Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Piły do Poznania szybciej. Ale dopiero za dwa lata

inforail
07.11.2017 08:54
0 Komentarzy

Około 80 minut, czyli40 minut krócej niż dotąd potrwa od grudnia 2019 roku podróż pociągiem międzyPoznaniem a Piłą.

Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja linii odługości 94 kilometrów kosztować będzie 500 mln zł.

Inwestycja, poza skróceniem czasu podróży, przyczyni się dopoprawy przepustowości linii, zwiększenia dostępności transportu kolejowego,poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego i podróżnych oraz poprawy dostępnościdla osób niepełnosprawnych.

Od września trwają prace na odcinku Poznań – Oborniki Most odługości ponad 25 km. Obejmują one sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne orazjeden z dwóch torów. Przebudowywane są też przystanki w Wargowie, Złotnikach,Poznaniu Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie. Powstają nowe przystanki PoznańPodolany i Złotniki Osiedle Grzybowe.

„Prace prowadzimy z użyciem wysoko wydajnych maszyn. Z tzw.kombajnem do wymiany nawierzchni torowej wymieniliśmy w ciągu dwóch tygodni 25km nawierzchni: podkłady i szyny. Prace zostaną zakończone ok. 20listopada” – powiedział Siegfried Weindok, reprezentujący wykonawcęinwestycji, firmę PORR w poniedziałek na konferencji prasowej.

Prace są prowadzone przy rozkładowym ruchu pociągów międzyPoznaniem a Obornikami i Piłą.

Do marca 2018 roku prowadzone będą prace związane z budowąnowego Lokalnego Centrum Sterowania. Potem ruszy modernizacja drugiego toruPoznań – Oborniki Most, oraz mostu na Warcie w Obornikach. Wykonawca przystąpiteż do modernizacji jednotorowego odcinka łączącego Oborniki z Piłą. W tymczasie wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Linia Poznań – Piła na długości 59 km jest linią jednotorowąi taki układ zostanie zachowany mimo modernizacji.

Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć zprędkością do 120 km na godzinę, poprawi się też przepustowość linii. Obecnie,w zależności od danego odcinka, prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a wniektórych miejscach zaledwie 30 km/h.

„To dla nas bardzo ważna inwestycja, podkreśla ona wagęruchu aglomeracyjnego i regionalnego między Poznaniem a Piłą. Poprawi się nietylko czas przejazdu, ale też komfort podróży; dzięki przebudowanym peronomłatwiej będzie wsiąść do pociągu. Modernizujemy przejazdy, podnosimy więcbezpieczeństwo” – powiedział Arnold Bresch z zarządu PKP Polskich LiniiKolejowych S.A.

„Patrząc z perspektywy Poznania i Wielkopolski, sytuacjawęzła poznańskiego jest komfortowa: praktycznie wszystkie linie sązmodernizowane lub trwa ich modernizacja. Kończymy modernizację linii E59Poznań – Czempiń, mamy zmodernizowaną linię E20 na zachód, prowadzimy pracę wkierunku na wschód, trwają też prace między Poznaniem a Szczecinem” -dodał.

Bresch zaznaczył, że PKP PLK przymierza się do kolejnych,istotnych dla Poznania inwestycji. W programie na następne lata, po 2023 roku,jest m.in. koncepcja dostosowania obwodowej, towarowej linii wokół stolicyWielkopolski do prowadzenia ruchu pasażerskiego, a także plan budowy trzeciegotoru między stacjami Poznań Główny i Poznań Wschód.

Linia nr 354 Poznań Główny – Piła Główna o długości 94 kmprzebiega przez obszar pięciu powiatów: poznańskiego, obornickiego,chodzieskiego i pilskiego oraz miasta Poznań. Jest zelektryfikowana, w jejprzebiegu znajduje się 8 stacji i 12 przystanków osobowych.

Wartość realizowanego obecnie projektu to 500 mln zł netto,z czego 85 proc. pochodzi z dofinansowania ze środków WielkopolskiegoRegionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (WRPO 2014+).

W ramach przedsięwzięcia przewiduje się m.in. budowę czterechnowych przystanków osobowych.


Komentarze