TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wiceminister Andrzej Bittel podsumował realizację KPK. 45% nakładów
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.09.2020 15:45:15
Wiceminister Andrzej Bittel podsumował realizację KPK. 45% nakładów

Dotychczasowe nakłady na realizację "Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r." wyniosły 33,6 mld zł, co stanowi 45 proc. całego Programu o wartości 75,5 mld zł - powiedział w środę wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury.

Wiceminister przedstawiając informację na temat realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku podkreślił, że jest to największy program inwestycyjny w historii PKP Polskie Linie Kolejowe. Wskazał, że obejmuje on swoim zakresem realizację ponad 230 projektów o wartości ogółem 75,5 mld zł.

Według danych na koniec sierpnia br. - jak przedstawił wiceszef resortu - nakłady wyniosły 33,6 mld zł, co stanowi 45 proc. całego KPK. Za taką kwotę zmodernizowano i wybudowano 4,5 tys. km torów, 1 667 przejazdów kolejowych, 419 wiaduktów, 441 mostów, 777 peronów. Ponadto - jak wskazał - dzięki już realizowanym inwestycjom na 135 km linii kolejowych możliwy jest ruch pociągów pasażerskich z prędkością techniczną powyżej 160 km na godzinę, natomiast 881 km linii zabudowano systemami ERTMS/ETCS.

Z danych MI wynika, że wartość inwestycji zakończonych oraz realizowanych wynosi 65,6 mld zł co stanowi 87 proc. całego KPK. Na etapie projektowania są inwestycje o wartości 2,5 mld zł, natomiast w przetargach są inwestycje o wartości 4,8 mld zł.

Obecny na posiedzeniu komisji prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel powiedział, że w obecnej unijnej perspektywie finansowej "wykonanie wydatków (...) dla KPK 2020 wynosi 31,3 mld zł co stanowi 41,5 proc. wydatków z KPK". Zaznaczył, że w analogicznym momencie poprzedniej perspektywy wartość zrealizowanych rosnąco wydatków wynosiła 7,9 mld zł i stanowiła 20,7 proc. kwoty nakładów zaplanowanych do realizacji w pierwotnym Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych (WPIK) z 2011 roku.

"To oznacza, że program inwestycji kolejowych w Polsce realizowany jest obecnie w znacznie szybszym tempie" - wyjaśnił. Wskazał, że w 2020 roku spółka zawarła umowy finansowane w ramach KPK na kwotę 8,1 mld zł i do końca roku planuje podpisać jeszcze umowy na kwotę 5 mld zł.

Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku (KPK) jest programem wieloletnim. Dokument ten realizuje strategie przyjęte przez Radę Ministrów, w tym "Strategię Rozwoju Kraju 2020" oraz "Strategię Rozwoju Transportu do 2020 z perspektywą do 2030 roku".

Krajowy Program Kolejowy obowiązuje do roku 2023, czyli do momentu, w którym kończy się możliwość dofinansowania projektów w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Dokument określa wielkość i źródła finansowania (w tym środki z UE oraz środki krajowe), a także stanowi podstawę dla zapewnienia finansowania inwestycji zgodnie z ustawą o finansach publicznych.

Krajowy Program Kolejowy zastąpił Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych. Pierwsza wersja KPK przyjęta została przez Radę Ministrów w dniu 15 września 2015 r. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KPK
PKP PLK
Andrzej Bittel

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....