TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z życia Kolei Mazowieckich
Karol Wach - Opublikowano: 02.12.2006 18:56:46
Z życia Kolei Mazowieckich

Dnia 30 listopada 2006 roku w warszawskiej siedzibie Kolei Mazowieckich odbyła się konferencja prasowa z udziałem m.in. Prezesa Zarządu –Haliny Sekity, poświęcona bieżącej działalności przewozowej i handlowej Spółki. Poruszono m.in. kwestie nowego rozkładu jazdy i modernizacji pociągów.    

Nowy rozkład jazdy

Rozkład jazdy pociągów 2006/7 został opracowany na podstawie obecnie obowiązującego. Będzie to oferta przewozowa porównywalna zarówno pod względem liczby pociągów jak i wykonywanej pracy eksploatacyjnej. Ogólna liczba połączeń wzrośnie z 652 do 656. Planowana praca eksploatacyjna pociągów wyniesie 13 975 546,037 pockm. i wzrośnie o 98 363,15 pockm w porównaniu do rozkładu jazdy  2005/6.

Porównanie liczby połączeń w dobie w rozkładach jazdy pociągów 2005/6 i 2006/7 na liniach:

nr linii

Odcinek

2005/2006

2006/2007

Różnica

1

Warszawa Wsch. –Skierniewice

116

116

0

2

Warszawa Zach. –Łuków

101

99

-2

3

Warszawa Wsch. - Łowicz Gł.

54

54

0

6

Warszawa - Małkinia

107

115

8

7

Warszawa Zach. –Dęblin

80

78

-2

8

Warszawa Wsch. - Skarżysko Kam.

65

65

0

9

Warszawa –Działdowo

69

69

0

10

Legionowo –Tłuszcz

12

12

0

26

Radom –Dęblin

22

22

0

27

Nasielsk –Sierpc

12

12

0

29

Tłuszcz –Ostrołęka

14

14

0

 

Razem

652

656

4

Na uwagę zasługuje także fakt, że zmniejszona została praca eksploatacyjna pociągów służbowych o 173 09,990 pockm.

 

Lp.

Wyszczególnienie

R.j.p. 2005/6

R.j.p. 2006/7

Różnica

Liczba poc.km

Liczba poc.km

Liczba poc.km

1

2

3

4

(4 –3)

1

Pociągi służbowe

636 801,013

463 391,023

173 409,990

Aby zapewnić dogodne połączenia pasażerom z ościennych województw, a jednocześnie zapewnić optymalne wykorzystanie taboru Spółka będzie realizowała przewozy również poza granicami Województwa Mazowieckiego. Zaplanowana praca eksploatacyjna na terenie sąsiadujących województw t.j. podlaskiego, łódzkiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego wyniesie 664 601,920 pockm. Szczegółowo obrazuje to poniższa tabela:

l..p.

nr linii

odcinek linii

Województwo

w dobie

w skali RJ 2006/2007

Nazwa województwa

Km

ilość poc.

na linii

praca eksploatacyjna

na linii

ilość kursów

ilość pockm na terenie woj.

1

1

Radziwiłłów Maz. –Skierniewice

łódzkie

5,849

48

280,752

16 794

98 228,106

2

2

Radomyśl –Łuków

lubelskie

7,820

28

218,960

10 192

79 701,440

3

3

Kęszyce - Łowicz Gł.

łódzkie

14,149

34

481,066

12 376

175 108,024

4

7

Mika –Dęblin

lubelskie

9,785

30

293,550

10 694

104 640,790

5

8

Szydłowiec - Skarżysko Kam.

świętokrzyskie

6,184

22

136,048

7 782

48 123,888

6

9

Mława - Działdowo

Warmińsko-mazurskie

16,726

22

367,972

7 436

124 374,536

7

26

Zajezierze k/Dęblina –Dęblin

lubelskie

4,556

22

100,232

7 556

34 425,136

8

razem KM

206

1878,580

 

664 601,920

 

 

II etap modernizacji taboru czyli….o inwestycjach zarówno tegorocznych jak i zaplanowanych na rok 2007

W 2006 r. dzięki środkom uzyskanym z WFOŚ zostały zakupione do Elektrycznych Zespołów trakcyjnych (EZT) za kwotę 4 mln zł przetwornice statyczne i sprężarki śrubowe. Zostaną zamontowane w 29 EZT. Do końca tego roku została zaplanowana i obecnie jest w trakcie realizacji modernizacja 12 EZT, które sukcesywnie będą włączane do ruchu. Pierwsze ze zmodernizowanych EZT wyjadą na tory przed wejściem w życie rozkładu jazdy pociągów 2006/07. Koszt ww. modernizacji to ponad 10 mln zł. W pierwszym kwartale 2007 r. na szlak wyjadą zmodernizowane 2 EZT-y typu EW-60. Koszt modernizacji to ok. 8 mln zł., finansowanej ze środków obrotowych Spółki.

