W czwartek 19
września 2019 roku, na Dworcu Letnim w Poznaniu Wicemarszałek Wojciech
Jankowiak uroczyście odebrał od PESY jeden z egzemplarzy zakupionych przez
Samorząd Województwa Wielkopolskiego elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2
typu 48WE do użytkowania przez Koleje Wielkopolskie.
Następnie skład udał się na inauguracyjny przejazd na trasie Poznań Gł. – Swarzędz- Poznań Gł, a w pierwszy liniowy kurs wyruszy o 16.06 z Poznania do Kutna.
W tej chwili Koleje Wielkopolskie mają już cztery takie składy. Będą one eksploatowane w regularnych połączeniach, przede wszystkim na trasach z Poznania do Zbąszynka, Gniezna, Konina i Kutna. W miarę kolejnych dostaw będziemy rozszerzać liczbę tych połączeń – powiedział Marek Pawlak z Kolei Wielkopolskich .
Projekt zakupu dziesięciu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2 typu 48WE pt. "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez zakup i modernizację taboru dla wojewódzkich przewozów" został współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Wartość projektu to 238 005 000 zł brutto.
Elf 2 charakteryzuje się nowoczesnym designem, zarówno
zewnętrznym, jak i przestrzeni pasażerskiej. Został zaprojektowany z myślą o
funkcjach zwiększających komfort podróżowania. Przestrzenne, klimatyzowane
wnętrze wyposażone jest w wygodne fotele, drzwi oddzielające przedsionki od
strefy dla podróżujących, dynamiczny system informacji pasażerskiej
przekazywanej na wyświetlaczach elektronicznych, interkom zapewniający
komunikację pasażerów z maszynistą oraz system emisji reklam i zliczania
pasażerów. Elf 2 posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z podglądem i
zapisem w kabinie maszynisty oraz nowoczesne systemy diagnostyki online
pozwalające na bieżące śledzenie pracy najważniejszych podzespołów pojazdu, co
ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki oraz skraca czas reakcji
serwisu.
Urząd Marszałkowski przypomina, że w pojeździe wbudowany
został system ETCS poziomu 2, baseline w wersji 3.4.0. Umożliwia on sterowanie
ruchem z wykorzystaniem ciągłej, cyfrowej, dwukierunkowej transmisji radiowej
poprzez urządzenia przystosowane do obsługi cyfrowego kanału radiowego GSM-R.
Prędkość eksploatacyjna pojazdu wynosi 160 km/h, a liczba miejsc siedzących
286.
Samorząd Województwa Wielkopolskiego dzięki realizacji
zakupu nowoczesnych pociągów Elf 2 umożliwi mieszkańcom naszego regionu poprawę
standardu i bezpieczeństwa podróży. Dotychczasowe nasze starania w tym zakresie przynoszą efekty –
systematycznie wzrasta liczba osób wybierających kolej jako środek podróży do
miejsca pracy i szkoły.
W najbliższych dniach Koleje Wielkopolskie przewidują
kursowanie wyżej wymienionych pojazdów na liniach zelektryfikowanych Poznań –
Konin – Kutno oraz Poznań – Zbąszynek.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.