazdów do 200 km/h, zgodnych z TSI oznacza, że ​​flota może byćwykorzystywana w pociągach międzynarodowych, umożliwiając MÁV-Start poprawianiestandardów obsługi, przygotowując się do liberalizacji węgierskiego rynkupasażerskiego w 2023 r.


Komentarze