Trwają rozmowy dot. organizacji przewozów kolejowych w województwie lubuskim. Obecnie realizowana jest umowa ze spółką Przewozy Regionalne.
Od 2015 roku dopłacamy do Przewozów Regionalnych 45 mln zł. Jest to największa pozycja w budżecie. Wzrosły koszty – zwłaszcza paliwa, rosną koszty wynagrodzeń, więc mam nadzieję, że spotkamy się podczas tych rozmów w jakimś momencie i udam nam się je zakończyć kompromisem. Mam nadzieję, że stanie się to w ciągu miesiąca – podkreśla marszałek Elżbieta Anna Polak.
Lubuski Oddział Spółki Przewozy Regionalne realizuje zdecydowaną większość przewozów kolejowych o charakterze użyteczności publicznej na terenie województwa lubuskiego. Przewozy te, zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, są organizowane przez województwo, które każdego roku przekazuje środki na ten cel:
2013 r. – 38,7 mln zł
2014 r. – 39,5 mln zł
2015 r. – 43 mln zł
2016 r. – 45 mln zł
2017 r. – 45,24 mln zł
2018 r. – 45,24 mln zł
2019 r. (zapis w budżecie) – 45,75 mln zł
Rozmowy z prezesem spółki Przewozy Regionalne dot. m.in. kosztów realizacji umowy za rok bieżący, a także kontynuacji współpracy po 2020 roku (w grudniu 2020 wygasa obecna umowa). Cieszę się, że pan prezes podjął rozmowy dotyczące jakości, skuteczności i niezawodowości przewozów w ramach realizowanej umowy, ale chcę też żebyśmy poszukali wspólnych argumentów, aby kontynuować tę współpracę w najbliższych latach. Musimy się zdecydować jaką formułę przyjąć, jeżeli chodzi o planowanie przewozów kolejowych na terenie województwa lubuskiego. Jednym z rozwiązań jest kontynuacja współpracy z PR. Musimy wspólnie podjąć wysiłek, aby doprowadzić do szczęśliwego rozwiązania. Liczmy na to, że obecne problemy będą ulegały systematycznej poprawie i zapewnimy ciągłość i niezawodność przewozów – podkreślał członek zarządu Marcin Jabłoński.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.