Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wspólny projekt śląskich i opolskich samorządowców rewitalizacji linii kolejowej

inforail
30.08.2020 08:45
0 Komentarzy

Samorząd województwaopolskiego wspólnie z władzami Raciborza złożył do Ministerstwa Infrastrukturyprojekt rewitalizacji linii kolejowej Racibórz-Racławice Śląskie. Jak informujebiuro prasowe opolskiego urzędu marszałkowskiego, koszt inwestycji to około 375mln zł.

Przywrócenie połączenia kolejowego między Raciborzem wwojewództwie śląskim i Racławicami Śląskimi w województwie opolskim to wspólnyprojekt samorządowców z obydwu województw, którzy liczą na wsparcie inwestycjiw ramach rządowego projektu Kolej Plus.

Jak informuje opolski urząd marszałkowski, szacowany kosztrewitalizacji nieczynnego od ponad dwudziestu lat szlaku pasażerskiego to około375 mln złotych. Szymon Ogłaza, wicemarszałek województwa opolskiego podkreśla,że odbudowana i zmodernizowana linia połączyłaby Racibórz z miejscowościami napołudniu województwa opolskiego, dając lepszą możliwość w dotarciu mieszkańcówwielu miejscowości z polsko-czeskiego pogranicza z dużymi ośrodkami miejskimi wobydwu województwach.

„Jesteśmy liderem tego projektu i podpisaliśmy wniosekskierowany do ministerstwa dotyczący rewitalizacji tej linii. Włączyły się w towszystkie samorządy wzdłuż tego połączenia, zarówno po stronie województwaśląskiego, jak i opolskiego. Musimy zdobyć na ten cel 50 milionów wkładuwłasnego. My zobowiązujemy się po wszystkich pracach remontowych doutrzymywania ruchu pasażerskiego. Chcemy, aby powiat głubczycki wrócił na mapękolejową” – powiedział Ogłaza, cytowany w informacji urzędumarszałkowskiego.

Samorządowcy z powiatu głubczyckiego mają nadzieję, żezmodernizowana trasa kolejowa odciąży drogi lokalne i umożliwi lepszy przepływosób z obydwu województw. W ocenie autorów projektu, największym problemembędzie zgromadzenie 15 proc. wkładu własnego, dlatego też samorządy liczą nawsparcie ze strony państwa.

Planowana w ramach projektu rewitalizacja zakłada odbudowęnawierzchni torowej, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, przystankówkolejowych, systemu sterowania ruchem kolejowym. Obejmie linie kolejowe: nr 177Racibórz-Głubczyce i nr 294 na odcinku Głubczyce-Racławice Śląskie o łącznejdługości 53 km. (PAP)

Komentarze