Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Warszawy Głównej w tym roku nie pojedziemy. Nowy termin I kw. 2021 r.

inforail
07.11.2020 11:45
0 Komentarzy

Zgodnie z przypuszczeniamipasażerowie nie pojadą z Warszawy Głównej w tym roku. Inwestycja jest mocnoopóźniona, ale z uwagi na brak prac na linii średnicowej nie wpływa to naobsługę podróżnych.

A tymczasem PKP PLK informują o tym co na budowie siędzieje. Nie ma ani torów ani sieci trakcyjnej. Stanęły natomiast konstrukcjekładki, która nad torami połączy miasto. Powstają perony i wiadukt kolejowy nadlinią średnicową.

Jak podano w komunikacie przygotowane są dwa 350 metroweperony. Wykonawca koncentruje roboty na budowie konstrukcji kładki dlapieszych. Zrobione są fundamenty i filary, realizowane są prace przy schodach.Po zakończeniu robót przy betonowych filarach, ułożone zostaną stalowe przęsła.Najdłuższe przęsło, nad linią średnicową, będzie miało ponad 50 m długości.Stalowa konstrukcja kładki będzie ważyła blisko 260 ton. Mieszkańcy wygodnieprzejdą nad torami miedzy Ochota a Wolą.

Dopiero po zakończeniu prac przy kładce, w rejonie peronówbędą układane tory i rozjazdy. Pocieszające jest, że stoją już słupy i bramkidla sieci trakcyjnej. Zbudowano nastawnię z której prowadzony będzie ruchpociągów. Wykonawca przygotował materiały do kolejnych prac.

Bezkolizyjny przejazd pociągów do Warszawy Głównej, naddalekobieżną linią średnicową ma zapewnić wiadukt. Ale do jego powstania teżjeszcze droga daleka. Zostały dopiero wykonane ścianki szczelne oraz 24żelbetowe pale fundamentowe o długości do 16 metrów. Powstaje korpus jednego zdwóch przyczółków, który został wypełniony gotową mieszanką, wylewaną naułożone zbrojenia. Zbrojenie jednego przyczółku to aż 27 ton stali, a do jegowypełnienia potrzeba 275 m3 betonu. Wiadukt zostanie wykonany jeszcze w tymroku.

PKP PLK podały, że przywrócenie ruchu kolejowego i obsługipasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dlapodróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Zapewnitakże optymalny ruchu pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, anastępnie linii średnicowej. Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe 350-mperony z dojściem od ul. Towarowej, a dzięki kładce, także od Al.Jerozolimskich i ul. Kolejowej.

Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacjipasażerskiej i ławki. Dla wygody podróżnych, przed stacją zamontowane zostanąstojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca postojowe Kiss&Ride.Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwościporuszania się.

Projekt realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”.Zakończenie inwestycji uwzględnia prace na stacji Warszawa Zachodnia i przyprzebudowie linii średnicowej – planowane jest w I kwartale 2021 roku. Wartośćrobót to ponad 87 mln zł.

Komentarze