Z Wrocławia przez Pardubice do Pragi. Z Leo i KD

inforail
06.09.2018 10:30
0 Komentarzy

Leo Express i Koleje Dolnośląskie współpracują na rzecz uruchomienia połączeń z Wrocławia do Pardubic i Pragi

Dzięki wsparciu marszałka województwa dolnośląskiego oraz wojewody czeskiego regionu pardubickiego mają powstać nowe polsko-czeskie połączenia transgraniczne, które połączą Dolny Śląsk z centrum sąsiedniego czeskiego regionu oraz nawet z samą Pragą.

O obsługę nowych kursów ubiega się prywatny czeski przewoźnik Leo Express razem z samorządowymi Kolejami Dolnośląskimi.

Wspólny cel działań przewoźników to uatrakcyjnienie połączenia kolejowego przez przejście graniczne Międzylesie / Lichkov oraz stworzenie bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Pardubic, a także do Pragi.

-„Uważamy. że bezpośrednie połączenia kolejowe obsługiwane za pomocą nowoczesnych zespołów trakcyjnych mogą przynieść znaczne korzyści zarówno dla regionów partnerskich, jak i przyczynić się do rozwoju współpracy, gospodarki i turystyki między oboma regionami – czytamy w komunikacie prasowym.

Transportowe doświadczenie

W dodatku, obie firmy mają już doświadczenia z obsługą podobnych połączeń. Leo Express, oprócz obsługi pociągów i autobusów w Czechach, na Słowacji oraz w Niemczech, od lipca 2018 wprowadził nowe, bezpośrednie ekspresowe pociągi na trasie Kraków – Katowice – Praga. Kursy cieszą się dużym powodzeniem wśród Czechów i Polaków.

Z kolei Koleje Dolnośląskie również z sukcesem rozwijają od kilku lat lokalne połączenia transgraniczne w kierunku Czech i Niemiec.

Pierwsze uzgodnienia

Koncepcja obsługi nowych transgranicznych połączeń została już przedstawiona marszałkowi województwa dolnośląskiego oraz po czeskiej stronie wojewodzie regionu pardubickiego. Zarządy obu zaprzyjaźnionych samorządów regionalnych wspierają inicjatywę przewoźników. Leo Express złożył regionowi pardubickiemu ofertę na obsługę całego pakietu połączeń kolejowych w obszarze przygranicznym. Firma niedawno pozyskała również dodatkową flotę nowoczesnych, niskopodłogowych jednostek do obsługi ruchu regionalnego, a dodatkowo już w tej chwili dysponuje jednostkami dopuszczonymi do ruchu na torach w Czechach i w Polsce.

Szczegóły dotyczące nowych transgranicznych połączeń, łączących Wrocław z Pardubicami i Pragą, przedstawią przewoźnicy po zakończeniu rozmów z samorządami po obu stronach granicy.

Nowe pociągi mogą się na torach pojawić już za rok – najwcześniejszy termin uruchomienia to koniec 2019 r.

Komentarze