TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wyprzedaż lokomotyw w Deutsche Bahn
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.06.2017 10:07:45 12 komentarzy
Wyprzedaż lokomotyw w Deutsche Bahn (foto: Wikipedia/Lars Steffens, lic. CC BY-SA 2.0)

Deutsche Bahn sprzedają lokomotywy klasy 120.1 i 120.2. Kto będzie ich nowym właścicielem?

Lokomotywy serii 120.1 są przystosowane do kursowania po sieci 15 kV AC z prędkością 200 km/h. Przez przewoźnika są wykorzystywane w transporcie dalekobieżnym. W ostatnich latach ich praca zmniejszyła się, głównie z uwagi na wprowadzenie do ruchu nowych jednostek ICE3, ICE4 oraz pociągów typu push-pull IC2. Wprowadzenie większej liczby pociągów ICE4 i IC2 jest planowane od grudnia 2017, stąd decyzja o sprzedaży lokomotyw, które staną się niepotrzebne.

Osiem takich lokomotyw zmodernizowano w 2007 r. Jako klasa 120.2 umożliwiały prowadzenie pociągów piętrowych "push-pull" w barwach DB Regio. W najbliższym czasie zostaną one zastąpione przez nowe Traxx-y Bombardiera.

Wszystkie lokomotywy zostały zbudowane w 1987 roku jako klasa 120.1 i pierwotnie zostały zaprojektowane do użytkowania w ruchu towarowym i ruchu pasażerskim. Potencjalnych nowych właścicieli DB poszukują dla wszystkich lokomotyw tej serii.



Sprawdź też:
lokomotywa
Deutsche Bahn
  • El Pedro – 27.06.2017

    Przerobic i do Polski aby zastapic stare siodemki

  • Tomek – 27.06.2017

    aż się prosi o sprowadzenie ww. maszyn do Polski. Jest wszak u nas jeden, wiadomy przewoźnik który w wyniku swojej cudownej polityki taborowej od kilku lat zmaga się z deficytem lokomotyw oraz wagonów. Na polskie potrzeby byłyby one jak znalazł. Otwartym pozostaje pytanie czy IC w ogóle jest zainteresowane ewentualnym pozyskaniem niemieckich lokomotyw.

  • kolejarz – 27.06.2017

    15kV AC na 3kV DC - koszt przeróbki raczej nieopłacalny

  • stoker – 27.06.2017

    Myślę że dobrym rozwiązaniem byłby zakup jakiejś partii tych lokomotyw przez Pesę albo Newag, modernizacja z dostosowaniem do warunków polskiej infrastruktury i sprzedaż lub leasing polskim przewoźnikom. A najlepiej gdyby dało się je przebudować na pojazdy dwusystemowe, zdolne do jazdy w PL i DE, a nawet w Czechach i Austrii.

  • kolejarz – 27.06.2017

    Jaki niby miałby sens kupowania używek, w dodatku nie na polską trakcję, skoro można za podobny koszt, a może taniej przerobić kilkanaście siódemek na EU07A, tabor doskonale znany krajowym przewoźnikom. Niemiecka lokomotywa to nie jest odpowiednik VW Golfa, który można łatwo i tanio naprawić u każdego rozgarniętego mechanika.

  • advisor – 27.06.2017

    Czekałem, aż znajdą się fani ściągania tego do Polski i się nie zawiodłem :D

    Czy któryś z radosnych zwolenników tego rozwiązania może mi powiedzieć, jaki jest ekonomiczny sens sprowadzania już wyeksploatowanych pojazdów, które dodatkowo musiałyby przejść generalny remont i dostosowanie do napięcia 3 kV DC? Czy to nie jest raczej podejście typowego Janusza sprowadzającego Passata 1.9 TDI z przeświadczeniem, że "niemiec płakał jak sprzedawał, tylko do kościoła jeździł..."?

    Żałość bierze, że tylu u nas fanów szrotu "byle zachodni".

  • EU13-012 – 27.06.2017

    "15kV AC na 3kV DC - koszt przeróbki raczej nieopłacalny"

    E tam. Wyjąc trafo, włożyć chopper i tyle.

  • zeus04 – 28.06.2017

    Zakres prac przy przeróbce BR120 na 3kV + modernizacja i naprawa główna - mniejszy niż w przypadku EU07 na EU07A...

  • Tomek – 28.06.2017

    @advisor,
    sprowadzenie używanych lokomotyw z Niemiec będzie bodźcem do zmiany napięcia na sieci kolejowej PKP PLK ;)

    @zeus04,
    posiadasz wiedzę jaki jest orientacyjny koszt takiej przeróbki/modernizacji?

  • kolejFAN – 28.06.2017

    @advisor
    to fani wszystkiego i byle czego ... byle "made in germany", to nowa targowica pokolenie "gw wie lepiej"

  • guido – 28.06.2017

    Golfa II tanio sprzedam.Kurt z Hanoveru. :)))))

  • EU44-010 – 30.06.2017

    Zamiast ściągać szepty to lepiej zainwestować w Griffiny.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...