TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wreszcie ruszy remont trasy do Radomia?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.03.2017 12:26:00 5 komentarzy
Wreszcie ruszy remont trasy do Radomia?

Na przełomie marca i kwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia. Roboty mają ruszyć w drugiej połowie 2018 r., a zakończyć w 2021 r. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia to inwestycja od lat oczekiwana przez mieszkańców Radomia i całego regionu. Wielu z nich codziennie dojeżdża do pracy do stolicy.

Jak poinformował PAP Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, na przełomie marca i kwietnia planowane jest podpisanie umów z wykonawcami robót.

Jakubowski powiedział, że na początku roku wybrano najkorzystniejsze oferty dotyczące modernizacji dwóch odcinków trasy kolejowej: Warszawa - Czachówek - Warka oraz Warka - Radom.

W przypadku odcinka z Czachówka do Warki wybrano propozycję konsorcjum sześciu podmiotów polskich i zagranicznych, na czele ze spółką Strabag. Oferta opiewa na 266,5 mln zł. Najlepszą ofertę na odcinek z Warki do Radomia złożyło konsorcjum sześciu spółek z Polski, Austrii i Niemiec, którego liderem jest Track Tec Construction z Wrocławia. Konsorcjum zażądało 527,9 mln zł.

Prace na odcinku z Warki do Radomia to kluczowy element modernizacji trasy kolejowej z Radomia do stolicy. Na tym odcinku przebiega tylko jeden tor, co ogranicza ruch kolejowy. Wykonawca robót będzie więc musiał m.in. wybudować drugi tor i nowy most nad Pilicą. "Przebudowane zostaną stacje i przystanki na trasie - wszystkie będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych" - dodał Jakubowski. Podkreślił, że zmodernizowane zostaną też przejazdy kolejowo-drogowe, co zwiększy poziom bezpieczeństwa kierowców i pociągów. Lepszy przejazd składów - jak zaznaczył Jakubowski - zapewnią zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdy.

Według PKP PLK roboty budowlane na odcinku Warka - Radom powinny rozpocząć się w IV kwartale 2018 r., a zakończyć w II kwartale 2021 r. Na odcinku Czachówek - Warka rozpoczęcie prac planowane są na III kwartał 2018 r., a zakończenie w II kwartale 2020 r.

Przed przystąpieniem do robót wykonawcy muszą opracować projekty inwestycji, ponieważ są one realizowane w formule "projektuj i buduj".

Obecnie trwa przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Roboty na tym fragmencie trasy mają zakończyć się w 2017 r.

Po zmodernizowaniu całej linii kolejowej z Warszawy do Radomia pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Do około 75 minut skrócony zostanie czas przejazdu najszybszych pociągów, obecnie to ok. 115 minut.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
Warka
Czachówek
PKP PLK
  • realista – 10.03.2017

    Oczywiście zaraz "fachowcy" stwierdzą, że remonty się zaczyna od budowy drugiego toru. Tu akurat nie będzie to takie banalne jak na Otwock - Pilawa, bo trzeba w wielu miejscach zmienić geometrię, albo przynajmniej przestawić słupy trakcyjne. W normalnym kraju to już by była szykowana odpowiednia logistyka, budowane drugie przęsło mostu w Warce, składowane materiały (prefabrykowane przepusty, tłuczeń, podkłady, słupy, elementy peronów itp), budowane wiadukty itp. Niecałe 50km pewnie będzie zamknięte z 10 lat, bo jakoś zniknął ciężki sprzęt... Termin 2021 jest równie realny jak wcześniej 2000 czy 2012. Realnie to może do 2030 się wyrobią... A wtedy trzeba będzie znów ryć stację w Radomiu i remontować W-wa - Czachówek - Warka...Przeraża matematyka PKP. 100km jadąc 160km/h to mniej niż 40 minut. Pospieszny pociąg powinien się wyrobić w góra 50 minut z Radomia na Zachodni, a 75' to osobówka. Za komuny pociągi tam jeździły jednotorem nie wiele więcej niż godzinę... I to nie tak dalekiej.

  • jasiu – 11.03.2017

    "Według PKP PLK roboty budowlane na odcinku Warka - Radom powinny rozpocząć się w IV kwartale 2018 r.". To jest tak, że zamiast wymieniać przepusty, mosty, podtorze, sieć, perony itp robi się prace budowlane. Te zaczną się pewnie jak zwykle z opóźnieniem od 2025 i potrwają do 2050.

  • kolejFAN – 12.03.2017

    75 minut? to nie jest normalne. Po remoncie posp/TLK powinien zrobić odcinek Radom-Wawa w godzinę max!!

  • maj – 13.03.2017

    Godzinę to na haku siódemki. ED160 to w 45 minut góra.

  • e – 01.04.2017

    Jak będą kończyć Warka - Radom to Zachodnia - Okęcie będzie już do naprawy głównej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....