Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wraca temat połączeń Szczecin – Warszawa

inforail
30.10.2017 08:55
0 Komentarzy

Co jakiś czas temat połączeńkolejowych Szczecina z Warszawą powraca. A konkretniej braku tych połączeń.Uwagę na to zwracają także posłowie.

Poseł Piotr Misiło w swojej interpelacji pisze, że od 15października 2017 r. obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Niema w nim żadnego pociągu, którym można wyjechać ze Szczecina rano (nie jadącprzez całą noc) i dojechać do Warszawy przed godziną 10.00.

Pierwsze połączenie to „Chrobry”. Pociąg je obsługującywyrusza z dworca Szczecin Główny o 4.00. Przyjeżdża na dworzec WarszawaCentralna o 10.25. Powoduje to duży problem z udziałem ludzi ze Szczecina wróżnego rodzaju spotkaniach (naukowych, biznesowych). 10.00 to częsta godzinarozpoczęcia takich spotkań – pisze poseł.

I dalej stwierdza, że niewątpliwie jedną z przyczyn takiejsytuacji jest remont torów na odcinku Poznań – Barłogi k. Konina, którypowoduje, że pociągi jadą przez Gniezno i Inowrocław Rąbinek. Jest jednak teżinna przyczyna. To, zdaniem posła, zadziwiająco duża liczba stacji, na którychzatrzymuje się „Chrobry”. Oprócz Szczecina Dąbia, Stargardu, Krzyża, PoznaniaGłównego i Kutna są to również Choszczno, Poznań Wschód i Gniezno. Pociągi wyższychkategorii, jadące ze Szczecina do Warszawy, nigdy nie zatrzymywały się takczęsto – dodaje poseł.

W związku z powyższą sytuacją poseł zadaje MinistrowiInfrastruktury i Budownictwa pytanie czy w najbliższej przyszłości jestplanowane zorganizowanie połączenia, które umożliwi przyjazd ze Szczecina doWarszawy przed 10.00? Czekamy na stanowisko resortu, do tematu wrócimy.

Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl o EIC „Sedina”. Szczegóły w poniższym linku. 


Komentarze