TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wysoka awaryjność ED250, czy poseł się pomylił?
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.03.2017 10:37:53 17 komentarzy
Wysoka awaryjność ED250, czy poseł się pomylił?

W pierwszych dniach stycznia 2017 r. nadzorowane przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa PKP Intercity informowały o wysokiej awaryjności składów serii ED 250, co w konsekwencji spowodowało wielogodzinne opóźnienia pociągów uruchamianych przez tę spółkę ? pisze w interpelacji poseł Marek Krząkała.

I nie będziemy ukrywać, że mamy swoistą zagwozdkę. Czy rzeczywiście składy ED250 zaczęły się psuć czy też poseł po prostu pomylił się. Nie przypominamy sobie bowiem, żeby przewoźnik informował o takiej sytuacji. Niewiele wyjaśniają też pytania jakie stawia Ministrowi. Oto one:

Ile wynosił współczynnik dostępności składów ED 250 (Pendolino) w latach 2015-2016?

Ile wynosił współczynnik dostępności składów ED 160 (Flirt) w latach 2015-2016?

Ile wynosił współczynnik dostępności składów ED 161 (Dart) w latach 2015-2016?

Ile wynosił współczynnik dostępności lokomotyw SU 160 (Gama) w latach 2015-2016?

Ile wynosił współczynnik dostępności lokomotyw EU 07 w latach 2015-2016?

Ile wynosił współczynnik dostępności lokomotyw EP 07 w latach 2015-2016?

Ile wynosił współczynnik dostępności lokomotyw EP 09 w latach 2015-2016?

Jeżeli składy ED 250 wykazują niską dostępność, w porównaniu do innych typów pojazdów eksploatowanych przez PKP Intercity, to jakie Pan Minister podejmie działania w celu poprawy tych wskaźników lub wyegzekwowania od ich producenta ewentualnych kar umownych?

W ostatnim z nich mamy wyraźne wskazanie na awaryjność ED250. Co więcej poseł pyta o działania zmierzające do wyegzekwowania kar od producenta, przypomnijmy jest nim Alstom. Same pytania, jeśli rzecz jasna resort do spółki z przewoźnikiem zdecydują się na nie szczegółowo odpowiedzieć, wiele wyjaśnią. Czekamy zatem z niecierpliwością na stanowisko w przedmiotowych kwestiach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED250
Pendolino
Alstom
  • Dave – 23.03.2017

    Z awaryjnością ED250 to chyba żart?! Chyba poślinie chodziło o "PesaŻarty" ED-161 a nie Pendolina, które akurat awaryjne w sposób uniemożliwiające ich funkcjonowanie i kursowanie NIE SĄ!

  • gutek – 23.03.2017

    Dave-Pendolino to byśmy chcieli mieć a kupiliśmy lepszego kibla

  • Świrek – 23.03.2017

    Wcale bym się nie zdziwił jakby ten badziew się zepsuł.

  • PKP – 23.03.2017

    Do durnego Swirka...badziew to PESA sprzedala pt Dart, to pseudo Polskie PESOGownolino jest totalnym zartem na torach

  • Świrek – 23.03.2017

    Ulżyło. Cieszę się że pomogłem.

  • czyngis – 23.03.2017

    Jezu jaki ściek, co się dzieje z tym forum... Dramat.

  • Rafel – 23.03.2017

    Świerk z Bydgoszczy jesteś?

  • Świerk – 23.03.2017

    A skąd. Z Nowego Sącza. Taka mieścinka niedaleko Krynicy.

  • Fronek – 24.03.2017

    Hahahaha smiech na sali....Posłowie są tak głupi, że nie powinni zajmować sie wogóle gospodarką. Wypowiedz posła bez sensowna, a artykuł dziwny i o to chodzi, by kazdy pisał komenty jescze tylko lajki dodajcie szanowna redakcjo...

  • funiek – 24.03.2017

    EEE Alstom miesci sie we Włoszech i Francji w razie awarii jedzie wiecej kilometrów i stad może taka niedostepnosc w razie awarii, to normalne,Darty i flirty są produkowane w polsce i szybko są dostepne bo naprawa odbywa sie w polsce, wezcie to pod uwagę!!! Kiepsko myślący Krząkało nie krząkaj...ludzie jezdza pendolino i są bardzo zadowoleni!

  • Mikołajek – 24.03.2017

    Co za bzdura skąd wy to macie.

  • pyrlander – 24.03.2017

    Pan(p)oseł pomylił Pendolino, z - jak to kiedyś określił pos. Bru(ź)dziński - z "polskim Pendolino produkcji zakładów, które wytwarzają pociągi takie same, a nawet lepsze". To prawie dokładny cytat z programu "Kawa na ławę" z okresu kampanii wyborszej, gdy późniejsza PBS jeździła samochodami, a ówczesna PEK pociągami (pech chciał, że w relacjach również, choć nie tylko) obsługiwanych przez składy Alstomu. Najwyraźniej ekspertoza kolejowa jest zakaźna i przenosi się międzyklubowo!

  • pyrlander – 24.03.2017

    @Mikołajek - z interpelacji (p)osła Krząkały - http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=531F2203

  • pyrlander – 24.03.2017

    Jeśli nie otwiera się, usuńcie z wiersza adresowego fragment od " Czytaj więcej"

  • Czy my czytamy tę samą interpelację? – 24.03.2017

    Bardzo Cenię InfoRail, ale czasem - gdy odwołujecie się do dokumentów - mam wrażenie, że osoby, które piszą artykuły mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem.No i czy tak trudno sięgnąć do źródła? - Koleś powołuje się na wypowiedzi PIC-a i proszę. Były takie wypowiedzi: http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/podroz-byla-dluzsza-o-dwie-i-pol-godziny-wszystko-przez-defekt-pendolino/Szukałem jakieś 7 sekund, więc były na pewno też inne.

  • Czy my czytamy tę samą interpelację? (2) – 24.03.2017

    No i poza wszystkim to strasznie jestem ciekaw co PIC odpowie na Interpelację. Ewidentnie widać, że Poseł musi wiedzieć, że wcale nie jest tak źle i tak naprawdę cały dokument bije w Darty! :D

  • andy w. – 24.03.2017

    Jeśli Poseł PO zadaje tak szczegółowe pytania nt. taboru to moim zdaniem oznacza mniej więcej tyle, że w Taborze IC są nadal jakieś złogi po bandzie Shreka

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....