TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Większość unijnych pieniędzy kolejowych trafi do PKP PLK
PAP - Opublikowano: 07.01.2015 11:07:56
Większość unijnych pieniędzy kolejowych trafi do PKP PLK

Grupa PKP w przyszłym roku planuje wydać 7,6 mld zł pochodzących ze środków unijnych z kończącej się perspektyw finansowej (2007-2013) - powiedział PAP członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz. Dodał, że większość z tej kwoty trafi do PKP Polskie Linie Kolejowe.

'Planujemy, że do PKP PLK trafi w granicach 6 mld 300 mln zł' - powiedział Ciżkowicz. Dodał, że PKP PLK w latach 2014-2015 planuje rewitalizację i modernizację 1800 km torów i sieci trakcyjnej, 2700 rozjazdów i 1200 przejazdów kolejowych. Sieć trakcyjna i torowa ma być dostosowana do wyższych prędkości mają być tam też zainstalowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, w tym system ERTMS poziomu 2. Z kolei modernizacje przejazdów i rozjazdów ma polegać na podnoszeniu ich kategorii, czyli np. z niestrzeżonych na strzeżone. 'Dzięki temu będziemy także kontynuować proces poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych' - podkreślił Ciżkowicz.

Pytany przez PAP, czy w związku z planami inwestycyjnymi PKP PLK pasażerowie w przyszłym roku mogą się spodziewać utrudnień, odpowiedział: 'obecnie ciężko przewidzieć, jak duża będzie skala tych utrudnień, ale z pewnością ?tak jak w mijającym roku ?będziemy prosić pasażerów o cierpliwość. Przepraszamy za niedogodności, ale takie inwestycje muszą potrwać'.  Pozostałe pieniądze z unijnej perspektywy 2007-2013, które Grupa PKP planuje wydać w przyszłym roku, czyli 1,3 mld zł, trafią do spółki PKP Intercity. 'Planujemy wykorzystać tę kwotę na modernizację ok. 300 wagonów i zakup 40 składów trakcyjnych z Newagu' - zaznaczył Ciżkowicz. Dodał, że do tej pory Grupa PKP wykorzystała ok. 6,9 mld zł pochodzących ze środków unijnych z kończącej się perspektywy (2007-2013), co stanowi ok. 76 proc. dofinansowania, które UE przeznaczyła w tym okresie dla spółek Grupy PKP. Ciżkowicz zaznaczył, że zdecydowane przyspieszenie w wydawaniu unijnych funduszy przez spółki PKP nastąpiło od 2013 r.

'Wykorzystano wówczas ponad 2,8 mld zł, co stanowi 76-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego (2012). Nasze plany na ten rok zakładają wykorzystanie dotacji w wysokości 5,3 mld zł na inwestycje kolejowe' - powiedział. Termin wykorzystania pieniędzy z unijnej perspektywy 2007-2013 mija z końcem przyszłego roku.

Ciżkowicz powiedział, że w nowej unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 PKP PLK w większym stopniu skupi się na poprawie infrastruktury dla przewoźników towarowych. 'Dzisiaj w Polsce średnia prędkość handlowa na szlakach towarowych wynosi 20 km/h. W Niemczech jest to już ok. 60 km/h. Tak niskie prędkości na polskich torach podnoszą koszty przewoźników i obniżają efektywność kolei w stosunku do innych środków transportu. Chcemy to zmienić' - powiedział. Nie podał jednak szczegółów dotyczących planowanych inwestycyjnych PKP związanych z nową unijną perspektywą finansową. 'Na razie trwają negocjacje i przygotowanie planów, dlatego, ze względu na dobro negocjacji, nie chciałbym zdradzać więcej szczegółów' - powiedział.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
PKP PLK
Unia Europejska

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....