TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wskaźniki Dartów na poziomie ponad 99%, na starcie lepsze od ED250
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.04.2017 12:55:53 21 komentarzy
Wskaźniki Dartów na poziomie ponad 99%, na starcie lepsze od ED250

Wskaźnik niezawodności Dartów w marcu 2017 roku wyniósł 99,09%, zaś gotowości 96,9%. Obie te wartości są wyższe niż przewidziane w umowie z PKP Intercity. Te wynoszą odpowiednio 98% i 95%.

Wszystko wskazuje zatem na to, że składy wyprodukowane przez PESĘ choroby wieku dziecięcego mają już za sobą. Początek roku 2017 był dla Dartów o wiele lepszy niż poprzednie miesiące. Wskaźniki za 2017 kształtują się następująco:

Miesiąc (2017 rok)

styczeń

luty

marzec

Niezawodność

95,88

96,33

99,09

Gotowość

93,57

95,52

96,9

PESA przedstawiła powyższe dane w nawiązaniu do informacji przedstawionych przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Co ciekawe porównując wskaźniki prezentowane przez resort z pierwszych miesięcy eksploatacji Darta i Pendolino możemy wysnuć wniosek, że w momencie wdrożenia do eksploatacji ED161 osiągały lepsze wskaźniki niż ED250! Zauważmy, że Pendolino zbudowano kilkaset sztuk a Dartów 20. Mając tak duże doświadczenie Pendolino powinno mieć teoretycznie wyższe wskaźniki. Było jednak inaczej.

ED250

76,12

78

79,87

78,69

86,49

88,92

85,33

85,6

87,08

87,19

95

95

ED161

84,13

100

95,35

88,18

82,06

76,18

80

79,64

84

82

80,36

90,32

W tym miejscu warto również przedstawić definicje poszczególnych wskaźników:

Współczynnik gotowości obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniu wyłączeń wynikających z planowanej obsługi (wykonywanie przeglądów P1, P2, P3, ?). Obliczanie tego współczynnika ma motywować wykonawcę, aby jak najszybciej przeprowadzał planowane przeglądy.

Współczynnik niezawodności obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniu wyłączeń wynikających z napraw awaryjnych. Obliczanie tego współczynnika ma motywować wykonawcę, aby jak najszybciej przeprowadzał naprawy awaryjne.

Dostępność obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniu wyłączeń wynikających z napraw awaryjnych oraz napraw nie wynikających z winy PESA (naprawy powypadkowe).



Sprawdź też:
Dart
PESA
  • Loek – 19.04.2017

    Pic na wode fotomontaz.

  • Jerry – 19.04.2017

    Tegoroczne dane wyglądają bardzo dobrze, oby tak dalej.

  • RR – 19.04.2017

    Jeżeli Dart wyrośnie z problemów wieku dziecięcego popracuje nad tym by lepiej zamaskować bebechy na dachu i na dole oraz poprawi montarz plastików w środku bo zdarzają się piski, trzaski to będzie to bardzo dobry EZT. Mam słabość do Darta. Uważam że PESA odwaliła kawał dobrej robty przy wyglądze tego pociągu. Niedostatki są ale jak dla mnie ten EZT wygląda świetnie, nowocześnie. Nawet z odsłoniętym sprzęgiem z przodu. To samo Impus od Newagu. Również świetnie wygląda i obawiam się tylko tego że Impuls II może być przedobrzony. Nasze krajowe pociągi czego jak czego ale designu wstydzić się nie muszą...

  • RR – 19.04.2017

    montaż*

  • ochstan – 19.04.2017

    Wskaźnik dostępności wrzuca wszystkie przyczyny braku taboru do jednego wora. Ocena przez jego pryzmat zarówno Dartów, jak i Pendolino mija się z celem (innych modeli zresztą też).

  • gutek – 19.04.2017

    Czy takie dane skłonią PKP IC do wykorzystania opcji na dodatkowe 10 Dartów?

  • f – 19.04.2017

    Pesa gra va bank... takie fakenewsy puszczac...
    tutaj http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/komunikaty/dostepnosc-sprzedazy-na-pociagi-miedzynarodowe.html
    mozna sobie sprawdzic ten "rekord marcowy" tj zobaczyc ile bylo skladow wagonowych zastepczych za Darty

  • K – 19.04.2017

    Ale Darty nie jeżdżą na międzynarodowych :D To co sprawdzać?

