TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wielkopolska planuje zakup 20 nowych pociągów
INFORAIL - Opublikowano: 25.02.2014 13:31:46 3 komentarze
Wielkopolska planuje zakup 20 nowych pociągów
Województwo wielkopolskie określiło swoje kolejowe priorytety na kolejną unijną perspektywę unijną. Cele są dwa, żaden z nich nie powinien zaskoczyć, bo podobne bolączki ma każdy inny region w Polsce. A zatem po pierwsze zakup taboru, a po drugie poprawa stanu istniejącej infrastruktury. Jak informują samorządowcy niedostateczny stan techniczny i dekapitalizacja wielu odcinków regionalnych linii kolejowych oraz taboru kolejowego dla przewozów regionalnych to jedne z istotnych barier rozwojowych województwa. Taka sytuacja ma m.in. niekorzystny wpływ na mobilność mieszkańców regionu, możliwości rozwoju poszczególnych jego obszarów, środowisko. Dodatkowo zły stan infrastruktury dworcowej zdecydowanie pogarsza warunki podróżowania. Pomoc unijna ma poprawić warunki podróżowania na najbardziej zdekapitalizowanych odcinkach regionalnych linii kolejowych w regionie, a także przyczynić się to do zwiększenia mobilności mieszkańców obszarów województwa wielkopolskiego, mieszkających w zasięgu przebudowanej, zmodernizowanej, zrehabilitowanej infrastruktury kolejowej. Pozwoli na osłabienie negatywnie wpływających na wewnętrzną spójność regionu skutków znacznej rozciągłości południkowej terytorium Wielkopolski. Przyczyni się także do zwiększenia mieszkańcom województwa możliwości dojazdów do pracy, szkół, centrów kultury i usług społecznych. Jednym z największych projektów infrastrukturalnych ma być modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny –Piła Główna.Pogarszająca się sytuacja w zakresie przewozów kolejowych jest w znacznym stopniu efektem nie tylko złego stanu technicznego i dekapitalizacji regionalnych linii kolejowych, ale także kiepskiego taboru kolejowego dla przewozów regionalnych. Samorząd Województwa, odpowiedzialny za regionalne pasażerskie przewozy kolejowe, podejmuje wiele wysiłków, aby zapewnić mieszkańcom regionu warunki do ich mobilności w zakresie dojazdów do pracy, miejsca edukacji, administracji, kultury, usług społecznych. Jednak potrzeby w tym zakresie są nadal znaczne. W nowej pespektywie unijnej Wielkopolska planuje chciałaby pozyskać 20 nowych lub zmodernizowanych pociągów. Konieczne jest nie tylko dalsze wsparcie regionalnej infrastruktury kolejowej, szczególnie połączenia Poznania z północną częścią regionu. Z modernizacją kolejnych odcinków infrastruktury kolejowej ścisły związek ma poprawa warunków podróżowania przez zakup nowego i modernizację używanego taboru kolejowego dla pasażerskich przewozów regionalnych. W kontekście ustawowych zadań Samorządu Województwa w zakresie przewozów regionalnych istotne jest dalsze uzupełnienie i wymiana na nowoczesny tabor będący w dyspozycji województwa. Z tym wiąże się konieczność stworzenia infrastruktury obsługi i serwisowania tego taboru. Znaczącym problemem w Wielkopolsce jest stan istniejącej infrastruktury dworcowej, negatywnie wpływający na warunki podróżowania. W ostatnich latach samorządy lokalne przejmują tereny i obiekty dworcowe, które znajdują się w znacznej części w złym stanie technicznym, w wielu przypadkach jest to wręcz stan dewastacji. Dla poprawy warunków podróżowania mieszkańców Wielkopolski konieczne jest wsparcie odbudowy, modernizacji, rewitalizacji obiektów i terenów dworcowych, służących obsłudze przewozów regionalnych i lokalnych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wielkopolska
Unia Europejska
  • kalwro – 25.02.2014

    Halo Poznań! Przypominamy, że Wielkopolska na Poznaniu się nie kończy, że wpływ Wrocławia na południową część Wielkopolski jest dużo większy. Może byście zrobili coś z faktem, że Ostrowa do Wrocławia jedzie się osobowym dwie godziny! To też wielkopolskie... no ale z Poznania się tego nie widzi... bo zbyt daleko...

  • kierowca bombowca – 25.02.2014

    @kalwro - musisz rozróżnić dwóch przewoźników - Koleje Wielkopolskie (one właśnie eksploatują Elfy, lecz nie obsługują wymienionej przez Ciebie relacji) i Przewozy Regionalne - te zakupów nie mają, a obsługują wskazaną przez Ciebie trasę.

  • sphinx – 27.02.2014

    "Zakup lub modernizację", nie sam zakup. Czyli 5 kupią, 15 zmodernizują...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....