TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wild krytykuje polską kolej. Daleko do doskonałości
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 28.09.2018 16:10:11
Wild krytykuje polską kolej. Daleko do doskonałości

Centralny Port Komunikacyjny to projekt, który swoim zasięgiem obejmuje cały kraj, ponieważ przebudujemy sieć kolejową na terenie całej Polski - powiedział w piątek w Łodzi pełnomocnik rządu ds. budowy CPK, wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

Naszym celem - poza budową nowego międzykontynentalnego portu lotniczego i przebudową systemu kolejowego - jest również bardzo mocne wsparcie rozwojowe tego obszaru w kierunku stworzenia binarnej metropolii opartej o Łódź i Warszawę" - podkreślił Mikołaj Wild na konferencji zorganizowanej w piątek w Łodzi.

Zdaniem wiceministra, poziom polskich kolei jest daleki od doskonałości - sieć kolejowa jest rzadsza niż w Europie Zachodniej, podróże trwają zbyt długo, a polska kolej "wciąż pozostaje pod zaborami", a więc składa się z trzech niezintegrowanych ze sobą systemów kolejowych z liniami prowadzącymi do stolic nieistniejących już mocarstw XIX-wiecznych. W konsekwencji sto polskich miast powyżej 10 tys. mieszkańców pozbawionych jest dostępu do połączeń kolejowych.

Realizacja CPK będzie - jak podał Wild - wiązać się z uzyskaniem bezpośrednich połączeń kolejowych do tego portu przez 120 miast na terenie całego kraju. Plany zakładają, że wszyscy mieszkańcy Polski będą mieć stację kolejową w odległości nie większej niż 30 km od swego miejsca zamieszkania.

"Z CPK chcemy zapewnić dostęp do Łodzi w 25 minut, do Warszawy w 15 minut, do największych aglomeracji w czasie sięgającym 2 godzin - z wyłączeniem Szczecina. Chcemy przeprowadzić bezpośrednie linie kolejowe do Wrocławia, Poznania przez Łódź - to oznacza lepsze wykorzystanie Dworca Łódź Fabryczna i bezpośrednie połączenia na kolejach dużych prędkości prowadzone przez Łódź, co da gigantyczną szansę rozwojową. Planujemy, by zintegrować Łódź i Warszawę w duopolis - miasto binarne o dwóch centrach, wokół których będzie następował rozwój" - zaznaczył wiceminister.

W opinii Wilda, działanie miastotwórcze, które zawsze towarzyszy budowie lotnisk, zostanie zwielokrotnione poprzez stworzenie dogodnych połączeń kolejowych. Do 2030 roku ma powstać 300 km nowych linii kolejowych dużej prędkości (do 250 km/h). Przez Łódzkie przebiegać będzie m.in. linia Warszawa - CPK - Łódź, Łódź - Sieradz, Sieradz - Kalisz, Sieradz - Wieruszów. Budowa kolei dużej prędkości ma też uwolnić już istniejące trasy dla przewozów regionalnych, aglomeracyjnych i cargo.

Obok Łódzkiego, korzyści z budowy CPK mają odnieść także inne regiony. W woj. kujawsko-pomorskim oraz pomorskim do sieci kolei dużych prędkości włączona zostanie Bydgoszcz i Toruń, Grudziądz włączony zostanie w system połączeń dalekobieżnych do Trójmiasta, powstanie też efektywne połączenie Starogard Gdański - Tczew - Gdańsk.

Centralny Port Komunikacyjny ma być usytuowany w Stanisławowie w gminie Baranów, koło Grodziska Mazowieckiego, na ok. 3 tys. gruntów. Ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie; docelowo będzie mogło być rozbudowane do ok. 100 mln. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Do końca 2019 r. mają się zakończyć prace przygotowawcze, a sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
Mikołaj Wild
  • Piotr Rytlewski – 28.09.2018

    Jak to niedawno było pisane ,że kolejarze są nieudaczni i źle robią dla kolei, że przeszkadają bankomatom w kierowaniu koleją. Laicy nie powinni kierować tym na czym się nie znają. Potrzeby i problemy kolei znają kolejarze , którzy widzą problemy na torze, a nie białe kołnierzyki gapiące się na słupki w monitorach. Dlatego koleją powinni kierować kolejarze, a nie bankowcy!

  • Paul Konklewski – 29.09.2018

    Tylko co z gruntami, gdzie ma powstac CPK, rzad dogadal sie z mieszkancami?

  • Sebastian Pioro – 29.09.2018

    Bardzo daleko,. Kiedyś podobno można było regulować zegarki wg kolei - a dziś to bardziej żart przypomina niż profesjonalną firmę..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....