TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zaboklicki: Konkurencja w nas nie wierzyła, teraz gratulują!
InfoRail - Opublikowano: 07.07.2016 09:23:05 13 komentarzy
Zaboklicki: Konkurencja w nas nie wierzyła, teraz gratulują!

Muszę przyznać, że dostajemy gratulacje od konkurencji, która w nas nie wierzyła ? mówi nam Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Zaskoczyliśmy! ? dodaje.

Chodzi rzecz jasna o wejście bydgoskiego producenta na rynek niemiecki. Ten milowy krok Tomasz Zaboklicki nazywa ?szkołą życia?. Ale od razu dodaje, że inżynierowie i pracownicy z bydgoskich zakładów zdali egzamin. Szef PESY nie ukrywa też, że było ciężko.

Pierwszy niemiecki kontrakt nie został zrealizowany, ponieważ zmieniły się niemieckie przepisy ? tłumaczy Zaboklicki. To właśnie przez to PESA musiał zrobić krok wstecz, którego nie obejmowała umowa z Regentalbahn. Zaboklicki bierze jednak tę porażkę na siebie i mówi krótko: Przekroczyliśmy termin umowny, taki jest biznes. Prawem zamawiającego było zerwanie umowy, nie zastrzegliśmy sobie w umowie możliwości zmiany terminu ? tłumaczy. Frycowe, na pewno nauka. PESA wyciągnęła wnioski.

Nie żałuję tego ? mówi Zaboklicki. I dodaje, że być może bez tamtej lekcji PESA nie zrobiłaby kolejnego kroku.

Co dalej? Nie będzie z górki przy kontrakcie z Deutsche Bahn. Są określone wymagania techniczne, nikt nie pójdzie na ustępstwa, nikt nie przymknie oka. Być może będzie trochę łatwiej, ale na pewno nie będzie to proste zadanie ? mówi Zaboklicki.

Szef PESY tłumaczy, że wymagania niemieckie w stosunku do polskich są dziesięciokrotnie wyższe. Nie sądzę, żeby ktoś jeszcze z Polski zdobył takie uprawnienia, jakie my dziś mamy. Trzeba się przy tym napocić. Sama dokumentacja to 70 tysięcy dokumentów. To pokazuje skalę trudności. Zrobiliśmy kawał dobrej roboty ? twierdzi.

Przypomnijmy, że PESA wspomniane przez Prezesa Zaboklickiego gratulacje zbiera za Linka, dostarczonego dla NEB i homologowanego na rynek niemiecki. To zdaniem wielu obserwatorów, a także przedstawicieli producenta najlepszy pojazd szynowy, jaki został wyprodukowany w Bydgoszczy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
NEB
Link
  • Mario – 07.07.2016

    "Sama dokumentacja to 70 tysięcy dokumentów" WOW, tutaj przydałby się obrazek z wyskakującymi gałkami ocznymi i opadem szczęki. Ja domyślałem się, że przy niemieckiej homologacji jest dużo papierologii, ale to istny kosmos.

  • Regentalbahn – 07.07.2016

    Link neb to pierwszy pojazd pesy z pelna i prawdziwa dokumentacja. Do tej pory to byla :dokumentacja" na gebe albo na oko. Nie dziwie sie ze sa w takim szoku ze wreszcie zrobilo cos porzadnie i ktos od nich tego wymagal

  • gutek – 07.07.2016

    szczególnie gratulują spalinowej Gamy

  • nico – 07.07.2016

    Gratulacje za lubuskie Linki,które nie mogą wjechać do Niemiec przez brak homologacji niemieckiej

  • DB – 07.07.2016

    A może napiszecie, że to dopuszczenie jest czasowe i jakie są warunki uzyskania ostatecznego

  • omega – 07.07.2016

    Oj widać, że sukces Pesy bardzo boli, oj widać.

  • Haha – 07.07.2016

    Zaskoczyliscie... Dartem i Gama spalinowa :)

  • pyrlander – 07.07.2016

    @nico - i nie wjadą, bo to są te same, które zostały Pesie po zerwanym przez Niemców kontrakcie.

