TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wraca temat połączeń Szczecin – Warszawa
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.10.2017 10:55:27 12 komentarzy
Wraca temat połączeń Szczecin – Warszawa

Co jakiś czas temat połączeń kolejowych Szczecina z Warszawą powraca. A konkretniej braku tych połączeń. Uwagę na to zwracają także posłowie.

Poseł Piotr Misiło w swojej interpelacji pisze, że od 15 października 2017 r. obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Nie ma w nim żadnego pociągu, którym można wyjechać ze Szczecina rano (nie jadąc przez całą noc) i dojechać do Warszawy przed godziną 10.00.

Pierwsze połączenie to "Chrobry". Pociąg je obsługujący wyrusza z dworca Szczecin Główny o 4.00. Przyjeżdża na dworzec Warszawa Centralna o 10.25. Powoduje to duży problem z udziałem ludzi ze Szczecina w różnego rodzaju spotkaniach (naukowych, biznesowych). 10.00 to częsta godzina rozpoczęcia takich spotkań – pisze poseł.

I dalej stwierdza, że niewątpliwie jedną z przyczyn takiej sytuacji jest remont torów na odcinku Poznań – Barłogi k. Konina, który powoduje, że pociągi jadą przez Gniezno i Inowrocław Rąbinek. Jest jednak też inna przyczyna. To, zdaniem posła, zadziwiająco duża liczba stacji, na których zatrzymuje się "Chrobry". Oprócz Szczecina Dąbia, Stargardu, Krzyża, Poznania Głównego i Kutna są to również Choszczno, Poznań Wschód i Gniezno. Pociągi wyższych kategorii, jadące ze Szczecina do Warszawy, nigdy nie zatrzymywały się tak często – dodaje poseł.

W związku z powyższą sytuacją poseł zadaje Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa pytanie czy w najbliższej przyszłości jest planowane zorganizowanie połączenia, które umożliwi przyjazd ze Szczecina do Warszawy przed 10.00? Czekamy na stanowisko resortu, do tematu wrócimy.

Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl o EIC "Sedina". Szczegóły w poniższym linku. 


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
Warszawa
PKP Intercity
  • gutek – 30.10.2017

    PKP IC czeka żeby ich LEO wygryzł z tej trasy- kiedyś Czesi przymierzali się do tej linii ale zostali powstrzymani przez UTK

  • E186 – 30.10.2017

    Choszczno i Poznań Wschód - stacje widmo dla tego pociągu. Ostatni pociąg ze Szczecina w kierunku Poznania o 22 ......

  • kolejFAN – 30.10.2017

    Przecież puszczanie pociągów w chorej taryfie EX nie ma sensu. Puścić IC Błękitna Fala i IC Bolesław Prus na dobrych wagonach i podróżni się znajdą mimo objazdu.

  • Marcin. – 30.10.2017

    Sedina na odcinku Szczecin-Poznań jeździła prawie pusta.

  • www – 30.10.2017

    Nie no! Pasażerowie śmią nie dostosowywać się do oferty IC! Toż to skandal!A tak poważnie oferta IC na wielu trasach to żart z ludzi. No cóż, jak na krótkiej trasie z Warszawy do Łodzi trzeba ich dotować to co dopiero powiedzieć o trasie do Szczecina. Widać, że według kolejarzy mieszkańcy Szczecina powinni się w ogóle cieszyć, że parę razy na dzień mogą opuścić swoje miasto, bo ich podróże są dla kolejarzy koszmarnie drogie. Dziwny kraj i tyle.

  • Przemo Z. – 30.10.2017

    @kolejFanNajlepiej za złotówkę ? Dlaczego pociąg od Poznania jedzie pełen ?

  • Andrzej – 30.10.2017

    marcin napisał "Sedina na odcinku Szczecin-Poznań jeździła prawie pusta." a przecież wyjeżdżała ok. 4 rano. Pociąg, który byłby na ok. 9 rano w W-wie, musiałby obecnie wyjeżdżać ze Szczecina o 2:40, to co, kuszetkę mieliby mu wpinać?

  • kolejFAN – 01.11.2017

    @przemoZ No jakoś w Czechach czy Słówacji da się nie mieć chorej pop..lonej taryfy EX dla bogaczy ! i pociagi jeżdżą pełne! czemu? bo jest jedna normalna taryfa dla wszystkich!! AMEN.

  • przemas22223 – 01.11.2017

    Dobrze by było powrócić do tego aby EIC Chrobry kursował z ominięciem stacji Poznań Główny, tak jak było do 2002 roku.Chrobry jako Express w latach osiemdziesiątych , a później jako IC kursował z ominięciem Poznania i było elegancko.Jestem za tym aby przywrócono mu dawną trasę.

  • Andrzej – 02.11.2017

    Myślę, żę były to jednak inne czasy, obawiam się, żę pominięcie stacji Poznań Główny spowodowałoby, iż pociąg na całej trasie nie wygenerowałby ruchu, pozwalającego na jego utrzymanie. Poza tym trasa omijająca Poznań Główny zbiega się z linią warszawską w Swarzędzu, a tam już jest zamknięcie dla ruchu, nie wiem, czy jest łącznica, pozwalająca na zjazd z linii obwodowej na Gniezno.

  • przemas22223 – 03.11.2017

    Na Gniezno jadąc obwodnicą Poznania czyli od Kiekrza do Swarzędza nie ma zjazdu. Jest tylko ze zmiana kierunku jazdy, chyba że pociągi jadące na Kutni przez Gniezno wypuścić przez Poznań Franowo PFA to by dało by radę tak pojechać. Chrobry i inne pociągi od Kutna na Szczecin w 2008r. tak jeździły, gdy był remont torowiska od Swarzędza do Poznania Głównego. Teraz żeby tak pojechać trzeba by było wyremontować torowisko od stacji Poznań Główny do Poznań Franowo PFA aż do Swarzędza.Ale tak szczerze mówiąc pomarzyć każdy może żeby tak było.

  • Andrzej – 04.11.2017

    @przemas22223 Masz rację, żę tak jeździły w 2008, ale od Swarzędza do Kutna po normalnej trasie warszawskiej. A teraz, gdy trasa od Swarzędza do Kutna jest zamknięta, to zjeżdżając na Franowo, nie mają gdzie zjechać, chyba, żę da się na linię na Ostrów, ominąć Ostrów i przez Łódź do w-wy - ale to już "wstąpił do piekieł, po drodze mu było".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....