Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie dostępne wagony gastronomiczne wykorzystane. To za mało?

inforail
03.04.2018 07:08
0 Komentarzy

W obecnieobowiązującym rozkładzie jazdy 2017/2018 PKP Intercity wykorzystują wszystkiedostępne do ruchu wagony gastronomiczne.

Jak podał wiceminister Andrzej Bittel w związku powyższymnie jest możliwe zaoferowanie podróżnym możliwości korzystania z wagonówgastronomicznych w większej liczbie pociągów. Poprawa jakości ofertygastronomicznej nastąpi z chwilą pozyskania przez przewoźnika większej liczbytaboru dedykowanego do tej usługi. W najbliższym czasie PKP Intercity otrzymajązwrot taboru po wykonanych naprawach i tym samym zwiększy dostępność wagonówrestauracyjnych m.in. dedykowanych doobsługi połączeń na trasie Przemyśl – Szczecin, co spowoduje spadek liczbyprzypadków pociągów bez wagonu gastronomicznego – poinformował Bittel.

Wiceminister zaznaczył, że brak wagonu restauracyjnego wskładzie pociągu, w którym omawiany typ wagonu powinien kursować zasadniczozwiązany jest z awarią wagonu i brakiem możliwości zapewnienia wagonurezerwowego na trasie pociągu. W pociągach objętych umowa roczną o świadczenieusług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozówpasażerskich w okresie styczeń – luty 2017 roku odnotowano łącznie 116przypadków braku wagonu gastronomicznego w pociągach, w których wagonomawianego typu powinien się znajdować. W analogicznym okresie roku 2018, tj.styczeń – luty liczba przypadków braku wagonu gastronomicznego spadła do 25, zczego 9 dotyczyło relacji do i ze Szczecina. Powyższe dane jednoznaczniewskazują, że podejmowane przez PKP Intercity działania przyczyniają się do znaczącegoograniczenia liczby przypadków braku wagonów gastronomicznych w składachpociągów.

Bittrl przypomniał, że PKP Intercity uruchamiają zestawieniapociągów, które spełniają standardy odpowiadającym im kategoriom handlowym.Korzystanie z usługi gastronomicznej jest możliwe w pociągach Express InterCityPremium (EIP) i Express InterCity (EIC), a także w pociągach zestawionych zjednostek elektrycznych typu ED160 – FLIRT i ED161 – DART kursujących jakokategoria Intercity (IC). Wagony gastronomiczne znajdują się w wybranychpociągach kategorii Intercity obsługiwanych przez tradycyjne składy. Wpociągach nieposiadających w swoim zestawieniu wagonów barowych lubrestauracyjnych dostępne są, na wybranych odcinkach, usługi gastronomiczneświadczone z wykorzystaniem wózków minibar. W przypadku pociągów do i zeSzczecina, pytał o to w swojej interpelacji poseł Sławomir Nitras, takie usługioferowane są łącznie na ponad 5 500 kilometrów tras każdego dnia. Na prośbęposła podano również, że Biuro Dyspozytury i Realizacji Przewozów PKP Intercityzajmuje się kontrowaniem i analizą przypadków braku wagonów gastronomicznych. Wsytuacji, gdy nie ma tego typu taboru w pociągach objętych umową PSC,przewoźnik zobowiązany jest do przekazywania powyższych informacjiorganizatorowi przewozów, tj. ministrowi właściwemu ds. transportu, którynakłada na PKP Intercity kary umowne.


Komentarze