TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wszystkie związki zawodowe chcą strajku
PAP - Opublikowano: 16.06.2015 08:52:18 2 komentarze
Wszystkie związki zawodowe chcą strajku

Po północy z 28 na 29 czerwca rozpocznie się bezterminowy strajk w spółce Przewozy Regionalne - zapowiedział w poniedziałek na konferencji prasowej przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek.

"Wszystkie związki zawodowe działające w spółce Przewozy Regionalne podjęły jednogłośną decyzję o rozpoczęcie bezterminowego strajku od godziny 0.01 29 czerwca br. Od tego czasu żaden pociąg Przewozów Regionalnych nie wyruszy w trasę. A te pociągi, które będą w trasie dojadą do stacji macierzystych i tam maszyniści i pracownicy spółki ? bo do strajku przystąpią wszyscy pracownicy spółki ? podejmą strajk" ? powiedział Miętek.

Dodał, że decyzja o strajku jest "aktem desperacji", bo wszelkie możliwe sposoby uniknięcia protestu i naprawy przewozów regionalnych w taki sposób, aby ta firma - w jego ocenie - mogła należycie funkcjonować nie zostały zrealizowane.

"Strajk będzie prowadzony do skutku. Naszym żądaniem jest zawarcie paktu gwarancji pracowniczych dla pracowników spółki Przewozy Regionalne na okres 5 lat, aby zawrzeć taki pakt koniecznym jest, aby firma miała stabilną sytuację finansową, a żeby osiągnąć stabilność zadziałać musi zarówno strona rządowa, jaki i marszałkowie" ? podkreślił Miętek.

Zaznaczył, że nie ma dobrego terminu na ogłoszenie strajku. "Strajk będzie miał negatywne skutki, ale pozostawienie tej sytuacji takiej, jaka jest, doprowadzi do sytuacji, że ludzie nie będą mieli czym dojechać do pracy czy do szkoły, bo ta spółka straci płynność finansową i upadnie" ? podkreślił.

Miętek poinformował, że jeżeli pierwsze dni strajku nie będą efektywne i nie będą podjęte działania ratunkowych dla spółki PR to przewiduje działania solidarnościowe w innych spółkach kolejowych. "I możliwie będzie wstrzymanie pociągów w innych spółkach funkcjonujących na polskich kolejach" ? powiedział.

Zaznaczył jednak, że można jeszcze zapobiec strajkowi, jeśli zostaną spełnione postulaty związkowców, czyli podpisany pakt gwarancji pracowniczych.

"Informujemy o strajku z wyprzedzeniem, w piątek 12 czerwca poinformowaliśmy zarząd PR o planowanym proteście. Jest jeszcze odrobina czasu na działania właścicielskie, naprawę systemu i uniknięcie tego strajku, bo ten strajk w cale odbyć się nie musi" ? podkreślił Miętek.

Zaznaczył, że związkowcy występowali m.in. do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i do premier o podjęcie działań związanych z naprawą systemu przewozów regionalnych. "Niestety bez żadnego efektu. Sprawa pogorszyła się jeszcze po objęciu stanowiska ministra infrastruktury i rozwoju przez panią Marię Wasiak, która w ogóle nie reaguje na problemy związane z przewozami regionalnymi" ? podkreślił Miętek.

Pod koniec lutego br. 12 marszałków poparło plan naprawczy dla spółki Przewozy Regionalne. Plan restrukturyzacji zakłada, że skarb państwa zasili kwotą 750 mln zł Agencję Rozwoju Przemysłu (ARP), a Przewozy Regionalne (PR) wyemitują udziały, które obejmie ARP - gotówka wpłynęłaby do spółki. Agencja stałaby się większościowym udziałowcem PR, 600 mln zł przeznaczone zostałoby na oddłużenie spółki, a 150 mln na jej restrukturyzację, w tym modernizację taboru.

Jednak w ocenie Miętka realizacja tego programu jest zagrożona. "Wszelkie terminy przewidziane w harmonogramie tego planu, które były postawione, zostały niewykonane. Do 30 czerwca br. umowy z marszałkami na 5-letnie wykonywanie przewozów miały być podpisane, tymczasem nic takiego się nie stało. Mamy obawy, że tego procesu nie da się skończyć, a przecież na realizację potrzeba jeszcze zgody Komisji Europejskiej" ? podkreślił Miętek.

Prezes zarządu spółki Przewozy Regionalne Tomasz Pasikowski powiedział PAP, że jest w stałym kontakcie ze stroną społeczną. "Mamy nadzieję, że do strajku nie dojdzie. Znajdujemy się w przededniu końcowych ustaleń dotyczących ostatecznego kształtu planu restrukturyzacji. Przy aktywnym wsparciu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju zakończyliśmy negocjacje dotyczące pięcioletnich umów we wszystkich województwach, które są najważniejszym elementem całego procesu. Czekamy na ich akceptację przez samorządy" - powiedział Pasikowski.

Dodał, że teraz dla dobra Przewozów Regionalnych ważne jest utrzymanie racjonalnego dialogu. "Tylko on może wprowadzić spółkę na właściwe tory, tak by mogła ona w przyszłości świadczyć usługi jak najwyższej jakości, odpowiadające na potrzeby rynku" - zaznaczył.

Biuro prasowe PR poinformowało PAP, że 5-letnie umowy na wykonywanie usług przewozowych zostały już zaakceptowane przez województwa: lubelskie, świętokrzyskie, wielkopolskie. "Jesteśmy bliscy podpisania umów z kilkoma innymi samorządami" - dodano.

Spółka Przewozy Regionalne zanotowała w 2014 r. stratę w wysokości 5,46 mln zł, pierwotnie spółka planowała stratę za ubiegły rok w wysokości 28 mln zł. W tym roku spółka planuje zysk na poziomie 200 tys. zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
strajk
  • qwerty – 17.06.2015

    Mój pociąg dojedzie.

  • lamistrajk – 17.06.2015

    Mietek niech mówi za siebie ja nie strajkuje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....