Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego planuje podpisanie umowy z operatorem publicznego transportu zbiorowego na okres 3 lat.
Ma to nastąpić w trybie bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym na terenie województwa śląskiego w 3 kolejno następujących po sobie rozkładach jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022.
Przedmiotem umowy będzie wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych na następujących liniach kolejowych:
1. Katowice – Sławków – gr. województwa – Olkusz – Sędziszów – Kielce
2. Częstochowa – gr. województwa – Radomsko – Łódź
3. Gliwice – Sławięcice – gr. województwa – Kędzierzyn Koźle
4. Gliwice – Pyskowice – gr. województwa – Strzelce Opolskie – Opole Główne
5. Racibórz – Kuźnia Raciborska – gr. województwa – Kędzierzyn Koźle
6. Lubliniec – gr. województwa – Kluczbork
7. Tarnowskie Góry - Herby Nowe – gr. województwa – Wieluń Dąbrowa
8. Bielsko Biała – gr. województwa – Wadowice – Kraków
9. Częstochowa – Jaworzno Szczakowa – gr. województwa – Kraków
10. Żywiec – gr. województwa – Sucha Beskidzka
11. Chałupki – Wodzisław Śl.– Rybnik – Katowice – Mysłowice – gr. województwa – Trzebinia – Kraków
12. Katowice – Zawiercie – (linią CMK) – gr. województwa – Włoszczowa – Kielce
13. Częstochowa – gr. województwa – Włoszczowa – Kielce
14. Częstochowa – Tarnowskie Góry
15. Częstochowa – Lubliniec – gr. województwa – Opole
16. Czechowice Dziedzice – gr. województwa – Oświęcim – Kraków
Przewidywana data zawarcia umowy to listopad 2019 roku. Na większości wskazanych tras operatorem są dziś Przewozy Regionalne.
Jak podaje PAP zgodnie z obecnym rozkładem jazdy, obowiązującym z późniejszymi korektami od 10 grudnia ub. roku do grudnia br., łączna liczba kilometrów przejeżdżanych przez pociągi zamawiane przez woj. śląskie to w ciągu roku ok. 8,9 mln km. Ok. 7 mln km z tej wartości realizują obecnie samorządowe Koleje Śląskie, a ok. 1,9 mln km - Przewozy Regionalne.
Koleje Śląskie obsługują przede wszystkim najbardziej obciążone trasy w obrębie woj. śląskiego, m.in. Gliwice – Katowice – Częstochowa, Katowice – Rybnik – Wodzisław Śląski/Racibórz czy Katowice – Bielsko-Biała i Katowice – Wisła. Przewozy Regionalne w znacznej części wykonują tzw. połączenia stykowe – przekraczające granice regionu.
Zgodnie z ogłoszeniem o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy ws. wykonywania przewozów w rozkładach obowiązujących od grudnia 2019 r. do grudnia 2022 r. woj. śląskie chce w ten sposób zapewnić połączenia na liniach m.in. Katowice – Sędziszów/Kielce, Częstochowa – Radomsko/Łódź, Gliwice – Kędzierzyn Koźle czy Gliwice – Strzelce Opolskie/Opole.
Kolejne połączenia z tej listy to: Racibórz - Kędzierzyn Koźle, Lubliniec – Kluczbork, Tarnowskie Góry - Wieluń Dąbrowa, Bielsko Biała – Kraków, Częstochowa – Kraków (przez Jaworzno Szczakową), Żywiec – Sucha Beskidzka czy Chałupki – Wodzisław Śl.– Rybnik – Katowice – Mysłowice - Trzebinia – Kraków.
Woj. śląskie chce też tą drogą zamówić obsługę połączeń: Katowice – Kielce (przez Centralną Magistralę Kolejową), Częstochowa – Kielce, Częstochowa – Tarnowskie Góry, Częstochowa – Opole czy Czechowice Dziedzice – Oświęcim – Kraków.
Część z wymienionych na liście połączeń nie jest obecnie obsługiwana, np. Częstochowa – Kraków (przez Jaworzno Szczakową) czy Żywiec – Sucha Beskidzka. Zawarcie sygnalizowanej umowy planowane jest na listopad 2019 r.
Województwo śląskie przeznacza rocznie na organizację transportu kolejowego ok. 180 mln zł. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują Koleje Śląskie, a 40 mln zł Przewozy Regionalne (w tym ok. 5 mln zł ze środków Funduszu Kolejowego).
Od 2016 r. obowiązuje wieloletnia umowa woj. śląskiego z Kolejami Śląskimi - zakładająca roczną dotację do wykonywanych przez tę spółkę przewozów kolejowych w regionie na poziomie do 140 mln zł. W czerwcu ub. roku zarząd woj. śląskiego zdecydował o aneksowaniu tej umowy; m.in. wydłużono termin jej obowiązywania z 31 grudnia 2025 r. - do 31 grudnia 2030 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Fuck. I dalej na Racibórz kiblami!!!
to jest jakaś porażka...
Gdyby KŚ miało więcej taboru...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.