Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zabudowa ETCS na trasie Warszawa – Lublin w 2021 roku. Będą dalsze objazdy

inforail
15.09.2020 08:45
0 Komentarzy

Przewidywany termin zakończeniazasadniczych robót budowlanych na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock –Pilawa – Dęblin – Lublin planowany jest w II kwartale 2021 r., z wyłączeniembudowy nowej łącznicy pomiędzy linią kolejową nr 7 a linią kolejową nr 68 wLublinie – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Odpowiadając na interpelację posła Grzegorza Woźniakawskazał ponadto, że przywrócenie ruchu dwutorowego na całym odcinku Otwock –Lublin planowane jest w grudniu bieżącego roku. W 2021 r. zaplanowane są pracezwiązane z uruchamianiem Lokalnych Centrów Sterowania oraz zabudową systemuETCS.

Wiceminister podkreślił, że zgodnie z projektem rozkładujazdy, który obowiązywał będzie od dnia 13 grudnia 2020 r. część pociągówprzewoźnika PKP Intercity na trasie Warszawa – Lublin będzie kursowała przez stacjęOtwock. Jednocześnie część pociągów będzie jeździć obecną trasą, tj. przezStojadła i Mińsk Mazowiecki.

W przypadku realizacji drugiego etapu modernizacji liniikolejowej nr 7 na odcinku Warszawa – Otwock wiceminister wskazał, że w chwiliobecnej trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót budowlanych naodcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer (wraz z dobudową dwóch nowych torówna odcinku Warszawa Gocławek – Warszawa Wawer). Podpisanie umowy z wybranymWykonawcą planowane jest w grudniu 2020 roku, a czas realizacji zamówieniazostał określony na 24 miesiące.

Odcinek Warszawa Wawer – Otwock (z dobudową dwóch nowychtorów) planowany jest do realizacji w ramach przyszłej perspektywy finansowejUE 2021-2027. Zakończenie wszystkich robót modernizacyjnych planowane jest dokońca 2025 r.

Komentarze