TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wyższe odszkodowania dla pasażerów kolei za opóźnienia
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 15.11.2018 16:00:28 2 komentarze
Wyższe odszkodowania dla pasażerów kolei za opóźnienia

Parlament Europejski zagłosował w czwartek za wzmocnieniem praw pasażerów kolei. Znowelizowane przepisy mają wprowadzić wyższe stawki odszkodowań za opóźnienia pociągów i lepszą pomoc dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, które podróżują koleją.

Posłowie do PE zdecydowali o zwiększeniu odszkodowań za opóźnienia dłuższe niż godzina z 25 do 50 proc. ceny biletu. W przypadku opóźnienia o co najmniej półtorej godziny pasażerowie mieliby prawo do odszkodowania w wysokości 75 proc. ceny biletu, a jeśli będzie ono większe niż dwie godziny - 100 proc. ceny biletu.

Parlament chce również, by pasażerowie spóźnieni na przesiadkę z powodu opóźnienia poprzedniego pociągu nie byli pozostawiani sami sobie. Posłowie proponują, aby w przypadku podróży wieloetapowej, gdy pasażerowi wydano kilka biletów, prawo pasażera do informacji, pomocy i odszkodowania było takie samo jak w przypadku otrzymania jednego biletu.

Ponadto posłowie odrzucili propozycję zwolnienia przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania pod pretekstem "wyjątkowych okoliczności".

PE postuluje także, aby pomoc dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej była bezpłatna i dostępna na większych stacjach bez konieczności wcześniejszego powiadomienia. Natomiast w przypadku, gdy pomoc takim osobom potrzebna jest na mniejszych stacjach, ograniczony ma być czas wymagany na wstępne powiadomienie o tym.

Parlamentarzyści chcą również, aby pasażerowie mieli prawo zabrać ze sobą do pociągu rower, w tym także w pociągach dużych prędkości, dalekobieżnych, transgranicznych i lokalnych. Nowe i odnowione pociągi będą musiały mieć dobrze oznaczone miejsca do transportu rowerów.

Znowelizowane przepisy - w opinii PE - powinny być też stosowane w odniesieniu do kolei podmiejskich.

Sprawozdawcą projektu był polski europoseł Bogusław Liberadzki (Socjaliści). "To wielki dzień dla praw konsumentów. Już wkrótce pasażerowie będą mogli wziąć rower do każdego pociągu, a osoby o ograniczonej sprawności ruchowej będą mogły oczekiwać lepszej pomocy na stacjach i w pociągach. Parlament bardzo poważnie traktuje prawa konsumentów, dlatego proponujemy również wyższe odszkodowania w przypadku opóźnień i chcemy zapewnić pełną ochronę przepisów pasażerom podróżującym na trasach obejmujących więcej niż jedno połączenie i posiadającym osobne bilety" - wskazał.

Kosma Złotowski (PiS) powiedział dziennikarzom w Strasburgu, że w nowych regulacjach chodzi o to, aby pasażerowie kolei mieli podobne prawa jak pasażerowie podróżujący samolotami, o których się dba, np. zapewniając asystę na lotnisku. "Tak ma być też na kolei" - dodał Złotowski.

"Planowanie podróży koleją dla osoby niepełnosprawnej to wyzwanie niczym wejście zimą na K2. Wiem coś o tym, bo jako osoba niepełnosprawna wielokrotnie miałem kłopoty na dworcach, szczególnie kiedy okazywało się, że pociąg lub peron nie jest dostępny. Mam nadzieję, że dzięki zaproponowanym przez nas rozwiązaniom niepełnosprawni będą mogli wreszcie z przyjemnością jeździć także pociągami" – mówił z kolei europoseł Marek Plura (PO).

W głosowaniu 533 europosłów opowiedziało się za, 37 było przeciw i 47 wstrzymało się od głosu. Negocjacje w sprawie ostatecznego brzmienia nowych przepisów będą mogły się rozpocząć po przyjęciu stanowiska przez kraje członkowskie w ramach Rady UE.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
pasażer
Unia Europejska
  • Sebbastian Pioro – 15.11.2018

    Żeby zmusić koleje do punktualności - kolej powinna płacić odszkodowania już za kwadrans spóźnienia - 25%... Za pół godziny spóźnienia 50%, za godzinę spóźnienia - powinno być 100% zwrotu- a za spóźnienia powyżej 90 minut - powinien być zwrot 100% ceny biletu oraz odszkodowanie w wysokości ceny biletu. Niestety - te kary i tak są zbyt niskie by kolej chciała być punktualna...

  • Kamil Nowakowski – 15.11.2018

    Ale w Polsce powinny być autobusy zastepcze dla PKP na stale, wrazie wypadkow na torowiskach, czy nawet nagle zablokowanie pociagow, a nie ponad 3 godziny czekania az PKP zadzwonia po jakies autobusy...

  • Marcin Nejman – 16.11.2018

    Odszkodowanie powinno być automatyczne. Dla każdego kto płaci karta/aplikacją/BLIKiem itp. zwrot powinien być z automatu po opóźnieniu pociagu. Technologicznie nie jest to żaden kosmos. To by zmusiło PKP do punktualności i odpowiedzialności za swoje usługi. A pasażerów zachęciło do porzucenia gotówkowego zakupu biletów.

  • kolejFAN – 16.11.2018

    ciężko to widzę...IC pójdzie z torbami, no chyba że większość osób nie będzie składać wniosków o zwrot jak obecnie..

  • zeus04 – 16.11.2018

    Wszelkie koszty i tak każda firma przenosi na klienta końcowego, a zatem?...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....