TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wraca pomysł piętrowych push&pulli w PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.10.2019 13:45:38 2 komentarze
Wraca pomysł piętrowych push&pulli w PKP Intercity

PKP Intercity wracają do pomysłu zakupu piętrowych składów. Taką informację przekazał nam szef przewoźnika Marek Chraniuk, z którym rozmawialiśmy na uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod nową halę Remtraku.

Najpierw przypomnijmy. W 2011 roku przewoźnik ogłosił przetarg na wyprodukowanie i dostarczenie fabrycznie nowych 30 pasażerskich wagonów piętrowych, bez napędu i bez kabin sterowniczych, w tym 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 przystosowanych do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów, 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 1 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów oraz 20 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów.

Wówczas szacunkowa wartość zamówienia bez VAT określona została na 153 000 000,00 PLN. Wagony miały zostać przeznaczone do obsługi linii Warszawa – Łódź. Miały być więc przystosowane do poruszania się z prędkością do 160 km/h.

Teraz ich przeznaczenie ma być jednak nieco inne.

Rozważamy różne koncepcje zakupu taboru – wyjaśnił Marek Chraniuk. W naszych głowach zaczyna pojawiać się temat push&pulli, ponieważ są linie, na których ze względu na krótsze perony warto pomyśleć o wagonach piętrowych. Zastanawiamy się czy uruchomić taki projekt w spółce PKP Intercity – powiedział nam jej szef.

Co prawda decyzje jeszcze nie zapadły, ale sam pomysł jest intersujący. Również dla przewoźnika.

Myślę, że uda się ten pomysł w miarę szybko wdrożyć – zapewnił Marek Chraniuk.

A zatem czekamy na dalsze szczegóły. Tymczasem warto przypomnieć, że PKP Intercity realizuje obecnie program taborowy, który obejmuje zakup i modernizację lokomotyw, wagonów oraz ezt-ów. Efektem tych działań ma być, o czym zapewnił szef przewoźnika Marek Chraniuk, coraz lepsza oferta dla pasażerów.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
push&pull
tabor
  • mechanik – 25.10.2019

    Posunięcie logiczne, w końcu tylko Pesa na dzień dzisiejszy posiada przetestowany projekt takich wagonów.

  • DarekP – 26.10.2019

    Niestety nie wiemy, czy Pesa będąc w aktualnym stanie będzie kontynuować ten projekt, gdyż zapowiedzi mówiły o tym, że mają się skupić na produktach dających szansę na dłuższe serie. Gdyby Intercity ogłosiły przetarg na 2 składy z opcja na kolejne np. 13, to rozumiem, że jest o co walczyć. Ale przy mętnej zapowiedzi 2 składów może nie być warto, biorąc pod uwagę z terminową realizacją typowych projektów.Jest jeszcze opcja dostawcy spoza Polski, w końcu Skoda się ostatnio dorobiła takiego produktu, więc mogłaby być zainteresowana zwiększeniem sprzedaży, by im się projekt zwrócił.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....