TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Windy w Rybniku i kolejna faza prac na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza
- Opublikowano: 09.05.2018 14:02:39
Windy w Rybniku i kolejna faza prac na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza (foto: PKP PLK)

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza zapewnią lepsze połączenia pasażerskie oraz szybszy i sprawniejszy przewóz towarów w Rybnickim Okręgu Węglowym. Wartość inwestycji wynosi 370 mln zł.

Spółka podała, że ułożono już 100 km torów, montowane są windy na stacji Rybnik, 20 peronów na przystankach będzie przebudowanych.

Inwestycja przyniesie wymierne korzyści dla regionu – zwiększenie przepustowości, czyli możliwość kursowania większej liczby pociągów oraz zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, czyli krótsze czasy przejazdu. Dla pociągów regionalnych na odcinku Żory – Rybnik czas przejazdu skróci się do 13 minut w porównaniu do 22 minut obecnie. Dzięki szybszym wyjazdom pociągów towarowych z Rybnickiego Okręgu Węglowego, kolej stanie się bardziej konkurencyjna względem innych środków transportu.

Największa przebudowa stacji Rybnik

Na peronach stacji montowane są windy. Kończy się układanie nowej nawierzchni z płyt na peronie 3. W czerwcu będą gotowe także perony 1 i 2. Na stacji prowadzone są także prace związane z wymianą torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Obok stacji, na wiadukcie kolejowym nad ul. Chwałowicką, zakończono pierwszy etap prac, zabudowę konstrukcji stalowych pod 3 torami. Montaż konstrukcji pod pozostałymi torami rozpocznie się jeszcze w maju.

Wykonawca zajmie się również remontem przystanków. Zostanie przebudowanych 20 peronów m.in. w Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wsi i Nędzy. Nowe perony, to dla pasażerów znaczne ułatwienie przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W Rybniku i Żorach oraz na odcinkach Chybie – Żory i Rybnik – Sumina wykonawca zamontował już ponad 100 km szyn i ok. 60 km sieci trakcyjnej. Na odcinku Warszowice – Żory stoją nowe słupy sieci trakcyjnej. Trwa remont 35 obiektów inżynieryjnych na odcinku Chybie – Żory m.in. zabezpieczanie antykorozyjne obiektów i wzmacnianie podpór. Prowadzone są prace na moście Zamysłowskim, między Rybnikiem a Jejkowicami. Modernizowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przebudowywane przejazdy kolejowo – drogowe na odcinku Chybie – Żory – Rybnik. Efektem prac będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Ogółem w prace zaangażowanych jest około 200 osób oraz ponad 70 maszyn w tym 3 pociągi sieciowe i ciężki dźwig. Wykonawca ma już wszystkie planowane do wymiany rozjazdy, szyny i podkłady. Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem.

W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie ok. 60 km linii kolejowej oraz 91 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa ponad stumetrowe mosty nad rzeką Nacyną w Rybniku (128m) i Wisłą w gminie Strumień (105 m).

Projekt na trasie Chybie – Nędza to istotna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Śląsku, która usprawni ruch kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie.

Prace zwiększą przepustowość na liniach kolejowych Rybnickiego Okręgu Węglowego, ważnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Transport koleją będzie bardziej konkurencyjny, ponieważ skróci się czas przejazdu na wyremontowanej trasie zarówno dla pociągów pasażerskich jak i towarowych.

Projekt o wartości ponad 370 mln realizowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 i jest współfinansowany w 80 % z funduszy unijnych. Realizację prac przewidziano na lata 2017 – 2019.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Rybnik

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....