TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Węgierskie koleje MÁV stanowią dla Brukseli ryzykowny czynnik
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 19.11.2006 21:39:58
Węgierskie koleje MÁV stanowią dla Brukseli ryzykowny czynnik

Węgierskie koleje MÁV stanowią dla Brukseli ryzykowny czynnik —pisze gazeta finansowa Napi Gazdaság. Komisja Europejska jest przerażona z powodu zadłużenia kredytowego MÁV na potężną sumę 272 miliardów forintów, a przejęcie długów tego deficytowego olbrzyma jedynie powiekszą i tak już potężny deficyt państwa. Węgierskie koleje państwowe Magyar Államvasutak —MÁV Bruksela traktuje jako czynnik ryzykowny ponieważ dotychczas rząd węgierski w żaden sposób nie potrafi poradzić sobie z gwarancjami państwowymi długu MÁV, stanowiącego ponad jeden procent GDP —sygnalizowała Komisja Europejska w swojej prognozie, niedawno podanej do wiadomości publicznej. Podobnie jak w latach poprzednich rząd węgierski zostanie zmuszony do przejęcia i wyrównania kredytów kolejowych, wówczas i tak już potężny węgierski deficyt państwowy dalej będzie dynamicznie rósł. Według brukselskich prognoz, stosunek zadłużeń do GDP z rocznego 61,7% w 2005 roku, w 2006 roku wzrósł do 67,6%, a w latach 2007 i 2008 w podobnym tempie będzie wzrastać do 70,9% a potem do 72,7% GDP. Przejmowanie długów
kredytowych MÁV odpowiednio będą zwiększały te liczby —pisze gazeta Napi Gazdaság. Według wypowiedzi rzecznika prasowego resortu gospodarki i komunikacji Gergelya Ábraháma, figurujący w budżecie państwowym zastrzyk 111,6 miliardów forintów dla MÁV, znacznie poprawi sytuację kapitału kolejowego i posłuży również pokryciu części dotychczasowych długów kredytowych. W dniu 30 września 2006 roku stan długu kredytowego MÁV wyniósł 272,4 miliardów forintów, z tego kredyt na finansowanie działalności wyniósł 153,6 miliardów, a kredyt inwestycyjny 118,8 miliardów. Część kredytów przeznaczono na finansowanie środków obrotowych (finansowanie działalności), a część przeznaczono na finansowanie inwestycji (np. remonty torowiska, zakup nowych pojazdów itp.). Około 90% długów kredytowych firmy to kredyty długoterminowe, z czego 80% posiada gwarancję państwową. Wspomniane kredyty MÁV podjął od 15 krajowych i pięciu zagranicznych banków. Obciążone są one bardzo przychylnymi procentami BUBOR względnie Euribor. W październiku MÁV podpisał z rządem umowę o przejęciu gwarancji
państwowej w związku z podjęciem 55-miliardowego długoterminowego kredytu na uzupełnienie środków obrotowych. W trakcie jest przejmowanie gwarancji państwowej na 6 miliardowy kredyt, na którego wkrótce rozpisany zostanie przetarg publiczny. Niedawno Węgierski Urząd Kolejowy (Magyar Vasúti Hivatal) wydał dla prywatnej koleji Szentesi Vasútépítő Kft zezwolenie na korzystanie z torów węgierskich i unijnych, a tym samym do dziesięciu wzrosła ilość węgierskich towarzystw kolejowych, które dzięki liberalizacji przepisów unijnych mogą być obecne na węgierskich i europejskich torach kolejowych. Firma Szentesi Vasútépítő Kft jest jedną z największych węgierskich firm budujących kolej —pisze gazeta ekonomiczna Napi Gazdaság. To właśnie ona zbudowali pierwszą w kraju linię kolejową, odpowiadającą wymogom unijnym, czyli na rozwijanie szybkości 160 km/godzinę. Razem ze swoim poprzednikiem prawnym, firma ta dotychczas uczestniczyła w budowie, przebudowie i rozbudowie ponad 1600 km węgierskich linii kolejowych. Ponieważ firma ta posiada również własny tabor kolejowy, zamierza wziąć udział w przewozach
torowych i osobowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Węgry
MAV
kolej
Unia Europejska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....