TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z opolskiego szybciej koleją do śląskiego
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 21.09.2017 23:02:43 2 komentarze
Z opolskiego szybciej koleją do śląskiego (foto: PKP PLK)

Za 412 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują odcinek Opole – Kędzierzyn-Koźle na międzynarodowej trasie E30. Prawie o połowę skróci się czas podróży między stolicą województwa a miastem Kędzierzyn-Koźle.

W czwartek w Opolu podpisano umowę z wykonawcami prac obejmujących modernizację linii i zwiększających bezpieczeństwo na przejazdach i komfort obsługi na 10 stacjach i przystankach przy trasie Opole - Kędzierzyn-Koźle. Inwestycja jest częścią Krajowego Programu Kolejowego.

Przebudowa obejmie ok. 44 km linii, z tego blisko 38 km linii Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice i 6 km pomiędzy Opolem Groszowicami a Opolem Zachodnim. Wymienionych zostanie przeszło 80 rozjazdów. Sprawny przejazd pociągów w okresie zimowym zapewni zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów. Zaplanowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Dla zapewnienia odpowiedniej mocy dla szybszych i cięższych pociągów zostaną zmodernizowane dwie podstacje trakcyjne. Umowa obejmuje także remont 12 nastawni, m.in. w Kędzierzynie -Koźlu, Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa 25 przejazdów. Oprócz nowej nawierzchni na niektórych zostanie zamontowany monitoring. Odnowionych zostanie 49 obiektów inżynieryjnych, w tym cztery wiadukty i osiem mostów. Obiekty te będą przystosowane do większej prędkości i większych obciążeń pociągów.

Inwestycja zapewni o połowę krótszy czas podróży na trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole. Pociągi międzyregionalne będą mogły jechać o ok. 25 minut krócej; podróż potrwa nie 50 minut, lecz ok. 25 minut. Dzięki podwyższeniu peronów i wyposażeniu ich w nowe wiaty, ławki i oświetlenie poprawi się komfort pasażerów. Dzięki pochylniom, windom, odpowiedniej nawierzchni, obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla pasażerów planowane są nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie-Koźlu i Zdzieszowicach, oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice.

"Kolejna podpisana przez PLK umowa za 412 mln zł na modernizację linii Opole - Kędzierzyn-Koźle pokazuje, że Krajowy Program Kolejowy wchodzi w etap realizacji. To oznacza, że w kolejnych latach pojedziemy szybciej, bezpieczniej, a nowoczesne perony, m.in. te na Opolszczyźnie, będą zachęcały do korzystania z kolei" – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja będzie realizowana w formule "projektuj i buduj". Dofinansowanie ze środków unijnych CEF to przeszło 260 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum PORR Polska Construction S.A. i Trakcja System Sp. z o.o.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
opolskie
śląskie
PKP PLK
remont
  • Przemo – 22.09.2017

    Zmodernizują czyli prędkość bedzie 160 km/h dla pociągów osobowych.W tekście nigdzie nie ma o tym informacji.Pisze o tym ponieważ jakiś czas temu były rozmowy że nie bedzie modernizacji tylko rewitalizacja.Ale widocznie poszli po rozum do głowy.

  • Zajaclib – 22.09.2017

    To jest rozszerzona rewitalizacja, a nie modernizacja.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....