TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z Berlina do Warszawy w niecałe 5 godzin
PAP - Opublikowano: 13.09.2015 19:30:50 1 komentarz
Z Berlina do Warszawy w niecałe 5 godzin

Przedstawiciele Polski i Niemiec dyskutowali w piątek w Poczdamie o możliwościach usprawnienia połączeń kolejowych między obu krajami. Prezes PKP Jakub Karnowski powiedział, że od grudnia pociągi będą pokonywały trasę Warszawa-Berlin w 4 godz. i 57 min. "To jest sukces naszej współpracy" - podkreślił Karnowski. Jak zaznaczył, skrócenie o pół godziny w porównaniu z obecnym czasem przejazdu nastąpi od nowego rozkładu jazdy, czyli od 9 grudnia.

Inicjatywa zorganizowania pierwszego "szczytu kolejowego" wyszła od premiera Brandenburgii Dietmara Woidke pełniącego równocześnie funkcję koordynatora rządu Niemiec do spraw współpracy międzyspołecznej i przygranicznej z Polską. Polityk SPD powiedział, że infrastruktura kolejowa między obu państwami "częściowo uległa poprawie, ale częściowo stała się gorsza niż kilka lat temu".

Podsekretarz stanu w polskim ministerstwie infrastruktury i rozwoju Sławomir Żałobka podkreślił, że kontakty ze stroną niemiecką na szczeblu roboczym mają miejsce "bezustannie". "Rozbudowa połączeń jest naszym priorytetem - zapewnił. Jak zaznaczył, "w ciągu kilku lat" ma dojść do dokończenia budowy głównych linii komunikacyjnych między Polską a Niemcami.

Szef Niemieckich Kolei (Deutsche Bahn) Ruediger Grube zapowiedział zmodernizowanie do 2020 roku trasy Berlin-Szczecin. Wynoszący obecnie dwie godziny czas przejazdu ma zostać skrócony do 80 minut. Trasa zostanie zelektryfikowana, co pozwoli pociągom rozwijać prędkość do 160 km na godz. Pomiędzy obu miastami zostaną ułożone dwa tory.

Uczestnicy spotkania zapowiedzieli ponadto uruchomienie w okresie od maja do września 2016 roku specjalnego połączenia Berlin-Wrocław w związku z pełnieniem przez stolicę Dolnego Śląska funkcji Europejskiej Stolicy Kultury. Bilet na tej trasie ma kosztować tylko 19 euro, co będzie możliwe dzięki dotacji w wysokości 100 tys. euro z budżetu Brandenburgii i Berlina.

Grube poinformował, że na razie nie planuje się przywrócenia połączenia na trasie Gorzów-Berlin. Nie ma także planów reaktywacji linii Berlin-Poznań. Ta trasa okazała się mało atrakcyjna i nierentowna - wyjaśnił prezes DB.

PKP i Deutsche Bahn powołały grupę roboczą, która ma w przyszłości sprawniej rozwiązywać powstające problemy. Sekretarz stanu w niemieckim ministerstwie komunikacji Enak Ferlemann wyjaśnił, że eksperci z obu krajów zajmą się polepszeniem procedur przetargowych, zabezpieczeniem długofalowego finansowania projektów oraz uzgadniania ofert i kwestiami taboru kolejowego. "Musimy patrzeć na te problemy ze wspólnej perspektywy" - apelował Ferlemann.

Strona niemiecka podkreśliła, że jej celem jest przywrócenie w przyszłości kursowania pociągu "Wawel" z Berlina do Krakowa. Od grudnia br. pasażerowie udający się z Drezna do Wrocławia będą mogli przesiadać się bezpośrednio na dworcu w Goerlitz, bez konieczności przechodzenia na stację po polskiej stronie. Jedna ze spółek DB rozważa ponadto możliwość uruchomienia połączenia Berlin-Toruń.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Berlin
PKP SA
Deutsche Bahn
  • pyrlander – 13.09.2015

    Skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Berlina jest obecnie uwarunkowane jedynie modernizacja szlaku z Frankfurtu do ... Berlina, więc tak Niemcy, jak i J. Karnowski mogą sobie opowiadać bajki do woli.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....