TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Województwa potrafią współpracować w zakresie przewozów kolejowych
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.10.2017 11:22:44 2 komentarze
Województwa potrafią współpracować w zakresie przewozów kolejowych

Kiedy mówimy o problemach współpracy między województwami, nie oznacza, że nie potrafimy ze sobą współdziałać. Umiemy – powiedziała Agnieszka Zakęś, Dyrektor Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.

I dodała, że to, co się dzisiaj dzieje, jest wynikiem współpracy między województwami. Jak zwykle problem tkwi w aspekcie finansowym. Należy pamiętać, że dotowanie, organizowanie przewozów kolejowych jest bieżącym wydatkiem. Urzędy Marszałkowskie mają limity związane z bieżącymi dochodami. W przypadku województwa dolnośląskiego wydatek związany z dotowaniem przewozów kolejowych stanowi 25­–30% bieżących dochodów. W związku z tym osiągnięty został pułap, którego województwo nie jest w stanie przekroczyć, gdyż zachwiałoby to inne gałęzie działalności regionu. Bez dodatkowego wsparcia finansowego na realizowanie połączeń międzywojewódzkich województwa sobie nie poradzą. To, co dzisiaj osiągają, jest, zdaniem przedstawicielki Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, wynikiem fenomenalnego przyrostu liczby podróżnych.

Za podróżnym idą pieniądze – stwierdziła Agnieszka Zakęś. Dzięki temu od czterech lat na tym samym poziomie finansowym, jeśli chodzi o wysokość wsparcia dla przewoźników, zwiększyliśmy od 20% do 30% pracę eksploatacyjną. Zamówiliśmy więcej pociągów, dynamika przewozu pasażerów jest zdecydowanie większa, ponad 50% - dodała.

To dało efekt, że mimo wzrostu cen składowych przyrost wpływów umożliwił Urzędowi Marszałkowskiemu zamawianie dodatkowych pociągów. To także spowodowało współpracę na zasadzie podpisanych umów, porozumień z ościennymi województwami. Dolny Śląsk od ośmiu lat współpracuje z województwem lubuskim, które powierza mu realizację części zadań przewozowych. W ich imieniu Dolnośląski Urząd Marszałkowski stał się organizatorem przewozów na jednej linii. Zaczęła ona poprawnie funkcjonować od momentu rozpoczęcia operacji.

Jesteśmy w gronie pięciu lub sześciu województw, które wsparły Przewozy Regionalne w procesie pozyskania pieniędzy na dwa projekty POIiŚ, w ramach których zostały wykonane rewitalizacje taboru – wagony oraz lokomotywy. Wspólnie z województwami wielkopolskim, łódzkim, zachodniopomorskim i lubuskim wsparliśmy projekt modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych – poinformowała przedstawicielka Dolnego Śląska.

Jesteśmy gotowi i otwarci na współpracę, natomiast osiągnęliśmy zenit naszych możliwości finansowych i tutaj jest problem – dodała. Każde województwo, mając swój plan transportowy, zadania i obowiązki w stosunku do swoich mieszkańców, musi wybrać, czy zwiększa i poprawia ofertę wewnątrz województwa, czy gromadzi nadwyżki finansowe, które jest w stanie wygenerować poprzez podróżnych, którzy przynoszą pieniądze, do wewnątrz. Wpływy częściej pochodzą z przewozów aglomeracyjnych niż na dalsze odległości. To jest duży problem – stwierdziła Agnieszka Zakęś.

Jej zdaniem ściana zachodnia Polski ma kolejny problem związany z faktem, że jest podwójnie uprzywilejowana, ponieważ dochodzą tam przewozy transgraniczne, o których również zapomniano. Segment ten nigdy nie dostał właściwego wsparcia finansowego, kosztowo jest dwa razy droższy niż każdy kilometr przejechany wewnątrz regionu. To są istotne problemy – mówiła Zakęś. Jednocześnie skierowała prośbę od samorządowców do parlamentarzystów, żeby pochylić się nad tym problemem. Naprawdę, chcemy robić jak najlepszą ofertę dla naszych podróżnych. Cieszymy się, że mimo tak trudnej sytuacji pięć ostatnich lat pokazuje, że wszyscy działamy razem i chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom podróżnych. Nie jesteśmy w stanie rozwiązać wszystkich problemów, gdyż nie mamy wystarczającej ilości pieniędzy – skonkludowała.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dolnośląskie
  • Leszek – 28.10.2017

    Zwłaszcza "bardzo dobra" współpraca Dolnośląskie i Opolskie, na linii podsudeckiej Kamieniec Ząbkowicki - Nysa. Od lat czekamy na przywrócenie połączeń pasażerskich !!! Bez rezultatu.

  • Wioskowy przygłup – 29.10.2017

    Dobre sobie. Jak się dogadujecie wystarczy zobaczyć w Węglińcu ok godziny 15:36 jak super wygląda przesiadka z Żar (pociąg lubuskiego PR) do Zgorzelca (pociąg KD) PRy grzecznie czekają pod wjazdowym od strony Ruszowa, a tym czasem KD do Zgorzelca wyjeżdża na szlak. He he.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....