TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z 20 do 40 km/h. Wzrośnie prędkość handlowa pociągów
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 15.05.2019 08:21:07
Z 20 do 40 km/h. Wzrośnie prędkość handlowa pociągów

Dzięki inwestycjom infrastrukturalnym w ciągu 4-5 lat tzw. prędkość handlowa pociągów towarowych wzrośnie z obecnych ok. 20 km/h do średniej europejskiej 40 km/h – zapowiedział we wtorek w Katowicach prezes spółki PKP PLK Ireneusz Merchel.

Występując na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach szef zarządcy kolejowej infrastruktury przypomniał, że z punktu widzenia przewozów towarowych nie są najważniejsze prędkości chwilowe pociągów, lecz tzw. prędkość handlowa, uzależniona głównie od przepustowości odpowiednio przystosowanych szlaków i płynności ruchu.

Merchel przypomniał, że wobec skali prowadzonych dziś inwestycji, przewóz towarów koleją odbywa się stosunkowo wolno. "Jeśli prędkość handlowa jest teraz stosunkowo niska, na poziomie 20 km/h – mówimy o czasie dostarczenia ładunku – przy obecnych inwestycjach naszym celem jest nie zwiększanie, a utrzymanie tej prędkości" - zastrzegł.

"Natomiast za kilka lat, cztery-pięć lat powinien nastąpić skokowo wzrost do poziomu ok. 40 km/h, a to jest dzisiaj średnia europejska" - zaakcentował prezes PKP PLK.

Nawiązał też do dyrektyw unijnych wymagających, aby do końca 2030 r. tzw. sieć bazowa TEN-T, czyli europejskich korytarzy transportowych (w Polsce to linie: E 20, E 30, E 59, C-E 59, E 65, C-E 65 i E 75) była dostosowana m.in. do parametrów nacisku 22,5 tony na oś i długości składów 750 m.

Jak zaznaczył szef PLK, nie zawsze dotychczasowe modernizacje głównych linii prowadziły do osiągnięcia tych parametrów, jak np. w przypadku linii E 20 od Poznania do niemieckiej granicy. "Obecnie modernizowany odcinek Warszawa – Poznań już to zapewnia, kolejne poprawki trzeba wykonać do przejścia Terespol. Na pewno do lat 2027-30 będziemy mieli te linie przystosowane" - uznał.

Członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych Grzegorz Fingas mówił w Katowicach, że zgodnie z przyjętą w ub. roku strategią spółki, chce ona wzmocnić swoją pozycję w zakresie przewozów intermodalnych. "Widzimy olbrzymi potencjał rynku, a w tym naszą szansę na rozwój, w ramach (chińskiej - PAP) inicjatywy Pasa i Szlaku" - wskazał.

"W ostatnim czasie obserwujemy znaczący wzrost przewozów w tym obszarze – w ub. roku było to 6 tys. jednostek transportowych, które przetransportowaliśmy w ramach tej inicjatywy. To potencjał, który chcemy budować obok tradycyjnych przewozów, które są naturalną przewagą konkurencyjną Cargo" - ocenił Fingas.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra wskazał na potrzebę tworzenia warunków, aby transport z dalekiego Wschodu w jak największym stopniu mógł korzystać z polskich linii kolejowych, którymi przebiegają europejskie szlaki transportowe E20 (Kunowice – Poznań – Warszawa – Terespol) i E30 (Zgorzelec - Wrocław - Katowice – Kraków – Medyka).

"To linie, które mają bardzo dobre warunki eksploatacyjne. Mamy jedno z większych przejść granicznych w Małaszewiczach (pod Terespolem - PAP), które jest modernizowane, dostosowywane, aby kilkanaście par pociągów dobowo mogło przez nie przejeżdżać. Natomiast jako regulator obawiamy się, że w perspektywie pięciu, dziesięciu, piętnastu lat przejście to może być niewystarczające" - uznał.

"Dlatego nie mamy wątpliwości, że powinniśmy się przygotować, aby drugie takie przejście, a być może – jeśli będą takie potrzeby – kolejne przejścia były przygotowane, aby towar ze wschodu przejeżdżał na zachód Europy przez wschodnią granicę Polski" - zdiagnozował szef UTK.

Prezes PLK przypomniał jednak, że obecnie przejście w Terespolu maksymalnie nie jest jeszcze wykorzystywane. Przy możliwościach odprawy 14 par pociągów na dobę, obecnie przejeżdża przez nie średnio 7-10 par pociągów. "Natomiast biorąc pod uwagę przewidywany zwiększony wolumen pociągów, prowadzimy już prace projektowe" - poinformował.

"Będziemy mieli dokumentację i na pewno chcielibyśmy zbudować w ciągu dwóch lat tzw. Terespol-bis towarowy i dodatkowy most na Bugu, co pozwoli na zwiększenie ruchu z tych 14 do 40-50 pociągów. Czyli mówimy: razy trzy w stosunku do stanu obecnego i o tym, że gdy zakończymy modernizację linii E20 będziemy przygotowani w ciągu kilku lat, żeby tych towarów było przewożonych znacznie więcej" - zadeklarował Merchel.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
PKP CARGO
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....