Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Więcej pieniędzy na podkarpacką infrastrukturę kolejową

inforail
13.04.2018 13:50
0 Komentarzy

Zarząd województwapodkarpackiego podjął decyzję o zwiększeniu dofinansowania inwestycji”Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew-Mielec–Dębica”. Dodatkoweponad 32,3 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego woj.podkarpackiego.

Jak poinformował PAP w piątek rzecznik prasowy marszałkawoj. podkarpackiego Tomasz Leyko, wnioskodawcą projektu są PKP Polskie LinieKolejowe.

„Pierwotnie zakładano, że koszt inwestycji wyniesie ponad199,2 mln zł, z czego wydatki kwalifikowalne wyniosą 162 mln zł, adofinansowanie z RPO 137,7 mln zł. Jednak złożone w przetargu oferty okazałysię wyższe i konieczne jest zwiększenie zakładanych kosztów kwalifikowanych doponad 200 mln zł. Oznacza to również większą kwotę dofinasowania” – wyjaśniłLeyko.

W ramach inwestycji PKP PLK planuje m.in. poprawić parametrytechniczne odcinka, dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły jeździć nawet120 km/godz. Wymieniona zostanie nawierzchnia na torach, przebudowane będą teżperony na stacjach i przystankach na tym odcinku. Początek prac związanych zrealizacją linii planowany jest na przyszły rok.

Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortylpodkreślił, że to oczekiwana inwestycja dla całego regionu. „Linia ta jestważna dla gospodarczego rozwoju województwa, łączy bowiem dwie strefyekonomiczne: mielecką i tarnobrzeską. Jeśli chcemy przerzucić część transportuz naszych dróg na tory, ta linia będzie w tym bardzo pomocna” – zaznaczyłOrtyl.

Prace budowlane obejmą 32 km linii kolejowejPadew-Mielec-Dębica, obecnie linia ta jest wykorzystywana tylko w ruchutowarowym.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną stacje Mielec,Rzochów, Kochanówka Pustków i sześć przystanków osobowych, dzięki czemu możliwebędzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew.W przyszłości ma to umożliwić utworzenie w Mielcu węzła przesiadkowego orazuruchomienie dogodnych połączeń w kierunku Krakowa i dalej na północ kraju.


Komentarze