TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Więcej połączeń w województwie lubuskim, będą też nowe pociągi
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.12.2017 09:41:08 11 komentarzy
Więcej połączeń w województwie lubuskim, będą też nowe pociągi

Dodatkowe pociągi na linii Zielona Góra - Gorzów Wlkp. i Zielona Góra – Żary to niektóre zmiany, które znalazły się w nowym rozkładzie jazdy pociągów na trasach regionalnych w woj. lubuskim. Większość z nich zacznie obowiązywać od nowego roku.

Jak poinformował w poniedziałek Urząd Marszałkowski Woj. Lubuskiego, dodatkowe pociągi na linii Zielona Góra - Gorzów Wlkp. będą kursowały od 2 stycznia 2018 r. - od poniedziałku do soboty; dzięki temu pomiędzy stolicami regionu podróżni będą mieli do dyspozycji pięć par pociągów na dobę, kursujących średnio co trzy godziny w każdym kierunku.

Dodatkowa para pociągów pojawi się od tego samego dnia na odcinku Zielona Góra – Żary. Składy będą kursowały w dni robocze. Już teraz w rozkładzie jazdy pojawiła się dodatkowa para pociągów na odcinku Żary - Węgliniec: pociąg z Żagania do Zgorzelca o 10:08 oraz ze Zgorzelca do Zielonej Góry o 11:13 kursujące w dni robocze.

Ponadto od stycznia 2018 r. pociągi na linii Zielona Góra - Żary - Zgorzelec pojadą dalej do niemieckiego Görlitz.

"Lubuskie cały czas rozwija infrastrukturę kolejową i inwestuje w nowoczesny tabor" - powiedziała marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak.

W tym roku na dofinansowanie przewozów kolejowych samorząd województwa przeznaczył prawie 45,3 mln zł. Na 2018 r. przewidziano ponad 45,6 mln zł, w tym 328,6 tys. zł na połączenie Gorzów Wlkp. - Berlin-Lichtenberg. Przewoźnikiem w Lubuskiem jest spółka Przewozy Regionalne.

Oprócz dofinansowania przewozów kolejowych samorząd regionu inwestuje w nowoczesny tabor kolejowy. Dotychczas za 184,8 mln zł zakupiono 19 pojazdów szynowych, w tym 16 o napędzie spalinowym i trzy elektryczne. Dodatkowo w latach 2014-2017 samorząd sfinansował naprawy okresowe i modernizacje ośmiu autobusów szynowych – to kwota ponad 26 mln zł.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 zostaną zakupione dwa kolejne spalinowe, trójczłonowe zespoły trakcyjne. Całkowita wartość projektu szacowania jest na ok. 41,4 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
rozkład jazdy
szt
  • Surowa – 12.12.2017

    Z tego co mi wiadomo operatorem w Lubuskiem jest Polregio.Przewozy Regionalne nie istnieją nędzny redaktorzyno z za biurka w warszawie. A tak poza tym dla twojej wiedzy lubuskie to nie lubelskie.

  • kruczek – 12.12.2017

    Przewozy Regionalne jak najbardziej istnieją i są przewoźnikiem, Polregio to tylko nieudolna nazwa handlowa marki...

  • kruczek – 12.12.2017

    Acha, i gdzie te dodatkowe pociągi - np. pomiędzy Gorzowem Wlkp. a Zbąszynkiem i Zieloną Górą jest tyle samo pociągów... Chyba, że ktoś liczy przesiadkowe przez Kostrzyn albo Poznań... Ot bezkrytyczne przepisywanie papki urzędników, którzy w dodatku kłamią...

  • Maciej12991 – 12.12.2017

    @SurowaDokształć się dziecko zanim zaczniesz obrażać innych.

  • akuku – 12.12.2017

    W ramach pochwał dodam jeszcze wspaniałe rozkomunikowanie w Zbąszynku pociągu 87566 Gorzów - Zbąszynek (p. do Zbąszynka 17.25) oraz pociągu 79608 Poznań - Nowa Sól, odjazd ze Zbąszynka do Nowej Soli 17.20.Tak się robi kolej dla urzędników, a nie dla pasażerów.

  • zawiedziony – 12.12.2017

    A na linii z największym potokiem podróżnych Gorzów-Krzyż ,żadnych dodatkowych kursów ,co gorsza PR nie mają czym jeździć ,połączenie do Poznania obsługiwane przez jeden szynobus to masakra podróżni zostają na peronach ,a gdzie się podziały nowe linki PR tak szumnie zapowiadane?

  • DONEK – 12.12.2017

    Co z połączeniem GŁOGÓW-LESZNO przez WSCHOWĘ

  • kolejFAN – 13.12.2017

    @zawiedzionybo z Gorzowa nie powinno być żadnych pociągów smrodzących pod drutem do Poznania!!do Krzyża jedynie a tam skomunikowane przesiadki do Poznania. Uczcie się od Czechów!Wtedy więcej SZT mogłoby wykonywać więcej kursów na linii Krzyż-Gorzów-Kostrzyn (po oddaniu remontowanego odcinka GW Wschodni-GW).

  • kruczek – 13.12.2017

    Przepraszam - rzeczywiście pociągi dodatkowe po jednej parze do Gorzowa Wlkp. i Żar są od 2 stycznia 2018 r. Jednak do dobrego rozkładu jeszcze daleko. Z Żar do Zielonej Góry dziura o 12.40 do 18.40, powinny być popołudniowe pociągi. Gdy na każdej linii będzie min. 7-8 par to wtedy możemy chwalić władze. Teraz to jest tak średnio, więc się @Macieju12991 tak nie denerwuj...

  • zawiedziony – 13.12.2017

    @kolejFAN chyba nie wiesz jakie jest obłożenie kursów do Poznania ,szynobusy są po prostu za małe,ciekawe kiedy dostrzeże to marszałek,a jeżeli chodzi o skracanie relacji to chyba lepie podróżować bezpośrednio niż z przesiadkami,mamy się rozwijać a nie uwsteczniać północ lubuskiego pod względem kolei zawsze była gorzej traktowana

  • kolejFAN – 14.12.2017

    @ZAWIEDZIONYsam sobie przeczysz. Właśnie dlatego jest takie obłożenie i szynobusy są za małe bo jadą DO POZNANIA jak śledzie zamiast do Krzyza i w Krzyżu przesiąść się na wygodnego impulsa np. w podwójnej trakcji. Prościej wytłumaczyć się tego już nie da. Jakoś Czesi nie uważają przesiadek (skomunikowanych) za uwstecznianie. Oczywiście że bezpośrednie TLKi z Gorzowa w Polskę są potrzebne, szkoda że ubyło NARWI która teraz kończy w Pile :( ale smrodzenie ciasnym szt do Poznania pod drutem to kuriozum totalne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....