PKP Intercity nie ukrywają już, że chcą sprzedać składy ED74. Beata Czemerajda, rzeczniczka prasowa przewoźnika zapewnia w Radiu Kraków, że zainteresowanie kupnem tych pociągów wyraziły mniejsze spółki regionalne.
Przypomnijmy, że swego czasy Edyty chciały odkupić Koleje Dolnośląskie. Przewoźnik nie potwierdził nam jednak zainteresowania pociągami. Wśród naszych Czytelników pojawiają się także głosy, że ED74 mogą trafić ponownie do Przewozów Regionalnych. Taka opcja wydaje się jednak mało prawdopodobna.
Według informacji Radia Kraków pojazdy nie spełniają już standardów, jakich dzisiaj oczekują pasażerowie kolei. "Nasza oferta się zmieniła. Te pociągi spełniały oczekiwania pasażerów i przewoźników w 2005/2006 roku, dziś już tak nie jest. Postanowiliśmy znaleźć przewoźnika, który byłby zainteresowany kupnem takiego taboru" - tłumaczy Beata Czemerajda, rzecznik prasowa spółki.
Problemem przy sprzedaży Edyt mogą być jednak pieniądze. Były już prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz mówił nam, że zainteresowanie tymi składami jest, ale przewoźnicy najchętniej wzięliby je za darmo.
Połowa składów ED74 stoi teraz na bocznicy w Krakowie. Spółka PKP Intercity ociąga się z remontem składów, ponieważ woli inwestować w nowocześniejsze i pojemniejsze pociągi.
Jaki będzie dalszy los Edyt? Być może przekonamy się już niebawem. Część składów przewoźnik chciałby sprzedać jeszcze w tym roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

za darmo żeście je dostali, za darmo je oddajcie. Tak po prostu byłoby uczciwiej. Szczególnie, że jako przewoźnik pokazujecie dobitnie, że "Edyty" nie są wam do niczego potrzebne.
Pani Beatko za darmo je dostaliście, więc za darmo powinniście je oddać, a nie sprzedawać!
tak jak SU 46 wybitnie pasażerrskie . a IC nie ma czym ciągnąc. pkp cargo oddajcie. jesteście przewożnikiem tylko towarowym.
SU46 jest akurat uniwersalna, jak samo oznaczenie wskazuje
nie jezdziłes w latach 80 Kaszub" neptun" "stoczniowiec . i inne to nie wiesz nic na ich temat
Może NIK i Prokuratora, a może i KE nasłać na nich za niegospodarność i defraudację mienia i dotacji UE
Może trybunał stanu?
To jest faktycznie zastanawiające, dlaczego te pociągi to taki niewypał. Może jest trochę tak, że jak nie było nic, to byle nowy skład traktowany był, jak nie wiadomo co. Nagle się okazało, że jest kasa, rosną oczekiwania i klops. Ani to się nie nadaje do ruchu regionalnego, ani dalekobieżnego, takie coś po środku. Pamiętam oczywiście śmiechy z powodu taboretu dla drugiego maszynisty.
Sprzedać ??? A co, IC je kupiło? Toż to bezczelność !Najlepiej dostać, odstawić w krzaki a jak zniszczeje to sprzedać. To bardziej niż śmieszne.
Nudzi mnie już ten temat. Przegadane to jest. Powinni oddać za darmo, a nie zarabiać na tym. IC dostało jest za darmochę i to zdaje się właśnie od PR... Ale pewny nie jestem. A te pociągi są niskopodłogowe (wymarły gatunek / rodzaj pociągów na PKP). Mogliby o "Edytki" zadbać, a nie na złom... Bądź co bądź to nowoczesny tabor, zważywszy chociażby na jego wiek.
Naprawić i oddać PeeRom. Gdyby w PIC był choć 1 myślący, to za kary za darty te składy by już były w Pesie i wydłużane o 1 człon bez drzwi, do tego gniazdka, wifi i automat z kawą i batonami. W sam raz po wydłużeniu w trakcji podwójnej na Łodzie - czas jazdy 70 minut.
Mi się podoba ten tekst o standardach kolei w latach 2005/06 i obecnie. Stosunkowo nowe i nowoczesne składy są złe, ale za to 50-cio letnie kible (z całym szacunkiem do poczciwych kibli) są nieśmiertelne i ponadczasowe, zawsze zadziwiają wdziękiem, komfortem i elegancją. Wystarczy przypudrować (zmodernizować zmodernizowany skład po modernizacji) i będzie super.
Darmo dostaliście, darmo dawajcie i tyle mam ja i Biblia do powiedzenia w kwestii tego co IC powinno zrobić ze składami, których nie używa.
Ty już @Pastor Jakub Biblii w to nie mieszaj, bo Ona mówi o tym w zupełnie innym kontekście.Niech oddadzom je wszystkie kolejom marszałków czyli po równo m.in. do KD, KŚ, KMŁ. PR jedyne na co zasługują to na likwidacje za swoją wieloletnią niegospodarność, za którą muszę płacić ze swoich podatków. Pracowników terenowych trzeba wzorem KMŁ przerzucić do spółek marszałków, a biurokrację PRowską trzeba zostawić samą sobie.
a czemu ma nie mieszać. Biblia zawiera w sobie odpowiedź na wszystko nawet tak tak "problematyczną" kwestię jak marnotrawienie taboru a nasz przedmówca dał idealne rozwiązanie omawianego problemu i... na moje oko uczciwego. IC dostało składy za friko i niech za friko odstąpi je tym podmiotom, które są chętne je przytulić. Tutaj nie ma nic skomplikowanego.A w kwestii likwidacji patologii regionalnych zwanych szerszemu gronu jako PR, podpisuję się obiema rękami.
Proszę "Podrużującego Impulsem" aby się przesiadł i od tej pory Podróżował Impulsem.
Przyłączam się do tej prośby.
ewentualnie niech wybierze Pesę :)
Cóż - impulsy nie są lepsze. W sobotę 2 się rozłączyły pod Kielcami, a dzień później łączyli 2 impulsy prawie godzinę. Wot t'echnika z newagu...
Brawo newag!
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.