TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wspólny Bilet w aglomeracji warszawskiej przez kolejne 4 lata
InfoRail - Opublikowano: 30.12.2015 13:33:27 2 komentarze
Wspólny Bilet w aglomeracji warszawskiej przez kolejne 4 lata

Zarząd Transportu Miejskiego i Koleje Mazowieckie podpisały dziś kolejną umowę o współpracy w ramach Wspólnego Biletu. Co ważne, po raz pierwszy umowa została zawarta aż na cztery lata. Dzięki temu pasażerowie będą mieli pewność, że ta oferta taryfowa będzie stabilna i trwała.

- Kolej ma potencjał i warto go wykorzystywać. Warszawa postawiła na szyny już kilkanaście lat temu i dziś trudno już sobie wyobrazić podróżowanie po aglomeracji bez Wspólnego Biletu i współpracy z Kolejami Mazowieckimi. W obrębie aglomeracji warszawskiej prawie 49 proc. pasażerów korzysta z biletów ZTM przy przejazdach pociągami KM ? mówił Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Pierwsza umowa z Kolejami Mazowieckimi została zawarta w 2005 r. i dotyczyła jedynie odcinka pomiędzy Warszawa Wschodnią a Ursusem. Obecnie ze Wspólnego Biletu mogą już korzystać mieszkańcy kilkudziesięciu miejscowości na obszarze ograniczonym stacjami Sulejówek Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków, Płochocin, Legionowo Przystanek i Legionowo Piaski oraz Zagościniec.

? To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich mieszkańców Mazowsza korzystających na co dzień z komunikacji kolejowej, autobusowej i tramwajowej. Wspólny Bilet to nie tylko atrakcyjniejsza oferta cenowa ale przede wszystkim mniej dokumentów ? zamiast dwóch biletów mamy jeden. Cieszę się, że wieloletnia współpraca Kolei Mazowieckich i Zarządu Transportu Miejskiego pozwoliła na wypracowanie długoterminowej oferty dla osób dojeżdżających do pracy w Warszawie ? powiedział Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

Po raz pierwszy umowa została zawarta na cztery lata. Jednostką rozliczeniową, tak jak w latach ubiegłych, jest pociągokilometr. Za każdy pociągokilometr w roku 2016 ZTM będzie płacił KM 26,39 zł netto. W 2017 r. stawka wzrośnie do 27,31 zł netto. W 2018 stawka wyniesie 28,21 zł, a w 2019 r. 29,11 zł netto.

- To kolejny etap współpracy oraz integracji komunikacji miejskiej i kolejowej ? mówił Wiesław Witek, dyrektor ZTM. ? Zawarcie umowy wieloletniej daje nam gwarancję współpracy w dłuższym horyzoncie czasowym. Dla pasażerów zaś będzie to zapewnienie stabilności Wspólnego Biletu w aglomeracji warszawskiej. Umowa obejmuje obszar wszystkich gmin partnerskich, z którymi mamy zawarte porozumienia.

W 2016 r. KM na całym obszarze Wspólnego Biletu wykonają ponad 5,3 mln pociągokilometrów. W kolejnych latach wielkość pracy przewozowej, będzie zależała od harmonogramu modernizacji linii i stopniowego zwiększania oferty przewozowej przez KM.

- Długoletnia umowa to nie tylko dowód zaufania pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Zarządem Transportu Miejskiego i Warszawską Koleją Dojazdową, ale przede wszystkim gest w kierunku pasażerów. Ciszę się, że z dobrodziejstwa, jakie niesie ze sobą to ważne dla regionu porozumienie znów korzystają także mieszkańcy powiatu wołomińskiego - mówił Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich. Być może kiedyś dojdziemy do momentu, gdy umową będą objęte wszystkie bilety.

Nowoczesny tabor, który spółka Koleje Mazowieckie stopniowo wdraża do eksploatacji, a także tabor zmodernizowany pozwala na stałe podnoszenie standardów świadczonych usług przewozowych, a tym samym - lepszą realizację umowy w zakresie Wspólnego Biletu. W grudniu br. Koleje Mazowieckie podpisały umowę na naprawy z modernizacją 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych, a już na początku roku do eksploatacji zostaną wdrożone wagony piętrowe produkcji Pesy. Niebawem do parku taborowego dołączą kolejne dwa szynobusy, które obsługują połączenia na liniach niezelektryfikowanych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Koleje Mazowieckie
ZTM Warszawa
  • MichalK – 02.01.2016

    Wszystko pięknie ładnie, tylko zawodność Kolei Mazowieckich doprowadza do szału. Ostatnio wolę jeździć do pracy autobusem ponieważ na trasie do Skierniewic pociąg albo nie przyjeżdża, albo ma opóźnienie. Co drugi, trzeci dzień jedzie o czasie. Jeżeli mam korzystać z kolei to musiałbym być pewien że odjadę ze stacji maksymalnie 2 minuty po czasie rozkładowym a nie po 10 lub wcale, gdzie plan przesiadek staje się fikcją.

  • Eh – 02.01.2016

    Kup se helikopter albo limuzyne z szoferem bedziesz miał o czasie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....