TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wraca temat Edyt, są chętni na ich zakup
InfoRail - Opublikowano: 20.05.2016 14:47:51 20 komentarzy
ED74 na sprzedaż

PKP Intercity nie ukrywają już, że chcą sprzedać składy ED74. Beata Czemerajda, rzeczniczka prasowa przewoźnika zapewnia w Radiu Kraków, że zainteresowanie kupnem tych pociągów wyraziły mniejsze spółki regionalne.

Przypomnijmy, że swego czasy Edyty chciały odkupić Koleje Dolnośląskie. Przewoźnik nie potwierdził nam jednak zainteresowania pociągami. Wśród naszych Czytelników pojawiają się także głosy, że ED74 mogą trafić ponownie do Przewozów Regionalnych. Taka opcja wydaje się jednak mało prawdopodobna.

Według informacji Radia Kraków pojazdy nie spełniają już standardów, jakich dzisiaj oczekują pasażerowie kolei. "Nasza oferta się zmieniła. Te pociągi spełniały oczekiwania pasażerów i przewoźników w 2005/2006 roku, dziś już tak nie jest. Postanowiliśmy znaleźć przewoźnika, który byłby zainteresowany kupnem takiego taboru" - tłumaczy Beata Czemerajda, rzecznik prasowa spółki.

Problemem przy sprzedaży Edyt mogą być jednak pieniądze. Były już prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz mówił nam, że zainteresowanie tymi składami jest, ale przewoźnicy najchętniej wzięliby je za darmo.

Połowa składów ED74 stoi teraz na bocznicy w Krakowie. Spółka PKP Intercity ociąga się z remontem składów, ponieważ woli inwestować w nowocześniejsze i pojemniejsze pociągi.

Jaki będzie dalszy los Edyt? Być może przekonamy się już niebawem. Część składów przewoźnik chciałby sprzedać jeszcze w tym roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
PKP Intercity
  • dawid – 20.05.2016

    za darmo żeście je dostali, za darmo je oddajcie. Tak po prostu byłoby uczciwiej. Szczególnie, że jako przewoźnik pokazujecie dobitnie, że "Edyty" nie są wam do niczego potrzebne.

  • JanuszJG – 20.05.2016

    Pani Beatko za darmo je dostaliście, więc za darmo powinniście je oddać, a nie sprzedawać!

  • byłykolejor – 20.05.2016

    tak jak SU 46 wybitnie pasażerrskie . a IC nie ma czym ciągnąc. pkp cargo oddajcie. jesteście przewożnikiem tylko towarowym.

  • KD – 20.05.2016

    SU46 jest akurat uniwersalna, jak samo oznaczenie wskazuje

  • były kolejor – 20.05.2016

    nie jezdziłes w latach 80 Kaszub" neptun" "stoczniowiec . i inne to nie wiesz nic na ich temat

  • bun – 20.05.2016

    Może NIK i Prokuratora, a może i KE nasłać na nich za niegospodarność i defraudację mienia i dotacji UE

  • Brum – 20.05.2016

    Może trybunał stanu?

  • Andrzej – 20.05.2016

    To jest faktycznie zastanawiające, dlaczego te pociągi to taki niewypał. Może jest trochę tak, że jak nie było nic, to byle nowy skład traktowany był, jak nie wiadomo co. Nagle się okazało, że jest kasa, rosną oczekiwania i klops. Ani to się nie nadaje do ruchu regionalnego, ani dalekobieżnego, takie coś po środku. Pamiętam oczywiście śmiechy z powodu taboretu dla drugiego maszynisty.

  • Matulu – 20.05.2016

    Sprzedać ??? A co, IC je kupiło? Toż to bezczelność !Najlepiej dostać, odstawić w krzaki a jak zniszczeje to sprzedać. To bardziej niż śmieszne.

  • WK – 21.05.2016

    Nudzi mnie już ten temat. Przegadane to jest. Powinni oddać za darmo, a nie zarabiać na tym. IC dostało jest za darmochę i to zdaje się właśnie od PR... Ale pewny nie jestem. A te pociągi są niskopodłogowe (wymarły gatunek / rodzaj pociągów na PKP). Mogliby o "Edytki" zadbać, a nie na złom... Bądź co bądź to nowoczesny tabor, zważywszy chociażby na jego wiek.

  • zmęczony głupotą – 21.05.2016

    Naprawić i oddać PeeRom. Gdyby w PIC był choć 1 myślący, to za kary za darty te składy by już były w Pesie i wydłużane o 1 człon bez drzwi, do tego gniazdka, wifi i automat z kawą i batonami. W sam raz po wydłużeniu w trakcji podwójnej na Łodzie - czas jazdy 70 minut.

  • pbx – 21.05.2016

    Mi się podoba ten tekst o standardach kolei w latach 2005/06 i obecnie. Stosunkowo nowe i nowoczesne składy są złe, ale za to 50-cio letnie kible (z całym szacunkiem do poczciwych kibli) są nieśmiertelne i ponadczasowe, zawsze zadziwiają wdziękiem, komfortem i elegancją. Wystarczy przypudrować (zmodernizować zmodernizowany skład po modernizacji) i będzie super.

  • Pastor Jakub – 22.05.2016

    Darmo dostaliście, darmo dawajcie i tyle mam ja i Biblia do powiedzenia w kwestii tego co IC powinno zrobić ze składami, których nie używa.

  • No elo – 22.05.2016

    Ty już @Pastor Jakub Biblii w to nie mieszaj, bo Ona mówi o tym w zupełnie innym kontekście.Niech oddadzom je wszystkie kolejom marszałków czyli po równo m.in. do KD, KŚ, KMŁ. PR jedyne na co zasługują to na likwidacje za swoją wieloletnią niegospodarność, za którą muszę płacić ze swoich podatków. Pracowników terenowych trzeba wzorem KMŁ przerzucić do spółek marszałków, a biurokrację PRowską trzeba zostawić samą sobie.

  • Podrużujący Impulsem – 23.05.2016

    a czemu ma nie mieszać. Biblia zawiera w sobie odpowiedź na wszystko nawet tak tak "problematyczną" kwestię jak marnotrawienie taboru a nasz przedmówca dał idealne rozwiązanie omawianego problemu i... na moje oko uczciwego. IC dostało składy za friko i niech za friko odstąpi je tym podmiotom, które są chętne je przytulić. Tutaj nie ma nic skomplikowanego.A w kwestii likwidacji patologii regionalnych zwanych szerszemu gronu jako PR, podpisuję się obiema rękami.

  • Railman – 23.05.2016

    Proszę "Podrużującego Impulsem" aby się przesiadł i od tej pory Podróżował Impulsem.

  • Elf – 23.05.2016

    Przyłączam się do tej prośby.

  • padróżujący "Kaktusem" – 23.05.2016

    ewentualnie niech wybierze Pesę :)

  • ED74-125 – 24.05.2016

    Cóż - impulsy nie są lepsze. W sobotę 2 się rozłączyły pod Kielcami, a dzień później łączyli 2 impulsy prawie godzinę. Wot t'echnika z newagu...

  • Elf – 24.05.2016

    Brawo newag!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....