  • f – 19.04.2017

    http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/komunikaty/
    to jest poprawny link

  • PiotrCz – 19.04.2017

    Jak tak dalej pójdzie to jeszcze w tym roku DART (według PESY oczywiście) osiągnie 200% niezawodności oraz 100% gotowości. I dopiero wtedy Świat (producentów pojazdów szynowych oraz przewoźników kolejowych) wstrzyma oddech. Siemens, Alstom, Stadler, Bombardier oraz nasz rodzimy Newag już powinny wysyłać pracowników działu marketingu po nauki do Bydgoszczy.

  • Baron – 19.04.2017

    Marketing marketingiem ale liczby są twarde. I co w tym dziwnego że je wykorzystują?

  • advisor – 19.04.2017

    PESA propagandy uczy się od Goebbelsa.
    Nie ma to jak "magicznie" i "obiektywnie" poprawić sobie statystyki po druzgocącym raporcie Ministerstwa.

  • Elf – 19.04.2017

    Druzgocący to on jest dla pędolino. Takie miało być amerykanckie a tu klops. Przegrywa z regionalnym flirtem. Bu ha ha ha jak to mowi taki jeden.

  • kolejFAN – 20.04.2017

    gebelsowska propaganda tego wstrętnego paskudnego bezprzedziałowego karpia z poupychanymi kolanami siedzeniami bez osłony sprzęgu jest już tak nachalna że aż NIEPOWAŻNA!!

  • Freud – 20.04.2017

    @kolejFAN wyzywający od gebelsów a sam zachowujący się jak z antysemickiej agitki pełnej nienawiści to jest dopiero brak powagi i żenada. Może ta twoja histeria to wołanie o pomoc, udaj się może do jakiegoś specjalisty od nerwów czy coś.

  • benhur – 20.04.2017

    @advisor dane ministerstwa dla nikogo nie są druzgocące, bo nawet sam wiceminister o tym mówi i każdy kto ma choć trochę oleju w głowie wie, że współczynnik uwzględniający także wydarzenia losowe nie może służyć do realnej oceny sprawności taboru i że współczynniki Intercity są pod tym względem o niebo lepszym narzędziem. Niestety jak widać niektórzy są tak zacietrzewieni, że nawet takich oczywistości udają, że nie rozumieją.

  • advisor – 21.04.2017

    @benhur
    A ocena przewoźnika przez jego pryzmat jest według Ciebie bardziej realna? PKP IC muszą pokazać dobre wyniki, bo złe mogłyby się odbić na ich akcjach i wartości firmy.
    Stety niestety nie ma w Polsce jednej procedury oceniania, więc każde wyniki można inaczej interpretować. PESA siłą rzeczy forsuje wyniki, w których wypada lepiej.
    Gdyby UTK lub firma zewnętrzna robiła własne niezależne raporty moglibyśmy rozmawiać o względnie obiektywnej ocenie.

  • zeus04 – 21.04.2017

    @advisor: Jakie akcje? PKP-IC na razie się nie sprzedaje.

  • benhur – 21.04.2017

    @advisor Stadler regularnie chwali się swoimi współczynnikami Flirtów dla Intercity i jakoś nikt nie widzi w tym nic złego, to dlaczego Pesie odmawiać tego samego skoro Darty zanotowały dobry okres w eksploatacji? Współczynniki Intercity są lepsze do analizy, bo wykluczają przyczyny niezależne od producentów taboru.

    Zobacz przykład Pendolino Intercity, jeden jest na homologacji w Niemczech, drugi rozwalony po zderzeniu na przejeździe. Wg danych ministerstwa te pojazdy są niedostępne! A czy jest w tym jakakolwiek wina Alstomu, że współczynnik dostępności ministerstwa będzie przez to dla Pendolino niższy? Mam nadzieje, że łopotologicznie wytłumaczyłem, że dane ministerstwa wprowadzają więcej zamieszania niż się do czegokolwiek nadają.

  • JanuszJG – 21.04.2017

    Aż dziw mnie bierze, że niektórzy nadskoczyli na Darty jakby były najgorszymi pociągami w Polsce. Popatrzcie na Pendolino i Flirty, którym też się zdarzały awarie i były zastępowane składami wagonowymi. Tylko weźcie pod uwagę, że Dart jest prototypem tak jak kiedyś Pendolino i Flirt. Im też się zdarzały częste awarie i jakoś nikt nie płakał z tego powodu, więc tak samo Dart pozbędzie się "chorób" wieku dziecięcego. Dajmy tylko mu na to więcej czasu...

  • kolejFAN – 24.04.2017

    @Janusz
    Janusze i Grażynki nie rozumieją że PROTOTYPÓW poważna firma przewozowa w EUROPIE nie kupuje?!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...