TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zaboklicki alarmuje: Znowu za wolno!
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.04.2017 09:35:30 31 komentarzy
Zaboklicki alarmuje: Znowu za wolno!

Czekamy na przetargi i doczekać się nie możemy ? mówi nam Tomasz Zaboklicki, szef PESY. I dodaje, że opóźnienia w nowej perspektywie unijnej są tragiczne.

Jako Polacy niczego nie nauczyliśmy się ? mówi dalej Tomasz Zaboklicki. O co tak naprawdę chodzi? To już trzecia perspektywa unijna i trzeci raz robimy to samo. Do ilu razu sztuka? ? pyta szef bydgoskiej firmy?

Opóźnienia są nie tylko w przetargach kolejowych, ale także miejskich. Zobaczmy co się dzieje w Polsce. Przetarg na dostawę tramwajów dla MPK Łódź, ogłoszony w listopadzie 2016 roku, został rozstrzygnięty w kwietniu ? mówi Zaboklicki. Boję się, że pieniądze na koniec perspektywy znowu zostaną, czy znajdzie się drugi idiota, taki jak PESA, który będzie ratował? ? pyta szef bydgoskiej firmy.

Pytamy zatem, czy znajdzie się Panie Prezesie? Nie, już na pewno nie ? odpowiada nam Tomasz Zaboklicki. To nie ma sensu. Pomagamy, ratujemy i dostajemy za to tylko klapsy ? mówi. Myślę, że nikt się na to już nie nabierze. Boję się, że Polska nie wykorzysta funduszy unijnych ? dodaje całkiem poważnie Tomasz Zaboklicki.

To nie dobrze, ale czy także dla PESY? Znowu pytamy. Dla nas będzie to obojętne ? odpowiada nam Prezes. Nie będziemy mieli tego spiętrzenia. Miejmy świadomość, że za czasów PO było półtora roku opóźnienia, teraz mamy znowu półtora roku opóźnienia. Perspektywa unijna ma określone ramy czasowe, wiemy, że PKP PLK trochę na siłę starają się wydać pieniądze, nie wiem jak to pójdzie. Nie wiem też, jak Unia zachowa się i czy przeniesie środki z torów na inne cele. Tu może być bardzo różnie. Sytuacja robi się skomplikowana, a to może oznaczać, że nie wydamy tych pieniędzy ? alarmuje Tomasz Zaboklicki. Pamiętajmy też, że ograniczone są też moce produkcyjne na rynku ? dodaje.



Sprawdź też:
PESA
Unia Europejska
  • kowal – 20.04.2017

    Od dawna o tym piszę, że znów wszystko się wlecze, znów czas leci, a w ministerstwach i innych spółkach i urzędach robią tylko dobrą minę do złej gry, oni zawsze mają czas, oni zawsze są z siebie zadowoleni, a kasa znów będzie na ostatnią chwilę kombinowana. Tylko tym razem może już nie być frajerów, którzy podejmą się ich ratowania.

  • bun – 20.04.2017

    I znowu będzie płacz i zgrzytanie zębów.

  • b – 20.04.2017

    Nie ma to jak lobby szynowo-kolejowe, płaczmy a będzie uratowane.

  • ekspert – 20.04.2017

    Bo najgorsze jest to że zajmują się tym politycy! To najgorsze co może być. Tak samo jak katastrofą smoleńską - zamiast eksperci to politycy i wyszła katastrofa!

  • korfanty – 20.04.2017

    Może pora zainwestować w projekt dart 250 km/h ale precyzyjnie i na spokojnie. Żeby nie wyszły znowu buble.

  • Peszajs – 20.04.2017

    No i na miejscu projetkantów skupiłbym się na wiekszym wyciszeniu składu oraz zmienienia designu i nie ala karp tylko coś w stylu pendolino z automatycznym wysuwanym nosem, wszedzie szersze osłony i na multisystemowe zasilanie. a nie stać i czekać na d...e przetargi.

  • PodróżującyPoEuropie – 20.04.2017

    Newag Stadler Skoda czy Bombardier to powinno kupować samorządy i czy koleje a nie to co proponuje ten śmieszny pan z Bydgoszczy . Pesy produkty nadają się tylko na altanki

  • advisor – 20.04.2017

    Mój Boże, cóż za troska Żabusia o naprawę i rozwój kraju. PESA chce robić, a złe urzędniki nie dają - jak żyć?

    Panie prezesie, nikogo pan nie ratuje. Jak pan nie chce inni bardzo chętnie zrobią za pana. Naprawdę. Bez łaski.

    PESA właśnie po raz kolejny pokazała, że nie umie grać na rynku uczciwie i potrzebuje państwowej dojnej krowy, od której można wyłudzać zamówienia pod pretekstem ratowania dotacji. Dziwne, że ani Newag, ani Solaris, ani Autosan, ani Stadler, ani Alstom tak nie skamle.

  • krakowiaczek – 20.04.2017

    Ale demagogia i propaganda Żaboklickiego !

  • SOAD – 20.04.2017

    PAN PREZES ma rację. Modernizacje starych wagonów są zbędne. Modernizuje się wagony 10-15-letnie a nie 30-40 lat. to zamo dotyczy EZT - starsze niż 20 lat powinny iść sukcesywnie na złom. Oczekiwanie urzędasów nowej ekipy na EWENTY i profity ze strony producentów jest żałosne.

  • RR – 20.04.2017

    @PodróżującyPoEuropie

    Precz ze stadlerami, newagami, skodami i bombardierami. Tylko polscy producenci : Pesa i ewentualnie FPS.

  • kolejFAN – 20.04.2017

    [komentarz usunięty, powód: .]

