TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wyprzedaż lokomotyw w Deutsche Bahn
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.06.2017 10:07:45 12 komentarzy
Wyprzedaż lokomotyw w Deutsche Bahn (foto: Wikipedia/Lars Steffens, lic. CC BY-SA 2.0)

Deutsche Bahn sprzedają lokomotywy klasy 120.1 i 120.2. Kto będzie ich nowym właścicielem?

Lokomotywy serii 120.1 są przystosowane do kursowania po sieci 15 kV AC z prędkością 200 km/h. Przez przewoźnika są wykorzystywane w transporcie dalekobieżnym. W ostatnich latach ich praca zmniejszyła się, głównie z uwagi na wprowadzenie do ruchu nowych jednostek ICE3, ICE4 oraz pociągów typu push-pull IC2. Wprowadzenie większej liczby pociągów ICE4 i IC2 jest planowane od grudnia 2017, stąd decyzja o sprzedaży lokomotyw, które staną się niepotrzebne.

Osiem takich lokomotyw zmodernizowano w 2007 r. Jako klasa 120.2 umożliwiały prowadzenie pociągów piętrowych "push-pull" w barwach DB Regio. W najbliższym czasie zostaną one zastąpione przez nowe Traxx-y Bombardiera.

Wszystkie lokomotywy zostały zbudowane w 1987 roku jako klasa 120.1 i pierwotnie zostały zaprojektowane do użytkowania w ruchu towarowym i ruchu pasażerskim. Potencjalnych nowych właścicieli DB poszukują dla wszystkich lokomotyw tej serii.



Sprawdź też:
lokomotywa
Deutsche Bahn
  • El Pedro – 27.06.2017

    Przerobic i do Polski aby zastapic stare siodemki

  • Tomek – 27.06.2017

    aż się prosi o sprowadzenie ww. maszyn do Polski. Jest wszak u nas jeden, wiadomy przewoźnik który w wyniku swojej cudownej polityki taborowej od kilku lat zmaga się z deficytem lokomotyw oraz wagonów. Na polskie potrzeby byłyby one jak znalazł. Otwartym pozostaje pytanie czy IC w ogóle jest zainteresowane ewentualnym pozyskaniem niemieckich lokomotyw.

  • kolejarz – 27.06.2017

    15kV AC na 3kV DC - koszt przeróbki raczej nieopłacalny

  • stoker – 27.06.2017

    Myślę że dobrym rozwiązaniem byłby zakup jakiejś partii tych lokomotyw przez Pesę albo Newag, modernizacja z dostosowaniem do warunków polskiej infrastruktury i sprzedaż lub leasing polskim przewoźnikom. A najlepiej gdyby dało się je przebudować na pojazdy dwusystemowe, zdolne do jazdy w PL i DE, a nawet w Czechach i Austrii.

  • kolejarz – 27.06.2017

    Jaki niby miałby sens kupowania używek, w dodatku nie na polską trakcję, skoro można za podobny koszt, a może taniej przerobić kilkanaście siódemek na EU07A, tabor doskonale znany krajowym przewoźnikom. Niemiecka lokomotywa to nie jest odpowiednik VW Golfa, który można łatwo i tanio naprawić u każdego rozgarniętego mechanika.

  • advisor – 27.06.2017

    Czekałem, aż znajdą się fani ściągania tego do Polski i się nie zawiodłem :DCzy któryś z radosnych zwolenników tego rozwiązania może mi powiedzieć, jaki jest ekonomiczny sens sprowadzania już wyeksploatowanych pojazdów, które dodatkowo musiałyby przejść generalny remont i dostosowanie do napięcia 3 kV DC? Czy to nie jest raczej podejście typowego Janusza sprowadzającego Passata 1.9 TDI z przeświadczeniem, że "niemiec płakał jak sprzedawał, tylko do kościoła jeździł..."?Żałość bierze, że tylu u nas fanów szrotu "byle zachodni".

  • EU13-012 – 27.06.2017

    "15kV AC na 3kV DC - koszt przeróbki raczej nieopłacalny"E tam. Wyjąc trafo, włożyć chopper i tyle.

  • zeus04 – 28.06.2017

    Zakres prac przy przeróbce BR120 na 3kV + modernizacja i naprawa główna - mniejszy niż w przypadku EU07 na EU07A...

  • Tomek – 28.06.2017

    @advisor,sprowadzenie używanych lokomotyw z Niemiec będzie bodźcem do zmiany napięcia na sieci kolejowej PKP PLK ;)@zeus04,posiadasz wiedzę jaki jest orientacyjny koszt takiej przeróbki/modernizacji?

  • kolejFAN – 28.06.2017

    @advisorto fani wszystkiego i byle czego ... byle "made in germany", to nowa targowica pokolenie "gw wie lepiej"

  • guido – 28.06.2017

    Golfa II tanio sprzedam.Kurt z Hanoveru. :)))))

  • EU44-010 – 30.06.2017

    Zamiast ściągać szepty to lepiej zainwestować w Griffiny.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...