TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wjechał pod pociąg, teraz czeka na wyrok. Do 10 lat więzienia
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 14.03.2019 12:00:58 1 komentarz
Wjechał pod pociąg, teraz czeka na wyrok. Do 10 lat więzienia (foto: PSP)

27 marca przed Sądem Rejonowym w Końskich zapadnie wyrok w sprawie kierowcy, który w maju ub.r. doprowadził do zderzenia ciężarówki z pociągiem towarowym przewożącym cysterny z gazem. Oskarżonemu o spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym mężczyźnie grozi do 10 lat więzienia.

Do wypadku doszło w połowie maja 2018 r. w Wólce Plebańskiej w gminie Stąporków. Prokuratura informowała wówczas, że kierujący samochodem ciężarowym "wjechał na niestrzeżony przejazd kolejowy i doprowadził do zderzenia z poruszającym się prawidłowo składem pociągu towarowego, który w pięciu cysternach przewoził gaz propan-butan".

W wyniku zderzenia przewróciła się lokomotywa wraz z wagonami. Uszkodzeniu uległo 100 metrów torowiska. Kierujący ciężarówką Robert Z. z poważnymi obrażeniami ciała trafił do szpitala. Zarówno on, jak maszynista pociągu byli trzeźwi. Na podstawie oględzin miejsca zdarzenia i pojazdów w nim uczestniczących, zeznań świadków i opinii biegłych, m.in. z zakresu pożarnictwa i ruchu lądowego, ustalono, że odpowiedzialność za zdarzenie ponosi kierujący samochodem ciężarowym.

Według śledczych mężczyzna "nie zastosował się do oznakowania przejazdu kolejowego i sprowadził katastrofę w ruchu lądowym, która zagrażała życiu i zdrowiu wielu osób oraz mieniu w wielkich rozmiarach w postaci samego pociągu oraz infrastruktury kolejowej, a w wyniku zdarzenia istniała realna możliwość m.in. wybuchu przewożonego pociągiem gazu, co mogło zagrażać nie tylko osobom przebywającym w obu kolidujących pojazdach, ale także mieszkańcom pobliskich domów".

Kierowca ciężarówki usłyszał zarzut umyślnego sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym. Podczas rozprawy Robert Z. przyznał się do naruszenia zasad ruchu drogowego, jednak nie zgodził się z zarzutem dotyczącym umyślnego sprowadzenia katastrofy.

W środę podczas mów końcowych prokurator podkreślił, że w jego opinii oskarżony dokonał zarzucanego mu czynu umyślnie w formie zamiaru ewentualnego. "Pewnym jest, że nie chciał spowodować tego zdarzenia, jednakże mając na uwadze okoliczności w jakich przejeżdżał przez ten przejazd, ewidentny znak stop - dla każdego uczestnika ruchu, nawet dziecka, jest oczywiste, że widząc taki znak, trzeba się przed nim zatrzymać" – powiedział prokurator. Dodał również, że według niego szkodliwa społeczność czynu była bardzo wysoka, dlatego wniósł o wymierzenie oskarżonemu kary dwóch lat więzienia, orzeczenie zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych przez trzy lata, a także zwrot kosztów sądowych.

Obrońca oskarżonego wniósł o zmianę kwalifikacji czynu na nieumyślną. Przytoczył m.in. zeznanie jednego z biegłych, który stwierdził, że kierowca samochodu ciężarowego, zachowując się tak jak normalny kierowca, nie jest w stanie ustawić się przed wjazdem na przejazd kolejowy i sprawdzić czy od strony Skarżyska-Kamiennej nadjeżdża pociąg. "To był tylko przypadek, że akurat w tym dniu jechał mój klient. Natężenie na tamtej trasie jest znikome, jest to jedna z nielicznych linii niezelektryfikowanych w Polsce. Natomiast w każdym przypadku inny kierowca samochodu ciężarowego, który tam będzie przejeżdżał, będzie podejmował ryzyko – albo wyjdę i zobaczę, czy jedzie pociąg, jak wrócę to nie będę miał pewności, bo tam jest zakręt" – mówił obrońca.

"Chciałbym jeszcze raz przeprosić wszystkich, których naraziłem na jakiekolwiek niebezpieczeństwo, gdybym mógł cofnąć czas, na pewno zrobiłbym wszystko, żeby do tego zdarzenia nie doszło" – powiedział oskarżony.

Robert Z. wraz ze swoim obrońcą wnieśli o wymierzenie kary roku więzienia w zawieszeniu na trzy lata, a także wydanie trzyletniego zakazu prowadzenia pojazdów o masie powyżej 3,5 t. Ze względu na zawiły charakter sprawy ogłoszenie wyroku odbędzie się 27 marca.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
przejazd kolejowy
kierowca
  • Andrzej Siwak – 14.03.2019

    Niech idzie do paki i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych.

  • Tadeusz Mandziej – 14.03.2019

    Natężenie na tamtej trasie jest znikome, jest to jedna z nielicznych linii niezelektryfikowanych w Polsce Czytaj więcej: http://inforail.pl/wjechal-pod-pociag-teraz-czeka-na-wyrok-do-10-lat-wiezienia-_more_113097.html?fbclid=IwAR0IX3rS0i36sgQWXTSLAUk4f5sKDAcScscVoxkuR2W5LksT49h_gVAsiMY .Ten obrońca też do paki za szerzenie nieprawdziwych informacji.Do tego kodeks drogowy.Raz na rok moze jechac tam pociag -znak jest i wszystko w temacie

  • Jacek Fink-Finowicki – 15.03.2019

    A czy kolej dostała odszkodowanie pokrywajace 100% strat czy znów kolej dopłaciła by samochody ciężarowe nie musiały płacić wysokiego OC?

  • mechanik – 15.03.2019

    @Jacek Fink-Finowicki Bzdury, jeżeli kwota strat przekroczyła sumę gwarancyjną sprawca jest potencjalnym bankrutem. Szkoda, że takie informacje nie są mocno nagłaśniane. Może wtedy kolejny potencjalny sprawca zastanowiłby się dwa razy..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....