TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wszystko o strategii taborowej PKP Intercity. Co za nami, co przed nami?
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.04.2020 10:45:17
Wszystko o strategii taborowej PKP Intercity. Co za nami, co przed nami?

W chwili obecnej Spółka PKP Intercity realizuje inwestycje taborowe w oparciu o przyjętą strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 roku.

Jej założenia, to co udało się zrobić, a także to co jeszcze przed nami, przedstawił wiceminister Andrzej Bittel.

Zgodnie z celami strategii:

- pociągi PKP IC będą zestawiane w blisko 80% z nowego lub zmodernizowanego taboru,

- ok. 80% taboru pasażerskiego wyposażonego będzie w gniazdka elektryczne,

- w 94% taboru pasażerowie skorzystają z klimatyzacji,

- w co najmniej 77% taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego Internetu,

- każdy pociąg PKP IC ma zapewniać przestrzeń przystosowaną dla osób poruszających się na wózkach oraz miejsce na rowery.

W ramach realizacji poprzedniej strategii taborowej, obowiązującej w latach 2007-2015, PKP IC:

- zakupiła 59 nowych wagonów oraz zmodernizowała 496 wagonów,

- zakupiła 20 nowych lokomotyw oraz zmodernizowała 104 lokomotywy,

- zrealizowane zostały umowy na dostawy 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych (dalej EZT), tj. 20 szt. serii ED250, 20 szt. serii ED160 i 20 szt. serii ED161.

Z kolei w ramach strategii PKP IC zaplanowała:

- zakup 185 nowych wagonów oraz modernizację 703 wagonów,

- zakup 118 nowych lokomotyw oraz modernizację 198 lokomotyw.

Realizując strategię w 2019 r. PKP IC zawarła:

- umowy na naprawę i modernizację 14 EZT serii ED74, które są obecnie wyłączone z eksploatacji – planuje się, że proces modernizacji i odbiór 14 EZT nastąpi w 2023 r.,

- kontrakt na dostawę 12 nowych EZT.

W efekcie podejmowanych dotychczas działań w zakresie inwestycji w tabor kolejowy PKP IC, według stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku, dysponuje:

- około 1380 wagonami wykorzystywanymi w procesie eksploatacyjnym, których średni wiek wynosi 30,3 roku,

- około 300 lokomotywami wykorzystywanymi w procesie eksploatacyjnym, których średni wiek wynosi 36,5 roku,

- 60 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, których średni wiek wynosi 4,5 roku.

Po zakończeniu realizacji przez PKP IC inwestycji nakreślonych w strategii:

- tabor wagonowy starszy niż 30 lat będzie stanowił około 74% ogółu eksploatowanego taboru, przy czym ok. 83% z nich będą stanowić wagony po przeprowadzonej modernizacji;

-  lokomotywy starsze niż 30 lat będą stanowiły około 62% ogółu eksploatowanego taboru, przy czym ok. 91% z nich będą stanowić lokomotywy po przeprowadzonej modernizacji.

Ministerstwo Infrastruktury bazując na danych udostępnionych przez Urząd Transportu Kolejowego, szacuje, że w 2023 roku:

 - elektryczne zespoły trakcyjne starsze niż 30 lat będą stanowić około 58% ogółu eksploatowanych EZT;

- wagony starsze niż 30 lat będą stanowić około 88% ogółu eksploatowanych wagonów;

- lokomotywy starsze niż 30 lat będą stanowić 85% ogółu eksploatowanych lokomotyw.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ministerstwo Infrastruktury
Andrzej Bittel
tabor
PKP Intercity

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....