TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wszystkie dostępne wagony gastronomiczne wykorzystane. To za mało?
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.04.2018 09:08:32
Wszystkie dostępne wagony gastronomiczne wykorzystane. To za mało?

W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy 2017/2018 PKP Intercity wykorzystują wszystkie dostępne do ruchu wagony gastronomiczne.

Jak podał wiceminister Andrzej Bittel w związku powyższym nie jest możliwe zaoferowanie podróżnym możliwości korzystania z wagonów gastronomicznych w większej liczbie pociągów. Poprawa jakości oferty gastronomicznej nastąpi z chwilą pozyskania przez przewoźnika większej liczby taboru dedykowanego do tej usługi. W najbliższym czasie PKP Intercity otrzymają zwrot taboru po wykonanych naprawach i tym samym zwiększy dostępność wagonów restauracyjnych m.in. dedykowanych do obsługi połączeń na trasie Przemyśl – Szczecin, co spowoduje spadek liczby przypadków pociągów bez wagonu gastronomicznego – poinformował Bittel.

Wiceminister zaznaczył, że brak wagonu restauracyjnego w składzie pociągu, w którym omawiany typ wagonu powinien kursować zasadniczo związany jest z awarią wagonu i brakiem możliwości zapewnienia wagonu rezerwowego na trasie pociągu. W pociągach objętych umowa roczną o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w okresie styczeń – luty 2017 roku odnotowano łącznie 116 przypadków braku wagonu gastronomicznego w pociągach, w których wagon omawianego typu powinien się znajdować. W analogicznym okresie roku 2018, tj. styczeń – luty liczba przypadków braku wagonu gastronomicznego spadła do 25, z czego 9 dotyczyło relacji do i ze Szczecina. Powyższe dane jednoznacznie wskazują, że podejmowane przez PKP Intercity działania przyczyniają się do znaczącego ograniczenia liczby przypadków braku wagonów gastronomicznych w składach pociągów.

Bittrl przypomniał, że PKP Intercity uruchamiają zestawienia pociągów, które spełniają standardy odpowiadającym im kategoriom handlowym. Korzystanie z usługi gastronomicznej jest możliwe w pociągach Express InterCity Premium (EIP) i Express InterCity (EIC), a także w pociągach zestawionych z jednostek elektrycznych typu ED160 – FLIRT i ED161 – DART kursujących jako kategoria Intercity (IC). Wagony gastronomiczne znajdują się w wybranych pociągach kategorii Intercity obsługiwanych przez tradycyjne składy. W pociągach nieposiadających w swoim zestawieniu wagonów barowych lub restauracyjnych dostępne są, na wybranych odcinkach, usługi gastronomiczne świadczone z wykorzystaniem wózków minibar. W przypadku pociągów do i ze Szczecina, pytał o to w swojej interpelacji poseł Sławomir Nitras, takie usługi oferowane są łącznie na ponad 5 500 kilometrów tras każdego dnia. Na prośbę posła podano również, że Biuro Dyspozytury i Realizacji Przewozów PKP Intercity zajmuje się kontrowaniem i analizą przypadków braku wagonów gastronomicznych. W sytuacji, gdy nie ma tego typu taboru w pociągach objętych umową PSC, przewoźnik zobowiązany jest do przekazywania powyższych informacji organizatorowi przewozów, tj. ministrowi właściwemu ds. transportu, który nakłada na PKP Intercity kary umowne.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
Szczecin
wagon gastronomiczny
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....