  • kolejFAN – 08.07.2016

    na rynek niemiecki się starają, na polski mają w doopie, robią co uważają...przykład: Gama, dart. Darta to za sam paskudny wygląd i brak osłon bym nie dopuścił do eksploatacji..komfort godny pociągu regio a nie IC. IC o prawdziwym standardzie to są za zachodnią i południową granicą...

  • nikifor – 08.07.2016

    @kolejFAN weź już nie pitol, w Dartach jest normalny standard IC, już nie piszmy takich totalny bzdur.

  • Narodowy Pesjanizm – 09.07.2016

    Zaboklicki, ty się lepiej ciesz, że tramwaj wyprodukowany w Twojej manufakturze nikogo nie zabił. A było bardzo blisko...http://www.tvn24.pl/lodz,69/tramwaj-jechal-przez-lodz-bez-motorniczego-w-koncu-sie-wykoleil,655592.html

  • Nocombi – 12.07.2016

    Pragnę pogratulować autonomicznego Swinga z którym serwisant Pesy nie dał sobie rady. Od tragedii dzieliły sekundy, a bohaterka postawa mechanika, który zamiast zahamować pojazd wyskoczył z niego, gdy ten już ruszył zasługuje na jakiś order.

  • Nocombi – 15.07.2016

    Trzeba jeszcze od konkurencji inforaila skopiować kilka ważnych stwierdzeń, których zabrakło w artykule.?Detlef Bröcker - dyrektor zarządzający Niederbarnimer Eisenbahn podczas uroczystości przekazania Linków powiedział,"? Muszę podkreślić, że intensywnie nadzorowaliśmy proces budowy pojazdów w Bydgoszczy i mieliśmy możliwość wprowadzania w pojazdach ulepszeń, dyskutowaliśmy też z wykonawcą na temat wielu udoskonaleń. Wynikiem tego projektu jest też pewien proces nauki i zbierania doświadczeń, zarówno dla nas jak i dla Pesy. Nie oczekiwaliśmy, że dostawę i homologację pojazdów uda się zakończyć sukcesem. Finalnie staliśmy się pierwszym klientem bydgoskiej fabryki w Niemczech. Oczekujemy, że w eksploatacji możemy liczyć na taką samą gotowość do współpracy, jaka miała miejsce podczas realizacji projektu." Z tego co powiedział szef NEB wynika, że pojazdy dostarczone wcześniej dla Regentalbahn musiały być nieprawidłowo zaprojektowane, zbudowane i tym samym nie przygotowane do spełnienia norm obowiązujących w UE do której Polska należy ładnych parę lat. Zaboklicki musiał palnąć teraz głupawe i żenujące wytłumaczenie o zmianie niemieckich przepisów które zablokowało mu rzekomo kontrakt. Nie od dziś wiadomo, że kiepskiej baletnicy i rąbek u spódnicy. Prawda jednak jest prozaiczna. Zrobili wozidła, ale Niemcy takiej jakości nie zaakceptowali i nie dali się nabrać lub jak kto woli nie przymknęli oka i nie poszli na ustępstwa. Kolejna szansa (być może ostatnia) na wykonanie Linków dla innego już przewoźnika niemieckiego obwarowana była dopuszczeniem go do nadzoru nad całym projektem, w następstwie czego wprowadził konstrukcyjne poprawki i intensywnie przyglądał się procesowi produkcji. Tak oto kontrakt z Regentalbahn poszedł się ..., a niedopracowane wozidła sprzedano polskim przewoźnikom.Teraz Zaboklicki chyba już wie jak budować szynobusy, bo nauczył go niemiecki kontrahent i jak sam stwierdził "trzeba się przy tym napocić" i że tym razem "nikt nie pójdzie na ustępstwa, nikt nie przymknie oka". Można się przy tego typu stwierdzeniach nieźle uśmiać, gdyby nie to, że po polskich torach także poruszają się Linki. Są to te przy których projektowaniu i w czasie procesu produkcji można było stosować jakieś u(od)stępstwa i oczekiwać że ktoś przymknie na to swoje oko, a producent nawet się nie napocił przy ich konstruowaniu, budowie i uzyskaniu homologacji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....