TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z Południa Polski na Mazury ? czy taki bezpośredni pociąg jest potrzebny?
InfoRail - Opublikowano: 13.09.2016 22:40:11 12 komentarzy
Z Południa Polski na Mazury ? czy taki bezpośredni pociąg jest potrzebny?

Od kilku lat na mapie połączeń kolejowych w Polsce brakuje dogodnego połączenia kolejowego łączącego Polskę południową z niezwykle atrakcyjnym i uczęszczanym przez dziesiątki tysięcy Polaków rejonem Mazur ? twierdzi poseł Jacek Osuch.

I dodaje, że co roku tysiące mieszkańców Małopolski, Śląska, województwa świętokrzyskiego i Polski centralnej udaje się na urlop w ten urokliwy zakątek naszego kraju. Poseł przypomina, że o ile od lat w rozkładzie jazdy PKP funkcjonuje bezpośrednie połączenie kolejowe łączące Wrocław z Białymstokiem przez Korsze, Kętrzyn, Giżycko i Ełk (obecna nazwa pociągu TLK MAMRY) o tyle Kraków i Katowice w ?sezonie żeglarskim? takiego bezpośredniego połączenia nie mają.

W obecnym rozkładzie jazdy pokonanie odcinka z Krakowa do Giżycka zajmuje pociągami ekonomicznymi uruchamianymi przez wspomnianą spółkę (segment TLK, IC) od 8 do nawet 16 godzin. Pasażerowie nawet przy akceptowalnych czasach przejazdu skazani są jednak na uciążliwe przesiadki. Uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego (pociągu lub grupy wagonów) przyczyni się nie tylko do polepszenia oferty przewozowej i wzrostu potencjału tego zakątka Polski, ale także wpłynie na zmniejszenie liczby pojazdów na drogach.

Poseł podkreśla, że lukę w kursowaniu pociągów starają się wypełniają autobusy PKS, które nocą pokonują odcinek ze stolicy Małopolski do Giżycka w czasie 12,5 godzin. Podróż autobusami nie jest jednak tak komfortowa jak pociągami. Ponadto wiele grup pasażerów (studenci, uczniowie, emeryci itp.) uzyskuje w pociągach PKP Intercity prawo do ulg zarówno tych ustawowych jak i handlowych.

Wobec powyższego poseł Jacek Osuch zwrócił się z wnioskiem o rozważenie uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Katowice - Olkusz - Kielce/Kraków - Miechów - Kielce - Warszawa - Giżycko - Białystok w sezonie od maja do września 2017 r.

Pilotażowo połączenie mogłoby być uruchamiane wyłącznie w określone dni tygodnia tj. z Krakowa i Katowic w piątki/soboty z Białegostoku i Giżycka z soboty/niedziele. Połączenie powinno umożliwić nocną podróż pasażerom z możliwością dotarcia do Giżycka ok. godz. 9-10.

Co sądzicie o takim pomyśle? W tej sprawie czekamy też na stanowisko MIB. Do tematu wrócimy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Giżycko
TLK
  • JanuszJG – 14.09.2016

    Nie powiem, że mieszkańcom woj. dolnośląskiego brakuje bezpośredniego połączenia z woj. warmińsko-mazurskim. Kiedyś było połączenie IR Mamry relacji Szklarska Poręba Górna - Olsztyn Główny. To połączenie powinno wrócić na stałe.

  • kolejFAN – 14.09.2016

    Należałoby puścić pociąg z Katowic/Krakowa do Suwałk przez Olsztyn, Giżycko,Ełk, Olecko ,po co go pchać do Białegostoku i wymieniać w Ełku loka? Nikt z Warszawy do Białego przez Olsztyn,Korsze,Ełk naokoło nie pojedzie..

  • Maciek z Lublina – 14.09.2016

    Szlak : Działdowo - Olsztyn jest jednotorowy , więc byłoby trudno , ale możliwa trasa TLK z Katowic na Mazury jest następująca : Katowice - Zawiercie - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola Karsznice - Inowrocław - Toruń - Jabłonowo Pomorskie - Iława - Ostróda - Olsztyn . Dla Krakowa taką relację ułożyć trudniej , ale może się da przez CMK i Łódź : Widzew , Chojny , Kaliską , z dołączeniem do TLK z Katowic na stacji Zduńska Wola Karsznice . To zabrałoby mniej czasu , niż jazda do Olsztyna na okrętkę szlakiem : Warszawa - Małkinia - Białystok - Knyszyn - Ełk - Kętrzyn - Olsztyn ... To chyba sensowne rozwiązanie ... Dobrą frekwencję miałoby to na pewno , więc wagony drugiej klasy w tym pociągu powinny być piętrowe , a z uwagi na rosnącą liczbę kilometrów linii na 160km/h , wagony te powinny być przystosowanymi do 160km/h .

