Jak informuje The Guardian i portal wp.pl - darmowy transport publiczny na terenie całego państw - to jeden z postulatów wyborczych rządu koalicyjnego kierowanego przez Xaviera Bettela.
Dla premiera troska o ochronę środowiska jest niezwykle ważna. O podjęciu priorytetowych działań w tym kierunku mówił podczas ostatniej kampanii wyborczej.
Jedną kwestią jest ekologia, a inną jest zakorkowanie miast. Choćby stolica państwa o tej samej nazwie boryka się z ogromnymi korkami. Mieszka w niej 110 tys. osób, a kolejne 400 tys. dojeżdża tu codziennie do pracy. Z badań wynika, że kierowcy w tym mieście w 2016 r. spędzili średnio 33 godziny w korku. I choć Wielkie Księstwo Luksemburga jest niewielkim państwem, bo mieszka tu 600 tys. ludzi, to prawie 200 tys. osób z Francji, Belgii i Niemczech każdego dnia przekracza granicę.
To niejedyne postępowe podejście rządu, który ponownie sprawuje władzę, do zbiorowej komunikacji. Już tego lata z bezpłatnego transportu korzysta każde dziecko i osoba w wieku poniżej 20 lat. Uczniowie szkół średnich mogą bezpłatnie poruszać się pomiędzy szkołą a domem. Ponadto osoby dojeżdżające do pracy płacą maksymalnie 2 euro (ok. 8,5 zł) za maksymalnie dwie godziny podróży, co w niewielkim kraju obejmuje prawie wszystkie trasy.
Xavier Bettel zapowiedział, że wdrażanie projektu rozpocznie
się już od lata 2019 r., a zakończy w styczniu 2020 r.
Warto dodać, że bezpłatną komunikację po swoim kraju wprowadziła również Estonia, opcję darmowej komunikacji zbiorowej rozważają również Niemcy. W Polsce za darmo jeździ się w ponad 50 miastach i miasteczkach.
WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.