W 2007 r. zostanie zmodernizowanych 60 EZT typu EN - 57, w tym 2 EZT zostaną zmodernizowane w szerokim zakresie (naprawa główna i modernizacja), a 58 składów zostanie zmodernizowanych w węższym zakresie (naprawa rewizyjna i modernizacja). Zostaną zamontowane siedzenia wandaloodporne, stojaki na rowery, elektroniczne tablice kierunkowe, a także zostaną wymienione fotele maszynisty. Łączny koszt ww. napraw i modernizacji to ponad 34 mln zł. W przyszłym roku zostaną także wzięte w leasing 3 szt EZT, po naprawie głównej z modernizacją, z możliwością zakupu, po okresie zakończenia umowy leasingu. Został już ogłoszony przetarg. Natomiast pod koniec przyszłego roku zostanie włączony do ruchu pierwszy z nowych EZT –Flirt produkowany przez firmę Stadler. Zakup 10 pociągów dla Mazowsza będzie sfinansowany z budżetu województwa mazowieckiego oraz ze środków Kontraktu Wojewódzkiego, finansowanego z budżetu państwa.

Ocena funkcjonowania automatów do sprzedaży biletów

Obecnie Spółka testuje trzy automaty ( dwa na dworcu Warszawa Wileńska i jeden na dworcu Warszawa Wschodnia, od strony ul. Lubelskiej) do sprzedaży biletów, które zostały udostępnione przez firmę Avista. O wyborze lokalizacji zadecydowały wyniki analizy wszystkich kas sprzedających bilety. Głównym wyznacznikiem była wielkość odprawy podróżnych. Decydowała liczba sprzedanych biletów jednorazowych na odległość do 100 km. Pod tym względem najlepsze okazały się kasy na dworcu Warszawa Śródmieście i Warszawa Wileńska. Pierwsze dwa automaty do sprzedaży biletów zostały zainstalowane na dworcu Warszawa Wileńska. Średnio miesięcznie biletomaty sprzedają ok.  5 tys biletów. Sprzedaż sukcesywnie wzrasta. Najwięcej biletów automaty sprzedają w piątki, jest to średnio ok. 600 szt. Kolejny automat zostanie wkrótce zainstalowany na dworcu Warszawa Gdańska. Automaty są bardzo proste w obsłudze. Dużą zaletą jest duży , kolorowy wyświetlacz z wrażliwą na dotyk powierzchnią, a także zainstalowane w automacie urządzenie dzięki któremu za bilet można zapłacić banknotem lub bilonem. W przypadku, gdy podróżny nadpłaci zawsze otrzyma resztę, wydaną co do grosza. Automat sprzedaje bilety jednorazowe, również powrotne, bilety weekendowe oraz bilety strefowe. W automacie można kupić bilet w taryfie normalnej i ulgowej –zarówno z ulgami ustawowymi jak i handlowymi. Automat drukuje łatwe do przechowywania bilety o niewielkich rozmiarach. Automaty do sprzedaży biletów mają szereg możliwości. Zarówno w oprogramowaniu jak i w różnych wariantach montażu. W zależności od potrzeb mogą być montowane na podstawie, zawieszone na ścianie lub zainstalowane w pociągu. Dodatkowym atutem jest ich konstrukcja, która w znacznym stopniu pozwala redukować próby wandalizmu czy włamania do skrzynek kasowych.

mr –POS czyli terminale mobilne –nowoczesność, funkcjonalność i uniwersalność w zakresie obsługi podróżnych Kolei Mazowieckich

Szeroki zakres zastosowania terminali mobilnych wyeliminuje zbędne prowadzenie podwójnej dokumentacji w kasach dopłat drużyn konduktorskich poprzez uproszczenie rachunkowości i ewidencji kasowej. Dodatkowo terminale mobilne pozwolą na uzyskanie danych o strukturze taryfowej, ilości przewiezionych osób oraz wpływach z poszczególnych pociągów, a także umożliwią ocenę zasadności wprowadzenia, bądź utrzymania określonych ofert przewozowych. Nie bez znaczenia też pozostaje fakt ich wykorzystania na liniach, na których zostały reaktywowane przewozy, gdzie nie ma żadnych kas biletowych tj. na linii Nasielsk –Sierpc i Legionowo –Tłuszcz. Terminale mobilne będą również posiadały rozkład jazdy pociągów w wersji elektronicznej. Będą one również umożliwiały dalszy rozwój systemu sprzedaży biletów, w tym również tworzenia wspólnych systemów biletowych z innymi przewoźnikami oraz z przewoźnikami kolejowymi i komunikacji miejskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
pociąg
rozkład jazdy
kolej
ezt
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....