TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wiceminister Horała: Linia kolejowa tunelem pod … Centrum Szkolenia Policji
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.04.2020 18:45:35 8 komentarzy
Wiceminister Horała: Linia kolejowa tunelem pod … Centrum Szkolenia Policji (foto: CSP)

Kiedy pierwszy raz usłyszeliśmy o tym, że jedna z linii kolejowych prowadzących do CPK ma przecinać teren Centrum Szkolenia Policji w Legionowie uznaliśmy to za jeden z popularnych ostatnio "fake newsów". To jednak prawda!

W odpowiedzi na interpelację posła Jana Grabca wiceminister infrastruktury Marcin Horała napisał, że nie przewiduje się wyburzenia Centrum Szkolenia Policji w Legionowie. Ale. Jeden z wariantów, opracowany przez inwestora, przecina teren, na którym usytuowane jest Centrum Szkolenia Policji. Pozostałe warianty omijają CSP. Przejście przez tereny CSP, w opcjonalnie planowanym przez inwestora trasowaniu, jest przewidziane tunelem drążonym o długości ok. 1km (2 niezależne tunele dla każdego toru w rozstawie 25m) zatem przy zastosowaniu rozwiązań minimalizujących niepożądane skutki realizacji inwestycji – poinformował wiceminister Horała. Co więcej informacje te potwierdził wicepremier Jacek Sasin.

Informacja ta jest tak nieprawdopodobna, że zaczynamy nabierać podejrzeń, iż linie do CPK faktycznie zostały zaprojektowane poprzez narysowanie linii na mapie. A że jedna przeszła akurat przez CSP w Legionowie to teraz trzeba to jakoś wytłumaczyć. I tłumaczy się … tunelem. Pod jednym z najważniejszych obiektów polskiej Policji. Trzeba mieć tylko nadzieję, że jeśli linie kolejowe do CPK faktycznie powstaną, to wybrany zostanie wariant nieco mniej oderwany od rzeczywistości, nie przechodzący tunelem pod policyjną szkołą.

Do przebiegu linii kolejowych przez Legionowo jeszcze na łamach InfoRail.pl wrócimy. Jakiś czas temu pisaliśmy już o uwagach złożonych przez wiceprezydenta Piotra Zadrożnego, a pochodzących od mieszkańców.     


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
Legionowo
  • daarst – 03.04.2020

    COVID skutecznie wybije te fantazje z rządowych głów...

  • Zdzich – 04.04.2020

    Politycy sobie wytyczają trasy po mapie bo doskonale wiedzą że żadnego CPK nie będzie.Teraz po koronawirusie będą mieli doskonałą wymówkę - kryzys i brak pieniędzy.Zapewne oficjalna propaganda będzie taka : chcieliśmy ,mieliśmy plany no ale wystąpiła siła wyższa. Jak sytuacja gospodarcza się poprawi to się wróci do tematu.

  • Johnny – 04.04.2020

    W czym przeszkadza tunel pod CSP? Tak naprawdę w niczym. Gdyby bowiem tunele kolejowe w jakiś sposób przeszkadzały wybudowanym nad nimi budowlom to nie budowano by tunelu w Łodzi - że o warszawskim metrze nie wspomnę. No, ale polityka musi przesłonić logikę i racjonalizm. :D

  • Alibaba – 04.04.2020

    A widziałeś jak to metro się buduje? Wyobrażasz sobie taki plac budowy na terenie CSP?

  • Johnny – 04.04.2020

    Na terenie CSP wcale nie musi być żadnego placu budowy. Przykład jest w Łodzi jak się buduje tunele: czy całość od Fabrycznej do Kaliskiej i Żabieńca będzie rozkopana? Nie - tunele drąży się przy użyciu tarcz TBM. Jedynie musi być komora startowa. Analogicznie w przypadku tunelu pod CSP: komora startowa na początku tunelu, a nie w - mniej więcej - środku, czyli na terenie CSP, i CSP będzie nietknięte. W przypadku warszawskiego metra rozkopany teren jest tylko tam, gdzie jest komora startowa dla tarcz TBM oraz stacje, poza tym pracują tarcze TBM. W miejscu CSP nie będzie żadnej stacji, będą tylko tunele, dla których komory startowe będą sporo oddalone od CSP - czyli tunel pod CSP jest jak najbardziej realny.

  • Alibaba – 04.04.2020

    Oczywiście że jest realny. Tylko nie da się go zbudować bez wejścia na teren CSP. Nie wiem jakim cudem CSP będzie nietknięte. Nie ma takiej możliwości. Wystarczy popatrzeć na to jak nietknięta była Górczewska przy budowie metra. Pomijam już koszt drążenia takiego tunelu przez tarcze. Ale kto bogatemu zabroni?

  • Johnny – 05.04.2020

    Zobacz, czy gdzieś w Łodzi - poza przystankami w tunelu, komorami startowymi i wylotami tuneli na Żabieniec i Kaliską będzie coś tknięte na powierzchni. Czy w Warszawie podczas budowy metra M2 zatrzymano bieg Wisły, żeby wykonać pod nią tunel? Takim właśnie "cudem" da się poprowadzić tunel pod CSP, gdzie nie będzie ani wlotu, ani wylotu tunelu, ani żadnego przystanku, ani komory startowej - słowem nic, co miałoby naruszyć integralność terenu CSP na powierzchni. Dalej trzeba tłumaczyć? :D

  • Alibaba – 05.04.2020

    Nie wiem co będzie w Łodzi i Johnny też tego nie wie, bo tam się nic nie dzieje. Jak się zadzieje to się dowiemy. A teraz podaj długość odcinka pod Wisłą i odcinka pod CSP. Jeśli uda się wybudować tunel pod CSP bez chociażby jednego wejścia na jego teren to faktycznie będzie cud. Choć autorzy tego pomysłu zapewne potrafią i taki cud załatwić. I tłumaczyć możesz w nieskończoność, ale to jest technicznie niemożliwe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....