TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wyjaśnia się sytuacja Taboru Szynowego Opole
PAP - Opublikowano: 02.04.2014 11:02:57
Wyjaśnia się sytuacja Taboru Szynowego Opole
Sąd Okręgowy w Opolu oddalił we wtorek zażalenie zarządu Taboru Szynowego w Opolu na postanowienie sądu rejonowego z lutego, dotyczące upadłości spółki. Oznacza to, że likwidacja Taboru jest prawomocna i pracownicy mogą liczyć na wypłaty zaległych pensji. W zażaleniu władze Taboru Szynowego (od stycznia jest to Grupa Leo Maks) zarzuciły sądowi pierwszej instancji m.in. rozpoznanie sprawy w trzyosobowym składzie sędziowskim, podczas gdy sprawy dotyczące uchylenia układu są rozpoznawane przez składy jednoosobowe. Właściciele spółki zarzucili też brak wszechstronnego rozważenia materiału dowodowego i dokonywanie selektywnej oceny dowodów. Odnosząc się do zarzutu trzyosobowego składu sędziowskiego i powołując na wydane w tej sprawie uzasadnienie, Kosowska-Korniak wyjaśniła, że prezes sądu może uznać, iż do rozpatrzenia konkretnej sprawy potrzebny jest kolegialny skład zawodowy sądu, np. ze względu na szczególną zawiłość danej sprawy lub jej precedensowy charakter. - Zarządzenie to powinno być wydane przez prezesa sądu w konkretnej sprawie, i tak się stało w tym przypadku - dodała. Poinformowała także, że sąd uznał za nieuzasadniony zarzut braku wszechstronnej oceny materiału dowodowego, powołując się m.in. na przedstawione przez nadzorcę sądowego sprawozdanie. Zdaniem sądu nie można też podzielić stanowiska, że sąd pierwszej instancji dokonał zbyt pochopnej oceny sprawy. Kosowska-Korniak przekazała, że - w opinii Sądu Okręgowego - Sąd Rejonowy w Opolu dokonał oceny całokształtu zachowań, starań i okoliczności, które nie zostały podjęte dla spełnienia zobowiązań układowych i pozaukładowych. Przewodniczący komisji zakładowej Solidarności w Taborze Marek Stelmach powiedział PAP we wtorek, że informacja o decyzji sądu to dla pracowników, którzy nie dostają pensji od końca listopada, bardzo dobra wiadomość. - Syndyk będzie mógł działać dalej, by jak najszybciej wypłacić nam pensje, a PKP Intercity zainteresowane przejęciem Taboru będzie mieć jasną sytuację prawną - podkreślił. Pracownicy kilkakrotnie pikietowali przed budynkiem zakładu w związku z brakiem wypłat;ostatnio 20 lutego. Załoga paliła wtedy opony, a nowych właścicieli spółki, którzy kupili w styczniu większościowy pakiet akcji Taboru, przywitała gwizdami i okrzykami \'złodzieje i oszuści\'. Dyrektor zarządzający Taboru Zenon Sroczyński obiecywał wtedy, że do 24 lutego władze przeleją pensje na konta pracowników. Przelewy jednak nie zostały zrealizowane. Zatrudniający ok. 350 osób Tabor Szynowy Opole S.A. działa w branży kolejowej od ponad stu lat. Od 25 stycznia spółka ma nowego właściciela - Grupę Leo Maks - która deklarowała chęć ratowania zakładu. Tabor od dłuższego czasu jest w złej sytuacji finansowej. Jego poprzednie władze w marcu ub.r. złożyły wniosek o tzw. upadłość układową. We wrześniu zawarty został układ między spółką a wierzycielami ws. spłaty zadłużenia. Gdy Tabor nie wywiązywał się z zawartych w nim zobowiązań, urząd skarbowy złożył w grudniu do sądu wniosek o upadłość likwidacyjną. W lutym w Sądzie Rejonowym w Opolu na rozprawie ws. ogłoszenia upadłości sąd od tego odstąpił, bo nie minął jeszcze termin płatności pierwszej raty układu. Zabezpieczył jednak majątek spółki, ustanawiając nadzorcę sądowego, który miał skontrolować Tabor, zabezpieczyć interesy wierzycieli i dać czas na ocenę realności oświadczeń nowych władz dotyczących finansów. M.in. na podstawie raportu nadzorcy sąd ogłosił jednak upadłość likwidacyjną 27 lutego. W marcu władze spółki złożyły w tej sprawie zażalenie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TS Opole
Opole
PKP Intercity
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....