TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z Warszawy do Trójmiasta 200 km/h jeszcze w tym roku?
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.03.2019 10:31:56 1 komentarz
Z Warszawy do Trójmiasta 200 km/h jeszcze w tym roku?

Od nowego rozkładu jazdy edycji 2019/2020 pociągi z Warszawy do Trójmiasta mają pojechać z rozkładową prędkością 200 km/h.

Jak poinformował Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu o około 20 minut. Nie ma jednak złudzeń na uzyskanie takiej prędkości na całej trasie przejazdu. Nadal będą odcinki, gdzie pociągi zwolnią do 100 km/h.

Linia Warszawa - Gdańsk była przygotowana dla taboru funkcjonującego na terenie Polski na prędkość 160 km/h. Nawet mówiąc o prędkości 200 km/h myślano o Pendolino z wychylnym pudłem. Takiego nie mamy. W ostatnich dwóch latach podjęliśmy prace aby tę linię na większości trasy przystosować do 200 km/h dla tradycyjnego taboru – powiedział Ireneusz Merchel.

Szef PKP SA Krzysztof Mamiński kąśliwie dodał, że nie ma Pendolino bez wychylnego pudła. Jest za to ED250. Fakt faktem składy, które posiadają PKP Intercity wychylnego pudła nie mają. Stąd też trzeba traktować je jako tabor klasyczny.

Merchel dodał, że przygotowania do podwyższenia prędkości obejmują nie tylko prace przy torowisku, m.in. uzupełnienia tłucznia, ale także sieci trakcyjnej, która była szykowana na prędkości 160 km/h. Odbiory tych prac mają zacząć się w okolicach wakacji. Tak, aby wszystko było gotowe na grudzień 2019 roku. To plan ambitny – zaznaczył Merchel. Oby zakończył się powodzeniem…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
Trójmiasto
  • Karol Walczak – 14.03.2019

    Szkoda tego nawet komentować:)

  • Bartosz Lemke – 14.03.2019

    Szkoda za to ze Szczecin jest coraz bardziej odcięty od świata. Kiedy do nas 200 km/h?

  • Sławomir Błaszak – 14.03.2019

    czemu nie? Sprzęt da radę, tory też...

  • Ar Radzikowski – 14.03.2019

    Czarno to widzę 😁😁

  • Henryk Mongiało – 18.03.2019

    niech mi ktoś wytłumaczy, bo nie bardzo rozumiem. W 1993 roku zwykły ekspres z Warszawy do Gdyni, po zwykłym torowisku jechał 3,5 godz. A teraz super pendolino po dostosowanych torach mknie pół godziny krócej. Co takiego było wtedy, czego brakuje teraz? cyt. z internetu

  • 66wg – 18.03.2019

    Sorry ale nie wiedziałem, że "mały" Irek tak potrafi p... ! A kto był dyrektorem w Zakładzie Linii Kolejowych w Olsztynie, kiedy modernizowano te linię i jakie były założenia modernizacji. Ciekawe czy Irek też wprowadzi prędkość 200 km/h na odc. Działdowo - Iława - Malbork ?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....