Więcej czasu dla PESY, mniej ST44 do modernizacji

inforail
07.07.2020 07:45
0 Komentarzy

PKP CARGO zmieniływarunki zawartej w dniu 21 maja 2018 roku z PESĄ umowy dotyczącej wykonanianapraw na piątym poziomie utrzymania wraz z wymianą silnika spalinowego 38 lokomotywspalinowych serii ST44.  

Spółka podała, że w dniu 6 lipca 2020 r. Rada Nadzorczawyraziła zgodę na zmianę zaciągniętego zobowiązania Spółki poprzez podpisanieaneksu. Zmiana ta skutkuje ograniczeniem liczby lokomotyw, które zostanąpoddane naprawie do 25 sztuk, z wydłużeniem realizacji napraw do 28 maja 2021roku oraz zmniejszeniem wartości łącznego zobowiązania Spółki wobec PESA z176,3 mln zł netto do 116,0 mln zł netto.

Harmonogram realizacji umowy zakłada obecnie wykonaniełącznie 25 napraw w tym:  

w 2019 roku – 9 sztuk;

w 2020 roku – 6 sztuk oraz  

w 2021 roku – 10 sztuk.

Przypomnijmy, że w ramach naprawy zostają przeprowadzoneistotne modyfikacje lokomotyw, w szczególności dokonywana jest wymianaprzestarzałego, dwusuwowego silnika spalinowego na silnik czterosuwowy nowejgeneracji gwarantujący obniżenie zużycie oleju napędowego i oleju silnikowego.Lokomotywy są również wyposażone w nową ergonomiczną kabinę maszynisty.

Komentarze