  • aleksy&& – 20.04.2017

    Panie Tomku a kiedy zapłacicie zaległe premie za cały 2016 w państwa firmie? Ludzie cały czas na nie czekają.

  • PodróżującyPoEuropie – 20.04.2017

    wiesz RR Pesa Moderus i FPS nadają się jedynie na złom . A takie gatki to do pana z Żoliborza

  • king – 20.04.2017

    @advisor nie wiem czy jest sens ci odpisywać, bo wiem, że ciebie fakty i argumenty nie obchodzą, bo zajmujesz się wyłącznie hejtem, ale naprawdę zadaj sobie choć minimum trudu i zobacz, co inni mówią na temat wydatkowania środków z tej perspektywy, choćby prezesi Konieczek i Michalik z Newagu, a mówią w podobnym tonie, co prezes Zaboklicki.

  • RR – 20.04.2017

    @ReisendeUeberEuropa
    Te swoje "gatki" to lepiej zmien i okno szybko otwieraj.

  • kolejFAN – 21.04.2017

    Kolejny raz zamieszczacie placze tego płaczka którego bubli nie chcą i jest wielkie aj waj.żenada!!

  • wojtekJJG – 21.04.2017

    Panie Prezesie, czy dopanskiego UCHA dotarla informacja, ze spadek efektywnosci pracy w Pesie jest zwiazany z nie wyplaceniem premi za rok 2016? W zwiazku z tym bardzo wielu fachowcow odeszlo od was a pozostali sa zdemotywowani do pracy. Takie traktowanie przez ludzi uwazam za wysoce naganne.

  • advisor – 21.04.2017

    @king
    Wiesz, między mówić a publicznie się żalić jest zdecydowana różnica. Procedury są jakie są, ale ani Konieczek, ani Michalik nie robią takiego larum.
    A co, zabolało szydzenie z jedynego słusznego producenta? :-) PESA długo pracowała sobie na takie traktowanie, im się wydaje, że wciąż mamy komunę i można w taki sposób prowadzić biznes. Efekty widać - szanse mają niemal wyłącznie w przetargach państwowych, na prywatnym rynku PESA de facto nie istnieje. Eksport to samo.
    Najlepsze jest to, że istnieje banda, która metodom PESY bezkrytycznie przyklaskuje. Komunizm wiecznie żywy!

  • inż. Gajny – 21.04.2017

    Hej- ale przecież za chwilę będzie otwarcie ofert w mega przetargu na tramwaje dla Warszawy. Wygrajcie go i roboty będziecie mieli po uszy... :)

  • zeus04 – 21.04.2017

    @advisor: Przynajmniej żalicie się publicznie we dwóch, tyle że prezes ma rację.

  • king – 21.04.2017

    @advisor Jak prezes Michalik mówi jak ważne jest spożytkowanie tej perspektywy unijnej i jak trudno jest się przebić w eksporcie - to jest dla ciebie ciekawy głos w dyskusji. Jak to samo mówi prezes Zaboklicki to jest dla ciebie larum i komuna.

  • arczimedes – 21.04.2017

    Chciałbym być optymistą, co do skuteczności wydatkowania kasy z Unii i tego, że uda się wszystko sprawnie spożytkować, zarówno jeśli chodzi o infrastrukturę, jak i tabor, ale obawiam się, że to jednak prezes jest bliższy prawdy i realizmu.

  • DarekP – 21.04.2017

    @aleksy&& i wojtekJJG
    Po częsco labidzenie prezesa ma związek z Waszymi postulatami. Bo żeby zapłacić trzeba mieć z czego, a przy braku zleceń i dopływu gotówki, to się możecie doczekać zwolnień grupowych. Smutna rzeczywistośc przedsiębiorcy, nie tylko tego zresztą.
    Jest też druga strona medalu, chciało się zebrać z rynku jak najwięcej zamówień, nawet kosztem wykończenia konkurencji i teraz to się mści. Rozwój był zbyt dynamiczny i przyszła zadyszka.

  • Michał – 21.04.2017

    Święta prawda. A potem trzeba bedzie robić na wariata bo terminy. A w ministerstwie jakby wszystko ok.

  • jatal – 21.04.2017

    @ advisor
    Normalnych ludzi nie boli krytyka ale zabieranie głosu przez "miłośników" którym nie starcza argumentów i dlatego uciekają się do szydzenia.

  • advisor – 21.04.2017

    @king
    Prezes Michalik nie lata do polityków, taka jest różnica.

    @jatal
    A ty oczywiście wierzysz w to, że Zaboklicki myśli o dobru państwa i bezinteresownie wyrzuca swoje żale politykom?
    Albo jesteś naiwny, albo cyniczny, obstawiam to drugie, bo nie pierwszy raz odwracasz kota ogonem.

  • wojtekJJG – 22.04.2017

    @DarekP
    nie zapomnij, że kontrakty za 2015/2016 rok zostały już zrealizowany i pracownicy Pesy ciężko na nie pracowali. Zaboklicki jednak wypiął się na swoich ludzi i premii nie daje a cały czas mamił pracownik, że je wypłaci. Dodam, że był to znacząca część wynagrodzenia każdego z Pesiaków.

  • kolejFAN – 22.04.2017

    pejssa szajssa powinna mieć zakaz startu w przetargach na jakiekolwiek pociągi dalekobieżne. Sam przekłamany widok ryja tego karpia który jeździ bez osłony a na fotach jest w osłonach świadczy że efekt końcowy to bubel!!

  • jatal – 24.04.2017

    @ advisor
    Ja po prostu współczuję "mikolom" którzy nie mogą ścierpieć że ktoś ma inne zdanie od nich i "podbudowują" swoje ego szydzeniem.

  • mechanik – 26.04.2017

    @jatal I stąd twoje głupkowate jazdy? Współczuję.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...