TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Więcej pociągów do Szczecina dopiero po zakończeniu remontu
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.11.2017 14:10:18 4 komentarze
Więcej pociągów do Szczecina dopiero po zakończeniu remontu

Po zakończeniu modernizacji linii nr 3 na odcinku Warszawa – Poznań oraz linii 351 na odcinku Poznań – Szczecin, Spółka PKP IC rozważy przywrócenie do kursowania 3 par pociągów kategorii EIC w relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa – poinformował wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Kazimierz Smoliński.

To odpowiedź na interpelację posła Piotr Misiło. Dalej Smoliński wyjaśnił, że x uwagi na prowadzenie przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe prac modernizacyjnych na linii nr 3, pociągi w relacjach, w których zawarty jest odcinek Warszawa – Szczecin- Warszawa, zostały skierowane na trasę objazdową przez Inowrocław, Gniezno, co wydłużyło czas przejazdu na pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Przymiarka konstrukcji rozkładu jazdy wykazała, że aby umożliwić przyjazd ze Szczecina do Warszawy przed godziną 10:00, pociąg musiałby wyjeżdżać ze Szczecina w godzinach skrajnie niekorzystnych z punktu widzenia pasażerów i nie spełniałby roli dowozu do stolicy w godzinach porannych. Stąd też, jak domyślamy się, takiego połączenia w obecnym i w przyszłym rozkładzie jazdy nie ma.

Smoliński podkreśla, że mieszkańcy Szczecina mają możliwość skorzystania z połączenia do Warszawy pociągiem EIC 8102/3 "Chrobry", odjeżdżającym ze Szczecina Gł. o godz. 4:00, przyjeżdżającym do Warszawy Centralnej o godz. 10:25. W kierunku przeciwnym pociąg EIC 1803/2 "Chrobry" odjeżdża z Warszawy Centralnej o godzinie 17:00 i przyjeżdża do Szczecina Gł. o godz. 23:23. Wiceminister zaznacza, że powyższe połączenie zostanie zachowane w zbliżonych godzinach także w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018, który obowiązywać będzie od 10 grudnia 2017 r.

Zatrzymywanie się pociągu EIC "Chrobry" na stosunkowo dużej liczbie stacji odpowiada okolicznym mieszkańcom – konkluduje Smoliński. Na ten problem także zwracał uwagę w swojej interpelacji poseł Misiło.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Szczecin
Warszawa
  • stoker – 21.11.2017

    "Smoliński podkreśla, że mieszkańcy Szczecina mają możliwość skorzystania z połączenia do Warszawy pociągiem EIC 8102/3 "Chrobry", odjeżdżającym ze Szczecina Gł. o godz. 4:00, przyjeżdżającym do Warszawy Centralnej o godz. 10:25." - co oznacza po prostu brak dojazdu ze Szczecina do Warszawy w celach służbowych, bo spotkania, szkolenia itp. zaczynają się zwykle o 10, a nierzadko i o 9 rano.Alternatywą mógłby być nocny pociąg TLK Uznam, ale od grudnia będzie on miał jeszcze mniej miejsc sypialnych niż obecnie (teraz ma sypialny + kuszetkę), bo wspaniałomyślne PKP-IC wycinają z jego składu kuszetkę. Pozostanie więc tylko jeden wagon sypialny (około 30 miejsc), podczas gdy już dziś aby kupić miejsce sypialne w którymś z tych dwóch wagonów, bilet trzeba kupować na tydzień wcześniej, bo później już nie ma miejsc. Czytaj więcej: http://inforail.pl/wiecej-pociagow-do-szczecina-dopiero-po-zakonczeniu-remontu_more_100545.html

  • gutek – 21.11.2017

    a z W-wy do Szczecina-kicha.

  • www – 21.11.2017

    Jeden wiceminister nie widzi Podlasia, drugi Szczecina. Jakieś żarty trzymają się tych, którzy chyba tylko samochodem służbowym podróżują. Tylko pogratulować. To prosta droga do odpoczynku dla tych panów po kolejnych wyborach. Oby jednak mogli szybciej odpocząć.

  • Pt47 – 21.11.2017

    Widać sypialne i kuszetki się ostatnio PKP IC nie podobają. Problem z kupieniem miejsca sypialnego istnieje już od dawna a teraz będzie totalna nędzą. Nie opłaca się? Kiedyś ze Szczecina do Warszawy kursował pociąg "hotelowy" zestawiony z samych sypialnych i kuszetek. Obecnie, choćby na czas remontu, byłby przydatny.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....