  • qqqqq – 14.09.2016

    a ja bym pojechał Kraków - Koniecpol - Częstochowa (włączanie grupy z Gliwic lub Bielska-Białej przez Katowice, Zawiercie) - Piotrków Tryb. - Warszawa Wsch - Iława Gł. (grupa z Poznania) - Olsztyn Gł. - Kętrzyn - Giżycko - Ełk - Olecko - Suwałki.3 wag z Krakowa, 3 wagony z Bielska, 3 wagony z Poznania

  • kazik76 – 14.09.2016

    A ja bym dodał wagony do spania, Katowic przez Warszawę do Olsztyna

  • kolejFAN – 15.09.2016

    qqqqqq: przeciez taki pociąg 3 relacyjny byłby wiecznie opóźniony. Poza tym linię na Poznań czeka zamknięcie, więc dołączanie wagonów z Poznania byłoby niemożliwe.

  • Konkretnie – 15.09.2016

    Kiedyś istniała POGORIA relacji Racibórz?Ełk/Suwałki, ale zlikwidowano to połączenie, bo jeździło nim za dużo ludzi, choć pociąg omijał Łódź. Dochód PKP IC to publiczna kasa, więc nie ma po co tworzyć nowych pociągów. Jeżeli społeczeństwo daje kasę za free to po co się wysilać i tworzyć niepotrzebnie jakieś koszta?

  • lesnyowoc – 15.09.2016

    Były pociągi łączące południe Polski z Mazurami, chociażby Tour de Pologne z Katowic przez Warszawę , Czyżew, Szepietowo, Białystok, Ełk,Giżycko do Gdyni nawet...bez przesiadek, tłumy codziennie w sezonie wakacyjnym ale w trakcie remontu /zamkniecia linii Warszawa -Białystok zostało najpierw zawieszone a potem zlikwidowane mimo monitów pasażerów...To nic przyjemnego dla starszej osoby i matek z dziećmi przesiadki...Jestem za...Pozdrawiam

  • Fan kole – 15.09.2016

    Lata wstecz jeździł pociąg Pogoria z Raciborza do Ełku

  • MJ – 16.09.2016

    Oczywiście że takie połączenie powinno być. Nie musi być całoroczne. Wystarczy sezonowe, np. w wakacje. Niestety nie ponieważ region wschodni jest biedny i nie ma siły przebicia. Przykłady: Parę ładnych lat jeździł nocny z Białegostoku do Szczecina. Mimo że był popularny to został zlikwidowany pod pretekstem braku frekwencji.Obecnie jeździ pociąg "Hańcza". W Białymstoku następuje jego rozłączenie. Pierwsza grupa wagonów jedzie do Grodna. Druga po około 50 minutach rusza do Suwałk. Czy to jest normalne? Można skład rozłączyć w Sokółce i nie czekać tyle. Jednak IC szuka pretekstu żeby kolejny raz powiedzieć o nierentowności.Następna sprawa to czas podróży, godziny odjazdów i warunki. Zostały zamknięte linie lokalne przez które mogłyby być takie pociągi wytrasowane. Obecnie taki pociąg nie dość że musi jechać dłuższą drogą (turystyk) to jeszcze jego prędkość pozostawia dużo do życzenia. Przyjeżdżając do miasta turystycznego, docelowego w godzinach 19-21 jest mało czasu na szukanie kwatery...IC stawia tylko na pendolino i połączenia do Berlina. Reszta, szczególnie wschód jest kulą u nogi.Tyle Naszego że pogadamy sobie ;)PozdrawiamPs. w tym roku wybierałem się z rodziną do Zakopanego. Jakie było moje zdziwienie że w okresie wakacyjnym nie ma możliwości dojechać bezpośrednio pociągiem ekonomicznym z Suwałk do Zakopanego. Jedyne ekonomiczne połączenie jest o 5.33 z Warszawy a w drodze powrotnej przyjeżdża po 23. Pojawia się pytanie komu ono jest robione? Chyba tylko mieszkańcom stolicy ponieważ nikt z rejonów wschodnich nie ma szans aby dojechać i wrócić w takich godzinach z i do Warszawy.

  • Kuba – 16.09.2016

    Przez większość mojego życia kilka razy rocznie podróżuję na trasie Opole-Olsztyn-Opole. Przez większość czasu istniało połączenie z przesiadką we Wrocławiu ale zdarzały się również bezpośrednie. Pociąg zawsze był pełny, mało powiem były wręcz przepakowane. Jestem jak najbardziej za przywrócenia takiego połączenia ale co ma do powiedzenia przeciętny Polak. Zrobią i tak po swojemu a później i tak zlikwidują.

  • kolejFAN – 17.09.2016

    gdyby u nas koleją dalekobieżną zarządzały Ceske Drahy, mielibyśmy spójną siatkę połączeń między wszystkimi regionami kraju a tak to nie mamy nic - szambo i rewolucja co rozkład, a pociągów coraz mniej..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...